Ambuteiajele ar putea rămâne în trecut! Soluția – obligațiunea municipalității. Ofițerii INSP, în raid cu RLIVE TV

22 Dec. 2021, 15:12
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
22 Dec. 2021, 15:12 // Slider //  MD Bani

Ambuteiajele din Chișinău au devenit cel mai discutat subiect, de la o vreme încoace, iar indignările locuitorilor Capitalei curg șiroaie. „Primăria lui Ceban” se spală pe mâini și arată, zilnic, cu degetul spre Ministerul Afacerilor Interne, către Inspectoratul General al Poliției, dar și către actuala guvernarea, iar ultimii la rândul lor susțin că de vină este infrastructura orașului, dar și inacțiunea municipalității în acest sens, scrie Realitatea.md.

Prezentatorul „Orei de live cu Traian Stoianov” de la RLIVE TV, însoțit de câțiva ofițeri ai Inspectoratului Național de Securitate Publică, au făcut o plimbare prin oraș pentru a înțelege de la ce se „trag” ambuteiajele și cine le creează.

„Chișinăul este pregătit pentru un număr redus de locuitori, anterior o familie din 10 avea o mașină. Acum însă aproape fiecare familie are un automobil și mai mult chiar. În oraș nu avem parcări speciale, iar șoferii parchează în locurile interzise anume din acest motiv. Autoritățile au creat piste pentru cicliști, ok e bine, susținem. Deprinderea rămâne aceeași la moldoveni, întrucât nu se creează locuri alternative de parcare precum, punctul A, B sau C. Șoferii caută scuze, iar asta pentru că municipalitatea nu s-a gândit la o alternativă pozitivă pentru conducătorii auto. Oamenii vor respecta regula doar atâta timp cât timp va sta poliția lângă ei, după vor încălca din nou. Nu mai avem unde evacua mașini”, a declarat Daniel Mazepa, ofițer INSP.

În timpul plimbării prin Chișinău, ofițerii INSP au vorbit și despre o altă „rădăcină” a ambuteiajelor din oraș.

„Mai e și problema construcțiilor. Avem clădiri cu multe etaje, centre comerciale care sunt vizitate zilnic de zeci de oameni cu mașini, dar care nu au locuri pentru parcare. În rezultat, mașinile sunt lăsate pe marginea drumului. Cine le-a dat autorizația? La asta de ce nu s-au gândit. Așteptăm de mulți ani acea bandă de ocolire a orașului, centura care așa și nu o avem acum. Mașinile circulă din toate sectoarele și avem blocaje mari. Pentru a scăpa de mașinile parcate la nimereală, avem nevoie de parcări speciale, cu plată, însă nu prea mare. Oamenii să fie ok și motivați să lase mașina la parcare și nu pe marginea drumului. O altă chestie, modernizarea transportului public, el să fie mai solicitat decât transportul privat. Să investim în autobuzele ecologice, troleibuze. Plata, timpul de așteptare, dar și condițiile să fie bune, ca să atragă locuitorii Capitalei. Va fi mai accesibil pentru oameni. Mașinile private să fie doar pentru distanții mari, pentru plecări în afara țării. Avem nevoie de a lărgi orașul, dar și de aplicare a interdicțiilor de construcție a clădirilor noi în centrul orașului”, a declarat Daniel Mazepa, ofițer INSP.

Ofițerul INSP s-a expus și pe marginea benzilor dedicate transportului public din Capitală.

„Benzile dedicate transportului public. Da, este o soluție logică, optimală, ecologică care trebuie în mai multe zone. Benzile trebuie să fie obligatorii, iar vehiculele să circule din 5 în 10 minute, iar dacă ele vor circula conform graficului, oamenii nu vor mai avea nevoie de mașinile personale. Locuitorii Capitalei vor economisi bani, timp și nu vor mai sta în ambuteiaje atât dimineața, cât și seara. Pe aceste benzi, mașinile de taxi nu pot circula, nu sunt un transport public, ci privat. Legal, nu au dreptul să circule pe aceste benzi. Semafoarele inteligente, la fel, sunt o necesitate a orașului. Poliția nu poate rezolva supraaglomerarea orașului. Nu spunem că totul stă în mâinile primarului general, însă acesta are o echipă mare, oameni care primesc salarii anume pentru a se ocupa de confortul locuitorilor. Ei trebuie să gândească și să aplice în practică soluții pentru ca unele probleme nici să nu mai apară”, a declarat Mazepa.

Mai multe detalii despre plimbarea prezentatorului „Orei de live cu Traian Stoianov” de la RLIVE TV, alături de ofițerii INSP, aflați în video de mai jos sau accesând RLIVE.MD.

Menționăm că în ultima perioadă, ambuteiajele din capitală le dau mari bătăi de cap șoferilor. Anterior, edilului Capitalei a spus că pentru anul viitor sunt planificate circa 105 milioane de lei pentru amenajarea unor parcări de diverse tipuri. De asemenea, se preconizează reorganizarea completă a locurilor de parcare din centrul orașului, în perimetrul străzilor Albișoara, A. Mateevici, M. Viteazul și Ismail.

Ion Ceban a cerut și luni, 20 decembrie, întoarcerea poliției comunitare în gestiunea Primăriei municipiului Chișinău. Edilul a menționat că dacă acest lucru ar fi posibil, problema ambuteiajelor ar putea fi rezolvată în maxim trei luni de zile.

Realitatea Live

05 Iul. 2025, 09:05
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
05 Iul. 2025, 09:05 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Premier Energy și FEE Nord au depus la Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică cereri oficiale de reducere a tarifelor reglementate, invocând scăderea costurilor de achiziție pentru perioada iunie-decembrie 2025.

FEE Nord (operatorul de stat care deservește raioanele din nord) propune micșorări de aproape 10 % pentru consumatorii racordați la joasă tensiune și până la 14,7 % la intrarea în rețeaua de transport. Concret, prețul solicitat la punctele de intrare în rețelele de transport este de 264 bani/kWh, față de 310 bani/kWh în prezent; la ieșirea din transport – 289 bani/kWh (-13,5 %); pentru consumatorii de medie tensiune – 318 bani/kWh (-12,6 %); iar pentru cei de joasă tensiune – 422 bani/kWh (-9,8 %).

Premier Energy, care alimentează centrul, sudul și municipiul Chișinău, solicită reduceri mai temperate, de circa 4-6 %. Noile tarife propuse sunt: 285 bani/kWh la intrarea în rețelele de transport (-5,6 %), 309,54 bani/kWh la ieșire (-5,0 %), 312,49 bani/kWh pentru consumatorii de înaltă tensiune (-5,0 %), 333,83 bani/kWh pentru medie tensiune (-4,9 %) și 393,76 bani/kWh pentru joasă tensiune (-4,0 %). Prețul mediu al serviciului universal ar scădea astfel la 374,45 bani/kWh, cu 8,7 % sub nivelul actual de 4,10 lei/kWh (410 bani).

Premier Energy contestă premisele de preț transmise de furnizorul central Energocom, susținând că valorile estimate pentru energia de pe bursa OPCOM ar fi „subestimate”, mai ales pentru lunile de vârf ale anului, și cere ANRE să ia în calcul calculele proprii, bazate pe un curs de 19,90 MDL/EUR și pe o majorare de 22 % a cotațiilor bursiere.

În prezent, tariful la  energia elecctrică este de 4,10 lei/kWh pentru curentul furnizat de Premier Energy, dar cu o compensație aplicată, consumatorii plătesc efectiv 2,34 lei/kWh până la finalul anului. 4,68 lei/kWh achită consumatorii pentru energia furnizată de FEE Nord (în nordul țării), tarif compensat la 2,84 lei/kWh.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO