Soarta podului de peste Nistru discutată la Vinnița. Au fost stabilite etapele construcției

11 Mart. 2021, 14:40
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
11 Mart. 2021, 14:40 // Actual //  MD Bani

În cadrul unei întâlniri internaționale cu reprezentanți din Ucraina, care a avut loc la Mogilev-Podolsk, a fost discutată problema construcției podului peste Nistru în zona așezărilor Yampol (Ucraina) – Cosăuți (Moldova).

Proiectul va avea două componente: construirea unui pod lung de 362 m peste Nistru și construcția de accese către autostrada T-02-02 Mogilev-Podolsky – Yampol – Kryzhopol – Bershad – Uman cu o lungime de 1,6 km și M2 Șoseaua Chișinău – Soroca pe teritoriul Republicii Moldova cu o lungime de 5 km, scrie Kyiv.ua.

„Datorită acestui proiect, vom conecta capitalele a două state – Ucraina și Moldova. În plus, vom reduce traficul în direcția București (România) – Tallinn (Estonia) cu 530 km, – spune șeful Administrației Regionale de Stat din Vinnița, Serghei Borzov. – Unul dintre proiecte se referă la dezvoltarea infrastructurii rutiere pe autostrada Chișinău – Soroca – Yampol – Kiev. Acesta va crea cea mai rapidă rută din regiunea centrală a Ucrainei către țările din Europa Centrală și de Sud-Est. Președintele ucrainean Volodymyr Zelenskyy a numit acest plan „o idee ambițioasă”. Și toate acestea sunt reale: îmbunătățirea siguranței utilizării drumurilor, reducerea impactului negativ al complexului de transport rutier asupra mediului și îmbunătățirea imaginii internaționale. Iar pentru regiunea Vinnitsa, aceasta reprezintă dezvoltare economică și socială „.

Amintim că, la 12 ianuarie 2021, președintele Republicii Moldova, Maia Sandu, și președintele Ucrainei, Volodymyr Zelenskyy au semnat un Memorandum privind dezvoltarea potențialului de transport și tranzit al Ucrainei și al Republicii Moldova. Unul dintre punctele sale prevede crearea unui coridor de transport auto care va face legătura între Kiev și Chișinău. Acum, proiectul prevede construirea unui pod peste râu. Nistrul și apropierea de acesta cu o lungime de 1,6 km de partea ucraineană. Și, de asemenea, reînnoirea a 137,5 km a traseului Kiev – Chișinău pe secțiuni separate ale drumurilor M-21 Vystupovichi – Zhitomir – Mogilev-Podolsky și R-08 Nemirov – Yampol.

Realitatea Live

03 Iul. 2025, 15:47
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
03 Iul. 2025, 15:47 // Actual //  Ursu Victor

Producătorii auto chinezi precum BYD și Chery rescriu regulile competiției globale, dezvoltând modele noi într-un ritm dublu față de rivalii occidentali și cucerind piețele internaționale cu o viteză fără precedent. Potrivit unei investigații Reuters, constructorii auto chinezi reușesc să lanseze un model complet nou în doar 18 luni – comparativ cu cei 5-10 ani necesari în Europa sau SUA – ceea ce le oferă un avantaj competitiv major într-o perioadă de transformări rapide în industria auto, notează Reuters.

Un exemplu grăitor este Chery, care în doar șase săptămâni a reconfigurat complet SUV-ul Omoda 5 pentru piața europeană, adaptându-l pentru drumurile sinuoase și exigențele de viteză din Vest. „Așa ceva este imposibil la un producător european”, a declarat Riccardo Tonelli, inginer-șef la Chery, care a lucrat anterior în industria auto din Italia.

BYD, cel mai mare constructor auto din China, este considerat de experți o amenințare strategică pentru giganții mondiali, datorită structurii sale integrate: compania produce intern majoritatea componentelor și are o forță de muncă de 900.000 de angajați. Cultura muncii intensă, cu zile de 12 ore, 6 zile pe săptămână, permite o accelerare masivă a proiectării și producției.

Rezultatele nu s-au lăsat așteptate. În 2024, atât BYD, cât și Chery și-au majorat vânzările globale cu aproximativ 40%, în timp ce Tesla a înregistrat primul declin anual, pe fondul lipsei unor modele noi și controverselor generate de comportamentul politic al lui Elon Musk.

Piața chineză, odinioară dominată de companii străine, a fost preluată rapid de giganții locali: dacă în 2020, primii cinci producători străini vindeau anual 9,4 milioane de vehicule în China, în 2024 cifra a scăzut la 6,4 milioane. În același timp, primii cinci producători chinezi și-au dublat vânzările, ajungând la 9,5 milioane de unități.

În fața acestei ofensive, SUA și Europa au impus tarife vamale și acuză China de subvenții incorecte. Totuși, experții consideră că principala forță disruptivă a industriei auto chineze rămâne viteza amețitoare cu care reușește să inoveze, să producă și să livreze, amenințând serios poziția tradițională a producătorilor occidentali.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO