Păcatele premierul desemnat Dorin Recean! Și-ar fi cumpărat diploma de master de la o universitate americană

11 Feb. 2023, 16:13
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
11 Feb. 2023, 16:13 // Actual //  bani.md

Fostul ministru de Interne și actualul consilier al Maiei Sandu, Dorin Recean a fost desemnat oficial pentru funcția de premier al Republicii Moldova, potrivit anunțului președintelui Maia Sandu făcut în briefingul de presă ieri.

Pe vremea când deținea funcția de ministru de Interne al Republicii Moldova (2012 – 2015), Dorin Recean, indica în CV-ul său că deţine diploma de master a Newport University, filiala Belgia, la specialitatea Administrarea Businessului.

Într-o investigație, Publika TV spune că expediase o scrisoare instituţiei în care solicitat confirmarea informaţiei. Drept răspuns, administraţia Newport University declară că niciodată nu a avut un student cu numele Dorin Recean, iar universitatea nu are filială în Belgia. Mai mult, Newport University are o singură filială pe teritoriul Europei – în Letonia.

A fost trimisă o solicitare în acest sens şi la Ministerul Educaţiei din Belgia. Responsabilii instituţiei au răspuns că Newport University nu a primit acreditarea guvernului belgian. Astfel, oficial, pe teritoriul ţării nu există o asemenea universitate sau o filială a ei. Potrivit reprezentanţilor ministerului, ei înşişi au încercat să afle mai multe despre Newport University, însă au găsit doar o informaţie succintă pe Wikipedia, cu un link care nu poate fi accesat.

Dorin Recean nu a făcuse nicio declaraţie oficială referitoare la acuzaţia că şi-ar fi cumpărat diploma de master la Newport University din Statele Unite ale Americii. În schimb, Recean a publicat pe pagina sa de pe Facebook o fotografie în care apare alături de alţi absolvenţi ai instituţiei.

De numele lui Receam este legat scandalul din 2013 când în spațiul public a apărut o înregistrare a unei discuții telefonice dintre el și Nicolae Vicol, pe atunci șef al Serviciului Fiscal de Stat. În discuții, Recean i-ar fi dat indicații șefului de la FISC, fiind supărat pe comportamentului acestuia. Discuțiile au apărut în spațiul public în contextul dosarului penal în care era vizat Nicolae Vicol, telefonul acestuia fiind interceptat. „Noi o să ne clarificăm cu asta, Colea. Eu te-am rugat un lucru, dacă există probleme, adă-l și eu am să-l trăsnesc cu capul de asfalt și am să-l trăsnesc cu capul de perete”, îi spunea Recan lui Vicol despre un agent economic.

Dorin Recean a fost implicat și în scandalul scurgerilor de pe Telegram din noiembrie anul trecut. Contul acestuia a fost spart și au fost publicate 103 de chat-uri cu diferite persoane, printre care jurnaliști, dar și Victor Bodiu ex-secretar general al Guvernului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

09 Feb. 2025, 09:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
09 Feb. 2025, 09:51 // Actual //  Ursu Victor

Rusia se confruntă cu o criză gravă în transportul petrolului, în urma sancțiunilor impuse de Statele Unite și alte state occidentale. Pe 10 ianuarie, Departamentul Trezoreriei SUA a inclus 161 de tancuri petroliere rusești pe lista neagră, o măsură ce afectează atât transportul țițeiului, cât și al produselor petroliere.

Potrivit Bloomberg, sancțiunile au un efect devastator asupra capacității Rusiei de a exporta petrol. În 2024, 57% din țițeiul exportat de Moscova a fost transportat pe nave care acum sunt sancționate. Numărul total al tancurilor petroliere afectate de sancțiuni, fie ele impuse de SUA, UE sau Regatul Unit, a ajuns la 265, ceea ce reprezintă o parte semnificativă a flotei utilizate pentru transporturi maritime de petrol, potrivit Bloomberg.

Costurile de transport pentru țițeiul rusesc au crescut vertiginos. Conform Argus Media, tarifele de transport au crescut cu aproape 50% din momentul impunerii sancțiunilor. De exemplu, transportul unui baril de petrol din Marea Baltică până în India a ajuns la 13 dolari, comparativ cu 10 dolari înainte de sancțiuni.

Multe dintre tancurile petroliere sancționate întâmpină dificultăți în a-și îndeplini funcțiile. Unele nave sunt blocate în porturi rusești sau chineze, în timp ce altele sunt folosite pentru stocare temporară, fără a putea efectua transporturi regulate.

Rusia depinde acum de așa-numita „flotă din umbră”, formată din nave cumpărate pentru a eluda sancțiunile. Totuși, aceste soluții devin din ce în ce mai costisitoare și riscante, având în vedere că sancțiunile continuă să se extindă. În plus, achiziția de noi nave sau utilizarea celor existente devine tot mai complicată, pe măsură ce riscurile de sancționare cresc.

Pe măsură ce sancțiunile reduc capacitatea Rusiei de a transporta petrol, Moscova se confruntă cu provocări majore. Costurile de transport cresc, iar opțiunile alternative devin din ce în ce mai limitate. Dacă situația continuă, exporturile de petrol ale Rusiei ar putea suferi o scădere semnificativă, cu implicații economice grave.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală