Imaginea unei crize fără precedent. Număr record de nave cu mii de containere blocate în portul Los Angeles

26 Oct. 2021, 14:56
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
26 Oct. 2021, 14:56 // Actual //  MD Bani

Marile porturi sunt afectate de criza din lanțul mondial de aprovizionare. Cu efecte în tot mai multe state și provocat în principal de pandemie, blocajul este considerat unul istoric. În Los Angeles, o sută de vase așteaptă să descarce miile de containere și e de așteptat ca problemele să nu se rezolve până la începutul anului viitor. Ceea ce înseamnă că sărbătorile de iarnă se anunță unele complicate, scrie Digi24.

Numărul navelor cu mărfuri blocate în porturile Los Angeles și Long Beach este unul record. Înainte de pandemie, în mod normal  acolo nu erau mai mult de 17 nave. Prin cele două porturi intră în SUA 40% din vasele cu mărfuri.

Situația va deveni și mai critică în condițiile în care alte 45 de nave sunt așteptate să ajungă acolo până joi.

Ministrul Transporturilor Pete Buttigieg spune că situația din porturi este complicată și extinsă.

El a spus că aceste probleme se resimt în întregul lanț de aprovizionare, de la navă la ajungerea la raft, fiind afectate nu doar porturile, ci toate companiile și operatorii implicați.

Săptămâna trecută, președintele Joe Biden a anunțat că portul Los Angeles va deveni operațional 24 de ore din 24, șapte zile pe săptămână, pentru a se atenua blocajele lanțului de aprovizionare, urmând ca navele cu containere blocate să fie mutate pentru a se evita ca prețurile mărfurilor să crească pentru consumatorii americani. Administrația Biden spune că situația se va resimți și anul viitor.

Lanțurile globale de aprovizionare riscă să se prăbușească, au avertizat organizațiile internaționale ale transportatorilor, în urmă cu o lună, într-o scrisoare deschisă adresată șefilor de stat care participă la Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite.

Lanțurile globale de aprovizionare încep să cedeze. Doi ani de presiune asupra transportatorilor încep să-și spună cuvântul„, se arată în documentul semnat inclusiv de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) și Federația Internațională a Lucrătorilor din Transport (ITF).

Este cel mai grav avertisment adresat vreodată de aceste organizații care reprezintă 60 de milioane de angajați din transporturile maritim, rutier sau aerian.

Potrivit transportatorilor, problemele se pot accentua spre finalul anului, de sărbători.

Realitatea Live

03 Mai 2024, 15:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Mai 2024, 15:41 // Actual //  Lupu Eduard

Comisia de licențiere a importului cerealelor și a răsăritei ia-r fi acordat licență de import companiei Trans Oil, controlată de milionarul Vaja Jhashi.

„În Vinerea Mare după masă și în forma online a fost convocată comisia de licențiere a importului cerealelor și floarei soarelui. Nu cred că data și ora au fost selectate întâmplător, când toată lumea este concentrată mai mult pe Sărbători Sfinte. Companiile din grupul Trans Oil au primit licențe pentru a aduce din Ucraina aproape 70 mii tone de răsărită. Am prezis acest lucru două săptămâni în urmă și mă tem că nu este ultima decizie cu permisiunea importului”, scrie reprezentantul Forței Fermierilor, într-o postare pe Facebook.

Slusari afirmă că cei, care au distrus în toamna 2023 cu prețuri derizorii sute de fermierii autohtoni și oricum nu au făcut stocuri suficiente pentru fabricile de procesare, acum vor importa materia primă la prețuri mai scumpe de la traderi străini. „Cei de la ministerul agriculturii, care ar trebui să intervină cu mecanismul de licențiere încă în primăvară 2023 sincron cu România și Bulgaria și care au permis dezastru pe piața internă și falimentarea agricultorilor mici, azi au acceptat importul”.

„Nimeni nu-și asumă responsabilitate pentru un dezmăț de proporție și tragedia social-economică a miilor de oameni de la sate. Trans Oil și Vaja rămân stăpânii agriculturii și ministerului acesteia”, conchide reprezentantul Forței Fermierilor.

În septembrie 2023, prețurile achizițiilor la floarea soarelui au atins minimele din ultimii 5 ani, afectând în special fermierii mici, care au fost nevoiți să vândă producția la prețuri deficitar de scăzute.  A fost perioada când unii fermieri mici, care nu sunt plătitori de TVA , erau nevoiți să comercializeze răsărita sub 5 lei per kg. Prețul de cost al semințelor de floarea soarelui anul trecut în medie a fost de 7,3 lei

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău