Cum a ajuns Jeff Bezos cel mai bogat om de pe planeta. Istoria de succes, pas cu pas

20 Iul. 2021, 17:48
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
20 Iul. 2021, 17:48 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Jeff Bezos, fondatorul gigantului de comerț electronic Amazon, rămâne cel mai bogat om de pe planetă, el având la acest moment, potrivit estimărilor Forbes, o avere de peste 195 de miliarde de dolari.

Pe 12 ianuarie 1964, în Albuquerque, statul american New Mexico, s-a născut Jeffrey Preston, fiul lui Jacklyn, o elevă de liceu de 17 ani și Ted Jorgensen, un proprietar de magazin cu biciclete.

Bunicul lui Jeffrey și tatăl lui Jacklyn , Lawrence Preston Gise, era director regional al Comisiei de Energie Atomică din SUA în Albuquerque.

Nimeni nu realiza că acest băiat dintr-o familie aparent modestă va deveni cel mai bogat om de pe planetă la începutul secolului 21 și directorul celei mai mari companii de comerț electronic de pe planetă.

Părinții săi au divorțat, iar în aprilie 1968, Jacklyn s-a măritat cu un imigrant cubanez, Miguel Bezos, inginer de profesie.

Familia Bezos s-a mutat în Houston, Texas, unde Miguel Bezos și-a găsit de lucru ca inginer la Exxon.

Jeffrey Bezos a fost înscris la școala elementară River Oaks din Houston, și își petrecea vacanțele de vară la bunicul său.

Acesta și-a dezvoltat interesul pentru știință și tehnologie și odată și-a construit o alarmă electrică ca să-și țină frații mai mici departe de camera sa.

Familia lui s-a mutat la Miami, în statul Florida, iar Bezos s-a înscris la liceul Miami Palmetto, lucrând la McDonald’s. A urmat un program studențesc de pregătire științifică la Universitatea din Florida, iar în 1982, datorită performanței, a primit premiul cavalerului de argint.

La discursul de absolvire, Bezos s-a adresat audienței că visul său este să ajute omenirea să colonizeze spațiul.

În 1986 a absolvit Universitatea Princeton cu “summa cum laude”, devenind specializat în inginerie electrică și știința calculatoarelor, și membru al grupului Phi Beta Kappa, scrie Antena3.ro.

În 1993 s-a căsătorit cu MacKenzie cu care au făcut patru copii.

Bezos a primit oferte de locuri de muncă la Intel, Bell Labs și Andersen Consulting, însă el a ales să lucreze la Fitel, un start-up de telecomunicații, având sarcina de a clădi o rețea pentru comerțul internațional, un magazin online de vândut cărți.

S-a orientat spre domeniul bancar și a ajuns manager la Banksters Trust, iar apoi s-a alăturat firmei multinaționale de gestionare a investițiilor D.E. Shaw & Co, devenind vicepreședintele acesteia la vârsta de 30 ani.

S-a mutat în orașul Seattle, Washington, unde a început să-și pună în aplicare planul de afacere- să creeze o rețea virtuală de comerț internațional în plină eră de boom al internetului.

Soția sa la acea vreme, McKenzie Scott, se afla la volan când Bezos își făcea planul de afaceri pentru o platformă online
Odată cu apariția internetului, Bezos a văzut o oportunitate de a construi o afacere de vânzare de cărți online.

I-a dat denumirea “Amazon” fiindcă i se părea “exotic și diferit”, dar și fiindcă a fost inspirat de fluviul Amazon, cel mai lung fluviu din lume, visând să creeze cel mai mare magazin electronic de cărți din lume.

A muncit din greu zile și nopți întregi.

După ce și-a convins prietenii și familia să investească în ideea sa, și-a început afacerea în garaj, iar cu ajutorul lui McKenzie Scott, a înființat ceea ce astăzi se cheamă Amazon. Compania a crescut rapid, adoptând rapid și primul motto: ”Get big, get big fast”.

Odată ce Bezos a dovedit că poate vinde cu succes cărți pe internet, a început să ofere tot felul de alte lucruri: jucării, unelte și multe altele.

Amazon și-a deschis platforma și pentru alți comercianți cu amănuntul și, pe măsură ce atrăgea tot mai mulți clienți, platforma a devenit tot mai populară printre comercianții mici sau mari, care au considerat că merită să fie prezenți pe Amazon.

Amazon s-a transformat într-un gigant al comerțului electronic. Potrivit eMarketer, un observator de piață specializat în afaceri digitale, compania a încasat deja 367 de miliarde de dolari numai în acest an.

Din 2018, Jeff Bezos l-a depășit pe Bill Gates și a devenit cel mai bogat om de pe planetă, având în prezent o avere de 117 miliarde de dolari.

În 2019, Bezos și MacKenzie au divorțat.

A fost cel mai scump divorț din istorie, Bezos oferindu-i partaj de 35 miliarde de dolari, făcând-o pe MacKenzie a treia cea mai bogată femeie din lume.

Amazon în prezent are venituri de 280 miliarde de dolari , aproximativ 800 000 de angajați (de la lucrătorii din depozite la curieri și operatori), 200 000 de roboți lucrători și 150 sedii de livrare deschise în Statele Unite ale Americii, Canada, Franța, Italia, Germani, Regatul Unit, Spania , China și Japonia.

Dar care este stilul de a fi lider?

Jeff Bezos susține că trăiește echilibrat, folosind termenul de “armonie dintre muncă și viață”, orientându-se după filosofia manageriatului:

Ziua 1 – start-up (Lansarea)

Ziua 2 – statis (Echilibrul/Consolidarea)

Ziua 3 – irrelevance (Irelevanța)

Ziua 4- excruciating, painful decline (Scăderea, Declinul dureros)

Ziua 5- death (Moartea)

Bezos susține că pentru el este întotdeauna “Ziua 1” pentru a-și descrie planul de creștere și dezvoltare.

El declara în mod repetat că marile companii supraviețuiesc doar câteva decenii și că moartea companiei Amazon este inevitabilă, de aceea încearcă de multe ori să se reinventeze.

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău