Iurie Friptuleac este directorul interimar al MOLDAC. Este lector la UTM

02 Dec. 2021, 10:20
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
02 Dec. 2021, 10:20 // Actual //  MD Bani

Ministerul Economiei l-a numit pe Iurie Friptuleac în funcția de director interimar al Centrului Naţional de Acreditare din Republica Moldova (MOLDAC).

Potrivit informațiilor, Iurie Friptuleac are o vastă experiență în domeniu, este lector universitar la Facultatea Energetică și Inginerie Electrică (UTM). Anterior a deținut funcția de director tehnic în cadrul Institutului Național de Standardizare și Metrologie. Din 2018 până în prezent a fost expert tehnic în cadrul MOLDAC.
MOLDAC este instituția care asigură acreditarea şi evaluarea conformităţii, creşterea competitivităţii produselor şi serviciilor, apărarea drepturilor şi intereselor consumatorului, protecţia vieţii, sănătăţii şi securităţii persoanelor şi a mediului.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală