Țara care vrea să le interzică tinerilor să mai fumeze

16 Apr. 2024, 08:57
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
16 Apr. 2024, 08:57 // Actual //  bani.md

În cazul în care proiectul de lege privind tutunul și vapatul va fi adoptat în cele din urmă, vânzarea de produse din tutun oricărei persoane născute după 1 ianuarie 2009 în Marea Britanie va fi o infracțiune.

Acest lucru înseamnă că, în prezent, copiii cu vârsta de 15 ani sau mai tineri nu vor putea cumpăra niciodată o țigară în mod legal, relatează Sky News.

Planul s-a numărat printre cele trei politici cheie anunțate de premierul britanic Rishi Sunak la conferința Partidului Conservator de anul trecut.

Cu toate acestea, unii conservatori mai permisivi au criticat interdicția, ceea ce înseamnă că premierul ar putea fi nevoit să se bazeze pe sprijinul din partea cealaltă a Camerei Comunelor pentru a trece proiectul de lege.

Printre cei care se opun interdicției se numără predecesoarea lui Sunak, Liz Truss, care a descris planurile ca fiind „profund neconservatoare” și Boris Johnson, care a catalogat mișcarea drept „o nebunie”.

Parlamentarilor conservatori li s-a acordat un vot liber cu privire la legislație și se așteaptă ca mai mulți să se opună atunci când va avea loc prima dezbatere completă în Camera Comunelor, marți.

Cu toate acestea, Partidul Laburist va susține propunerile, ceea ce face probabil ca legislația să treacă acest prim obstacol, indiferent de opoziția conservatorilor.

Proiectul de lege nu ar incrimina fumatul în sine, iar cei cu vârsta de 18 ani sau mai mult pot cumpăra țigări pentru totdeauna fără repercusiuni legale. Cu toate acestea, persoanele mai în vârstă ar putea fi nevoite să aibă asupra lor un act de identitate dacă vor să cumpere țigări în viitor.

Scopul interdicției este de a împiedica oamenii să fumeze chiar înainte de a se apuca de fumat, deoarece guvernul a atras atenția asupra faptului că fumatul creează o dependență foarte mare, patru din cinci fumători începând să fumeze înainte de vârsta de 20 de ani și rămânând dependenți pe viață.

Magazinele care nu respectă regulile vor fi sancționate imediat, iar guvernul spune că banii îi va folosi pentru alte măsuri de reprimare.

La începutul acestui an, noua coaliție guvernamentală din Noua Zeelandă a abrogat ceea ce ar fi fost prima interdicție la nivel mondial privind posibilitatea tinerilor de a cumpăra țigări.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

09 Oct. 2026, 16:15
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
09 Oct. 2026, 16:15 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Freelancerii au de achitat aproape 8 milioane de lei sub formă de impozit unic, cu 17,33% mai mult decât în luna precedentă. Serviciul Fiscal de Stat a trimis 4 235 de avize de plată pentru septembrie, iar termenul de achitare este 26 octombrie.

Avizele au fost expediate la adresele de e-mail indicate la înregistrarea activității și pot fi consultate și în Cabinetul personal al contribuabilului sau în EVO.

Potrivit datelor prezentate de SFS, veniturile înregistrate de antreprenorii independenți au însumat peste 53,12 milioane de lei, iar impozitul unic calculat a ajuns la aproximativ 7,98 milioane de lei.

Circa 54,19% dintre antreprenorii independenți au înregistrat tranzacții în conturile bancare dedicate activității. Totodată, 130 de contribuabili au folosit echipamente de casă și de control conectate la sistemul de monitorizare electronică a vânzărilor, încasările în numerar fiind de aproximativ 1,49 milioane de lei.

SFS îndeamnă freelancerii să verifice sumele din avize înainte de plată. Cei care au emis bonuri fiscale cu date greșite, au restituit clienților bani pentru servicii sau au primit în cont sume care nu țin de activitatea independentă pot solicita modificarea avizului la orice Direcție de deservire fiscală.

Impozitul poate fi achitat prin MPay, selectând serviciul „Impozitul unic perceput de la antreprenorii independenți (freelanceri)”.

La 9 octombrie, în evidența SFS figurau 4 335 de antreprenori independenți. Plățile impozitului unic efectuate de aceștia însumau peste 33 de milioane de lei.

Potrivit SFS, cota impozitului unic este de 15% pentru veniturile anuale de până la 1,2 milioane de lei. Pentru partea de venit care depășește acest plafon se aplică o cotă de 35%.