Republica Sheriff, disperată! UEFA blochează meciurile care se dispută în enclava separatistă Transnistria

26 Iun. 2022, 22:58
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
26 Iun. 2022, 22:58 // Actual //  bani.md

UEFA a decis ca niciun meci din competiţiile sale să nu se poată juca în regiunea transnistreană din Republica Moldova, din cauza invaziei Rusiei în Ucraina şi a situaţiei de securitate din regiune.

Ca atare, FC Sheriff, campioana Moldovei, nu poate juca meciuri europene la Tiraspol, capitala regiunii transnistrene.

Transnistria este o regiune separatistă care şi-a declarat independenţa, dar care este încă recunoscută la nivel internaţional ca teritoriu moldovenesc.

Aceasta are legături strânse cu Rusia, cu personal militar rus în regiune – oficial pentru a menţine pacea – iar limba rusă este cea mai răspândită.

Transnistria se învecinează cu Ucraina şi s-a exprimat îngrijorarea că Rusia o foloseşte ca bază de unde să atace Ucraina.

În aprilie şi mai, exploziile din Transnistria au fost puse de autorităţile separatiste pe seama Ucrainei, în timp ce Ucraina, la rândul său, a arătat cu degetul spre Rusia.

Exploziile au stârnit şi mai multă îngrijorare că Transnistria ar putea fi atrasă în războiul Rusiei din Ucraina.

Sheriff, care a învins-o pe Real Madrid, viitoarea câştigătoare în sezonul trecut în faza grupelor Ligii Campionilor UEFA, a fost invitată să propună o locaţie alternativă în afara Transnistriei pentru meciurile sale europene.

„Decizia se bazează pe considerentele şi concluziile trase în mod constant de agenţiile specializate în analiza politică şi strategică internaţională, ale căror rapoarte au fost consultate de administraţia UEFA, în urma evaluării situaţiei actuale din regiunea Transnistria”, a precizat UEFA într-un comunicat.

Sheriff urmează să joace împotriva formaţiei bosniace Zrinjski în prima rundă a preliminariilor Ligii Campionilor.

În cazul unei victorii, următorul adversar ar putea fi campioana Belarusului, Shakhtyor Soligorsk, care nu poate juca nici ea acasă din cauza sprijinului acordat de Belarus invaziei ruseşti.

Cluburile şi echipele naţionale ruseşti sunt interzise în competiţiile UEFA din cauza războiului din Ucraina,dar cele din Belarus pot juca în străinătate.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 

09 Oct. 2026, 16:15
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
09 Oct. 2026, 16:15 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Freelancerii au de achitat aproape 8 milioane de lei sub formă de impozit unic, cu 17,33% mai mult decât în luna precedentă. Serviciul Fiscal de Stat a trimis 4 235 de avize de plată pentru septembrie, iar termenul de achitare este 26 octombrie.

Avizele au fost expediate la adresele de e-mail indicate la înregistrarea activității și pot fi consultate și în Cabinetul personal al contribuabilului sau în EVO.

Potrivit datelor prezentate de SFS, veniturile înregistrate de antreprenorii independenți au însumat peste 53,12 milioane de lei, iar impozitul unic calculat a ajuns la aproximativ 7,98 milioane de lei.

Circa 54,19% dintre antreprenorii independenți au înregistrat tranzacții în conturile bancare dedicate activității. Totodată, 130 de contribuabili au folosit echipamente de casă și de control conectate la sistemul de monitorizare electronică a vânzărilor, încasările în numerar fiind de aproximativ 1,49 milioane de lei.

SFS îndeamnă freelancerii să verifice sumele din avize înainte de plată. Cei care au emis bonuri fiscale cu date greșite, au restituit clienților bani pentru servicii sau au primit în cont sume care nu țin de activitatea independentă pot solicita modificarea avizului la orice Direcție de deservire fiscală.

Impozitul poate fi achitat prin MPay, selectând serviciul „Impozitul unic perceput de la antreprenorii independenți (freelanceri)”.

La 9 octombrie, în evidența SFS figurau 4 335 de antreprenori independenți. Plățile impozitului unic efectuate de aceștia însumau peste 33 de milioane de lei.

Potrivit SFS, cota impozitului unic este de 15% pentru veniturile anuale de până la 1,2 milioane de lei. Pentru partea de venit care depășește acest plafon se aplică o cotă de 35%.