MAIB este „Leader in Card Performance 2021”, potrivit Mastercard

21 Sept. 2021, 12:08
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
21 Sept. 2021, 12:08 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Palmaresul premiilor MAIB este completat în acest an cu trofeul „Leader in Card Performance 2021”, oferit de sistemul internaţional de plată Mastercard pentru realizările și dezvoltarea soluțiilor de plată moderne din anul curent.

Distincția a fost înmânată în cadrul evenimentului „Mastercard Day”, care se desfășoară anual în Moldova, fiind invitați în calitate de speakeri experți internaționali în business și banking, reprezentanții băncilor comerciale din țară și partenerii de dezvoltare.

Irina Untilă, directorul biroului Mastercard din Moldova:

„Suntem onorați să avem alături parteneri valoroși, alături de care avansăm digital în sectorul economic. În acest an ne-a reușit să lansăm numeroase proiecte care au adus mai multă inovație domeniului bancar, mai multă comoditate și siguranță în folosirea cardurilor bancare. Vom continua să construim împreună o societate cashless și să fim alături de clienți oricând și oriunde s-ar afla, prin soluții de plată moderne, sigure și simple în utilizare”.

Aliona Stratan, Prim-Vicepreședinte MAIB:

Suntem extrem de mândri că am reușit să oferim clienților și mai multă plăcere de a face achitări cu cardul. Colecția GAMA, lansată în parteneriat cu Mastercard, a înregistrat rezultate excelente: peste 350 de parteneri strategici și peste 1500 de puncte comerciale în toată țara, și continuăm să ne autodepășim. Împreună cu partenerul nostru Mastercard care mereu susține inovațiile, creăm experiențe plăcute clienților MAIB, indiferent de locul unde s-ar afla. Achitările cu cardurile MAIB sunt simple și comode. Grija pentru marea familie a clienților MAIB este prioritatea noastră, de aceea continuăm să fim alături de ea în proiectele, evenimentele și inițiativele frumoase care contribuie la dezvoltarea unei societăți cashless”.

Relaţiile de colaborare dintre MAIB și compania globală de plăţi şi tehnologie Mastercard numără peste 20 ani de experienţă unică. MAIB emite o gamă largă de carduri bancare Mastercard, cele mai recente fiind colecția de carduri GAMA – primele carduri cu cashback garantat din țară. În anul 2019 și 2020, Mastercard a premiat MAIB cu trofeul „Leader in Acquiring” din Moldova” – cel mai mare acceptant de carduri pe toate domeniile de business: POS terminale, ATM, comerţ electronic, terminale de autoservire, transport public, banca oferind clienţilor săi cele mai variate şi inovative soluţii de acceptare a plăţilor prin intermediul cardurilor bancare.

Despre Mastercard 

Masterсard este o companie tehnologică globală din industria plăţilor. Misiunea noastră este să dezvoltăm şi să fortificăm o economie digitală, care oferă priorităţi tuturor şi oriunde, prin intermediul tranzacţiilor sigure, simple şi accesibile bazate pe tehnologie. Folosind date şi reţele sigure, parteneriatele şi energiile noastre, oferim soluţii şi inovaţii care să ajute oamenii, instituţiile financiare, guvernele şi afacerile să-şi realizeze potenţialul său maxim. Cultura noastră şi tot ceea ce facem în interiorul companiei şi în afara ei, sunt determinate în funcţie de coeficientul de decenţă (decency quotient, DQ). Gestionăm afaceri în peste 210 ţări şi teritorii şi creăm o lume durabilă care oferă oportunităţi nepreţuite pentru toată lumea.

Despre MAIB

MAIB este banca comercială nr.1 în Republica Moldova, în topul clasamentelor performanţei bancare, cu peste 1/3 cotă de piaţă la indicatori, precum credite, depozite, active şi profit. MAIB este cel mai mare acceptant de carduri pe toate domeniile de business: POS terminale, ATM, comerţ electronic, terminale de autoservire. Prin reţeaua sa vastă, MAIB deserveşte aproximativ un milion de clienţi, persoane fizice, IMM-uri şi clienţi corporativi. În 2021, pentru al doilea an consecutiv, MAIB a obţinut titlul „Best Digital Bank Moldova”, oferit de Global Banking and Finance Review.  Totodată, MAIB a fost desemnată „Cea mai bună bancă în Moldova” de publicațiile Global Finance şi Euromoney.

P.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII