Nu îți fie milă de bani. Lucruri pe care nu merită să faci economii

24 Mart. 2021, 06:00
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Fetco Veronica
24 Mart. 2021, 06:00 // Bani și Afaceri //  Fetco Veronica

Să economisești este foarte important, totuși, există situații în care este recomandat să nu faci economii. Iată care sunt acele lucruri și situații.

 1. Sănătatea dentară

Este deja cunoscut faptul că tratamentele dentare nu sunt cele mai ieftine. Cu cât problema e mai gravă, cu atât tratamentul e mai scump. Iată de ce esre recomandat să vizitați în mod regulat medicul stomatolog. Prin profilaxie, curățare regulată și tratament imediat vei cheltui mult mai puțin. Nu lăsați problema să se agraveze până la carii detare, inflamații sau dureri insuportabile.

2. Produse cosmetice pentru îngrijirea personală

Există persoane care au o piele impecabili și li se potrivește orice produs. Dar, în cazul persoanelor cu probleme precum acnee, rozacee, dermatită și altele este necesară constultația unui specialist și produse de calitate mai înaltă. De cele mai multe ori calitatea costă, de exemplu, vitamina C s-a dovedit a fi un ingredient antioxidant și anti-îmbătrânire în radicalii liberi și îmbătrânirea extrinsecă a pielii. Dar acidul ascorbic în sine este instabil și își pierde cu ușurință proprietățile, ceea ce înseamnă că totul depinde de formulă. Derivații săi eficienți pot fi costisitori, ceea ce afectează costul produselor cosmetice.

În general, dacă produsele ieftine sunt confortabile și nu provoacă consecințe negative, le puteți folosi în continuare.

3. Bilete de avion

Companiile aeriene low-cost sunt o modalitate excelentă de a călători cu un buget redus. Prin urmare, nimeni nu te va descuraja să nu le folosești. Dar aici este important să obțineți toate informațiile despre călătorie și să planificați totul corect înainte de a cumpăra bilete. Dacă nu, puteți ajunge să plătiți mult mai mult.

Există multe nuanțe atunci când zburați cu companiile aeriene low-cost. Capcanele obișnuite includ dimensiunea bagajului de mână. Dimensiunile pot fi non-standard și, dacă nu le potriviți, riscați să plătiți o parte semnificativă din prețul biletului pentru a vă transporta bunurile la bord.

O altă surpriză neplăcută poate fi aeroportul de sosire. Companiile aeriene low-cost ajung adesea la un aeroport secundar, situat suficient de departe de destinație. Dacă nu aveți norocul de a obține un autobuz ieftin sau totul este scump în țară în ansamblu, puteți plăti o mulțime de bani pentru a ajunge la hotel.

4. Finisare dură și comunicații în timpul reparației
Tapetul nu trebuie să fie italian, iar mânerele ușilor nu trebuie să fie de designer. Este foarte posibil să economisiți la acest lucru. Dar în ceea ce privește comunicațiile și mai multe finisaje de capital, este mai bine să alegeți materiale de înaltă calitate aici.

Să presupunem că economisești câteva mii pe țeavă. Și va izbucni și va inunda vecinii. Ca urmare, va trebui să refaceți reparațiile și să plătiți despăgubiri victimelor.

5. Externalizare (Outsourcing)

Se pare că a face totul singur este foarte econom. O persoană care practică în fiecare zi își va face treaba mai bine și mai repede. Ție poate să nu îți reușească din prima, poți să irosești timpul și materiale. Aceasta înseamnă că mai târziu veți merge totuși la un specialist, astfel încât acesta să refacă totul. În acest caz, costurile totale vor fi mult mai mari.

6. Odihnă

Nu trebuie să cheltuiți sute de mii în vacanță. Dar dacă evitați odihna de calitate, doar să nu cheltuiți un ban suplimentar, atunci acest lucru va duce cu siguranță la pierderi financiare. Dacă nu veți conscara suficient timp odihnei, vă puteți îmbolnăvi, iar tratamentul costă bani. În al doilea rând, fără un echilibru între muncă și odihnă, este ușor să te arzi și să devii un angajat mai puțin valoros. Este posibil să nu vă pierdeți slujba, dar este puțin probabil să obțineți o promovare sau o creștere a salariului.

Realitatea Live

02 Oct. 2022, 05:20
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Oct. 2022, 05:20 // Actual //  Lupu Eduard

Daunele economice cauzate de oprirea fluxurilor de gaze ruseşti se adună rapid în Europa şi riscă să eclipseze în cele din urmă impactul crizei financiare globale din 2009, scrie Bloomberg.

Bazându-se pe un model al pieţei şi economiei energetice europene, Bloomberg Economics proiectează o contracţie de 1% a produsului intern brut, scăderea începând cu al patrulea trimestru. Dacă lunile următoare vor găzdui o iarnă aspră, iar cei 27 de membri ai Uniunii Europene nu reuşesc să împartă eficient rezervele limitate de combustibil, contracţia ar putea ajunge până la 5%.

Criza este aproape la fel de severă ca recesiunea din 2009. Şi chiar dacă această soartă încă poate fi evitată, economia zonei euro este încă pe cale să-şi petreacă anul 2023 suferind a treia cea mai mare contracţie de la al Doilea Război Mondial, Germania fiind printre cele mai afectate state de pe continent.

„Europa se îndreaptă foarte clar către o recesiune destul de profundă”, a declarat Maurice Obstfeld, un fost economist-şef la FMI, care este acum membru senior la Institutul Peterson pentru Economie Internaţională din Washington.

Perspectivele sumbre împing guvernele, la şapte luni de la izbucnirea războiului în Ucraina, să pompeze miliarde de euro în gospodăriile afectate, în acelaşi timp în care sunt nevoite să intervină financiar pentru a salva companiile lovite de criză, impunând, totodată, o serie de restricţii energetice pentru a amortiza şocurile economice. Şi acele eforturi de salvare ar putea să nu fie încă insuficiente.

Contribuind la presiunea asupra companiilor şi consumatorilor, Banca Centrală Europeană strânge, de asemenea, economia, deoarece noua sa concentrare asupra inflaţiei în creştere determină cea mai rapidă creştere a ratelor dobânzilor din istoria sa. Preşedintele BCE, Christine Lagarde, a declarat luni că se aşteaptă ca factorii de decizie să ridice costurile împrumuturilor la următoarele reuniuni. Comercianţii sunt de părere că Banca Centrală va impune o creştere de 75 de puncte de bază la următoarea reuniune de politică monetară din 27 octombrie.

„Perspectivele se întunecă”, a spus Lagarde parlamentarilor UE la Bruxelles. „Ne aşteptăm ca activitatea să încetinească considerabil în trimestrele următoare.”
Cu toate acestea, oficialii europeni continuă să facă eforturi substanţiale pentru a evita coşmarul economic de la orizont. Potrivit Bloomberg NEF, eforturile Europei de a cumpăra gaz natural lichefiat ar putea compensa lipsa gazelor ruseşti pentru iarna de anul acesta.

Regiunea ar putea importa cu aproape 40% mai mult GNL în iarna viitoare decât în anul precedent, în timp ce vara viitoare ar putea creşte achiziţiile cu aproximativ 14% pentru a reconstrui stocurile pierdute, a spus BNEF într-un raport publicat marţi. Pe lângă distrugerea cererii din cauza preţurilor mai mari la energie, aceste transporturi sunt suficiente pentru a acoperi oprirea completă a livrărilor ruseşti de la 1 octombrie, se arată în comunicat.

Pentru a obţine combustibil suplimentar, cumpărătorii europeni vor trebui să cumpere cu 90% mai mult GNL decât au asigurat prin contracte pe termen lung, sporind şi mai mult concurenţa cu Asia. Acest lucru va sprijini preţurile globale ale gazelor care au crescut de când Europa a încercat să-şi reducă dependenţa de Rusia, după ce marele furnizor a invadat Ucraina la sfârşitul lunii februarie.

Totuşi, instabilitatea preţurilor la gaze continuă să fie o realitate semnificativ periculoasă. Gazele naturale europene au avansat după patru zile de pierderi, deoarece problemele raportate la conducta Nord Stream, închisă în prezent, au sporit incertitudinea cu privire la viitoarea aprovizionare rusească.

Contractele futures de referinţă au crescut cu până la 6,4%, după ce au scăzut la un minim de două luni la începutul acestei săptămâni. Luni seara, Nord Stream a raportat o cădere de presiune pe ambele şiruri ale conductei şi a declarat că investighează incidentul. Deşi închiderea legăturii nu are niciun impact asupra proviziilor, problema în cauză creşte periculos nervozitatea pe piaţă.

Nord Stream, conducta care circulă sub Marea Baltică, a livrat anul trecut aproape 40% din gazul Rusiei către Europa. Dar Gazprom PJSC a redus fluxurile pe acea rută în mai multe etape începând din iunie, invocând o serie de probleme tehnice, înainte de a opri complet livrările. Nord Stream 2, care trece aproape de prima conductă, a fost construită şi umplută cu gaz anul trecut, dar nu a livrat niciodată combustibil în Europa, pe fondul distanţei dintre Kremlin şi Occident.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău