Aflat într-o vizită scurtă la Chișinău, antreprenorul și cofondatorul Glovo, Sacha Michaud, a acordat un interviu pentru RLIVE TV, în care a vorbit despre parcursul său profesional, provocările din mediul de afaceri, pasiunile sale și planurile companiei Glovo pentru Republica Moldova.
Fondată acum 10 ani, Glovo este astăzi activă în 23 de țări și mii de orașe din întreaga lume, colaborând cu peste 180.000 de parteneri.
Moldova – o piață promițătoare pentru „quick commerce”
În 2024, Glovo Moldova a înregistrat o creștere accelerată, în special în zona livrărilor din supermarketuri. Astfel, Glovo își propune să fie partenerul digital al tuturor micilor afaceri locale, oferindu-le acces la piața online.
„A existat o lipsă de servicii de livrare. Noi am venit cu o soluție digitală, rapidă și eficientă. Iar oamenii au reacționat imediat. De ce să aștepți 2-3 zile pentru un produs, când el există chiar în orașul tău și poate ajunge la tine în 30 de minute?”
Potrivit fondatorului Glovo, modul în care procurăm produse se va schimba radical în următorii ani, nu doar în Moldova, ci la nivel global, unde acest proces este deja în transformare — vor exista două tipuri de cumpărători: cei care caută experiența fizică a alegerii și cei care știu exact ce vor, iar totul va depinde de necesitate, comoditate și va deveni din ce în ce mai digital.
De la jocheu la cofondator Glovo
Puțini știu că, înainte de a deveni antreprenor, Sacha Michaud a fost jocheu. Apoi, și-a descoperit pasiunea pentru tehnologie.
„M-am mutat în Barcelona și m-am îndrăgostit de oraș. Ulterior, m-am reprofilat în domeniul tehnologiei. Am fost norocos că lucrurile mergeau bine. Pentru o perioadă m-am dezvoltat în domeniul jocurilor online, în parteneriat cu cea mai mare companie de jocuri din lume. Și într-un final, 10 ani în urmă, am fondat Glovo”, povestește Michaud.
Deși este pentru prima dată în Moldova, Sacha Michaud s-a declarat plăcut surprins de modernitatea Chișinăului, a apreciat bucatele tradiționale moldovenești și spune că va reveni cu siguranță pentru a descoperi și alte locuri frumoase din țară.
Despre Glovo
Glovo este o aplicație de tip multi-categorie inovatoare care conectează utilizatorii cu afaceri și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, supermarketuri, precum și de la diverse magazine specializate. Viziunea Glovo este de a construi cel mai mare marketplace online pentru a oferi tuturor acces la orice în orașul lor în câteva minute. Fondată în 2015 în Barcelona, compania operează în 23 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.