Putin conduce festivităţile de Ziua Victoriei de la Mosova: va defila şi avionul „apocaliptic”

09 Mai 2022, 08:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
09 Mai 2022, 08:41 // Actual //  Lupu Eduard

Preşedintele Vladimir Putin conduce luni festivităţile de aniversare a victoriei Uniunii Sovietice asupra Germaniei naziste, în timp ce forţele ruseşti luptă împotriva ucrainenilor într-unul dintre cele mai sângeroase conflicte europene de la sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial.

Putin, care este cunoscut ca „liderul suprem al Rusiei” din 1999, a folosit în ultimii ani Ziua Victoriei pentru a agăţa Occidentul de la o tribună din Piaţa Roşie, înaintea unei parade de trupe, tancuri, rachete şi rachete balistice intercontinentale, scrie Reuters.

O defilare deasupra celor nouă cupole ale Catedralei Sfântul Vasile va include avioane de vânătoare supersonice, bombardiere strategice şi, pentru prima dată din 2010, avionul de comandă Il-80 „apocaliptic”, care ar putea transporta conducerea Rusiei în cazul unui război nuclear.

Putin a comparat în repetate rânduri războiul din Ucraina, pe care îl prezintă ca o luptă împotriva naţionaliştilor periculoşi de inspiraţie „nazistă” din Ucraina, cu provocarea cu care s-a confruntat Uniunea Sovietică atunci când Adolf Hitler a invadat-o în 1941.

„Datoria noastră comună este de a preveni renaşterea nazismului care a adus atâta suferinţă oamenilor din diferite ţări”, a declarat Putin într-un mesaj adresat popoarelor din 12 foste republici sovietice, inclusiv Ucraina şi Georgia.

Ucraina şi aliaţii săi resping acuzaţia de nazism în Ucraina şi că Rusia luptă pentru supravieţuire împotriva unui Occident agresiv, spunând că liderul de la Kremlin a declanşat un război neprovocat în încercarea de a reconstrui Uniunea Sovietică.

Putin, care şi-a exprimat în repetate rânduri resentimentele faţă de modul în care Occidentul a tratat Rusia după căderea Uniunii Sovietice în 1991, spune că Ucraina a fost folosită de Statele Unite pentru a ameninţa Rusia.

Preşedintele american Joe Biden a prezentat invazia lui Putin în Ucraina ca pe o luptă într-o bătălie globală mult mai amplă între democraţie şi autocraţie şi l-a numit în mod repetat pe Putin criminal de război. Într-un discurs ţinut la Varşovia în martie, Biden a declarat că fostul spion KGB nu poate rămâne la putere.

Rusia neagă acuzaţiile ucrainene şi occidentale potrivit cărora forţele sale au comis crime de război de la invazia din 24 februarie.

Uniunea Sovietică a pierdut 27 de milioane de oameni în cel de-al Doilea Război Mondial, inclusiv multe milioane în Ucraina, dar în cele din urmă a împins forţele naziste înapoi la Berlin, unde Hitler s-a sinucis, iar steagul roşu al victoriei sovietice a fost ridicat deasupra Reichstagului în 1945.

Alături de înfrângerea din 1812 a împăratului francez Napoleon Bonaparte, înfrângerea Germaniei naziste este cel mai venerat triumf militar al ruşilor, deşi ambele invazii catastrofale dinspre vest au lăsat Rusia profund sensibilă în privinţa graniţelor sale occidentale.

Ziua Victoriei este o sărbătoare aproape sacră pentru ruşi, deoarece majoritatea familiilor sovietice au deplâns pierderile. Pentru ruşi, memoria colectivă a războiului este unul dintre puţinele evenimente necontencioase dintr-o istorie tumultoasă, sfâşiată de dispute.

Deşi Putin a încercat să oprească declinul forţelor armate ruseşti, cândva puternice, conflictul din Ucraina a ilustrat slăbiciunile armatei ţării. Pierderile nu sunt raportate public, dar Ucraina spune că pierderile ruseşti sunt mai grave decât cele 15.000 de sovietici ucişi în războiul sovieto-afgan din 1979-1989.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 

Realitatea Live

25 Apr. 2024, 11:33
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
25 Apr. 2024, 11:33 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Boeing a raportat miercuri prima scădere a veniturilor trimestriale în şapte trimestre, dar producătorul de avioane american a depăşit aşteptările de pe Wall Street, care au fost reduse după ce o explozie a unui panou de uşă al unui avion 737 MAX 9, în timpul zborului, din ianuarie, a determinat producătorul de avioane să încetinească producţia celor mai vândute avioane ale sale, transmite agenția Reuters.

După publicarea raportului, directorul general al Boeing, Dave Calhoun, a declarat pentru CNBC că o înţelegere pentru achiziţionarea furnizorului său cheie Spirit AeroSystems este mai mult decât probabilă în al doilea trimestru.

Cei doi producători au confirmat discuţiile, deşi preţurile rămân o provocare în afacerea complexă.

Boeing a spus că cheltuielile de numerar din primul trimestru, o măsură atent urmărită de investitori, au fost de 3,93 miliarde de dolari, mai bune decât aşteptările medii ale analiştilor cu privire la un consum de numerar de 4,49 miliarde de dolari.

În martie, Boeing a indicat că va folosi între 4 şi 4,5 miliarde de dolari din cauza unei crize produse ca urmare a accidentului din 5 ianuarie, care a implicat un avion cu reacţie 737 MAX 9 aproape nou.

“Ei bine, ar fi putut fi mai rău. În timp ce pierderea şi ieşirea de numerar nu sunt atât de grave pe cât se temea, compania se confruntă în mod clar cu unele provocări serioase în divizia de avioane comerciale, care vor necesita ceva reparaţii”, a spus analistul Vertical Research Partners, Robert Stallard, într-o notă.

De la accidentul din 5 ianuarie, pe un avion operat de Alaska Airlines, Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) a impus un plafon pentru producţia avioanelor Boeing 737 MAX, care se vând puternic.

FAA a mai spus Boeing să dezvolte un plan cuprinzător pentru a aborda ”problemele sistemice de control al calităţii”.

Înainte de raport, Calhoun, care va demisiona la sfârşitul anului, a spus într-o scrisoare către angajaţi că Boeing se află ”într-un moment dificil”, încetinind sistemul pentru a îmbunătăţi calitatea şi siguranţa.

“Livrările mai mici pot fi dificile pentru clienţii noştri şi pentru finanţele noastre. Dar siguranţa şi calitatea trebuie şi vor fi mai presus de orice altceva”, a adăugat el.

Veniturile trimestriale au fost de 16,57 miliarde dolari, în scădere faţă de 17,92 miliarde dolari cu un an mai devreme, dar depăşind aşteptările de 16,23 miliarde dolari.

Deşi Boeing nu a numit un succesor, Calhoun a declarat pentru CNBC că crede că şefa diviziei de avioane comerciale, Stephanie Pope, are potenţialul de a conduce compania.

Reuters a relatat în această lună că producţia de avioane 737 MAX a Boeing a scăzut puternic, deoarece autorităţile de reglementare din SUA au intensificat verificările din fabrică.

Analiştii au avertizat că ritmul lent al livrărilor ar putea întârzia obiectivele financiare şi de producţie ale Boeing.

Directorul financiar al Boeing a declarat luna trecută că compania are nevoie de mai mult timp pentru a atinge obiectivul stabilit în 2022 pentru un flux de numerar anual de aproximativ 10 miliarde de dolari până în 2025 sau 2026. Acest obiectiv este considerat cheie, deoarece Boeing lucrează pentru a-şi accelera recuperarea dintr-o criză anterioară, după ce două avioane MAX s-au prăbuşit în 2018 şi 2019.

Compania se aşteaptă, de asemenea, la o creştere mai lentă a ratei de producţie şi a livrărilor de avioane cu fuselaj larg 787, din cauza lipsei furnizorilor ”pentru câteva piese cheie”, a arătat luni un memoriu.

Cu toate acestea, cu producţia limitată la Boeing şi la rivalul său Airbus, cererea rămâne puternică, deşi producătorul european de avioane şi-a crescut avantajul pe piaţa avioanelor cu fuselaj îngust, în primul trimestru.

Calhoun a spus că Boeing şi-ar fi ”livrat în mare măsură” inventarul de avioane 737 şi 787 până la sfârşitul anului, aducând banii atât de necesari. El a adăugat că afacerea sa de apărare, care a pierdut bani în ultimele trimestre, ”va progresa către niveluri istorice de performanţă”.

Marjele operaţionale ale afacerii de apărare a Boeing au revenit la 2,2% în trimestrul analizat, de la o valoare negativă de 3,2% în urmă cu un an, deşi a pierdut în continuare 222 de milioane de dolari pe anumite programe de dezvoltare cu preţ fix.

Boeing a livrat 67 de avioane 737 în trimestrul încheiat în martie, în scădere cu 41% faţă de anul trecut.

Constructorii de avioane primesc cea mai mare parte a numerarului la livrarea aeronavei.

În combinaţie cu compensaţiile pe care Boeing a trebuit să plătească companiilor aeriene pentru blocarea temporară la sol a aeronavelor MAX 9, marjele afacerii sale cu avioane comerciale s-au deteriorat la minus 24,6% de la minus 9,2%.

Pierderea totală ajustată pe acţiune s-a redus la 1,13 USD, depăşind aşteptările, privind o pierdere pe acţiune de 1,76 USD, conform datelor LSEG.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău