Administrația Națională a Drumurilor (AND) anunță că lucrările de reabilitare a sectorului de 83 de kilometri pe drumul național R34 Hîncești – Leova – Cahul – Giurgiulești sunt realizate în proporție de doar 62%, deși proiectul ar fi trebuit finalizat încă din februarie 2023.
Contractul, în valoare de peste 56 milioane de euro, este finanțat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Inițial, lucrările au fost atribuite companiei italiene Serenissima Costruzioni S.P.A., care însă nu le-a demarat din cauza intrării în insolvență. Ulterior, contractul a fost preluat de firma turcă OZKA, specializată în construcția și întreținerea infrastructurii rutiere.
Deși termenul de dare în exploatare a fost deja prelungit până la sfârșitul anului 2024, drumul rămâne incomplet, progresul fizic raportat variind între 60% și 74%. Recent, antreprenorul general a subcontractat compania Nouconst, care urmează să aștearnă stratul de uzură până la sfârșitul acestui an, finalizarea integrală fiind planificată abia pentru 2026.
În cadrul discuțiilor dintre AND, antreprenorul general și subantreprenor, au fost stabilite măsuri suplimentare pentru accelerarea lucrărilor, astfel încât proiectul să fie dus la bun sfârșit „în beneficiul locuitorilor din Leova și din întreaga regiune de sud a țării”.