Ambuteiajele ar putea rămâne în trecut! Soluția – obligațiunea municipalității. Ofițerii INSP, în raid cu RLIVE TV

22 Dec. 2021, 15:12
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
22 Dec. 2021, 15:12 // Slider //  MD Bani

Ambuteiajele din Chișinău au devenit cel mai discutat subiect, de la o vreme încoace, iar indignările locuitorilor Capitalei curg șiroaie. „Primăria lui Ceban” se spală pe mâini și arată, zilnic, cu degetul spre Ministerul Afacerilor Interne, către Inspectoratul General al Poliției, dar și către actuala guvernarea, iar ultimii la rândul lor susțin că de vină este infrastructura orașului, dar și inacțiunea municipalității în acest sens, scrie Realitatea.md.

Prezentatorul „Orei de live cu Traian Stoianov” de la RLIVE TV, însoțit de câțiva ofițeri ai Inspectoratului Național de Securitate Publică, au făcut o plimbare prin oraș pentru a înțelege de la ce se „trag” ambuteiajele și cine le creează.

„Chișinăul este pregătit pentru un număr redus de locuitori, anterior o familie din 10 avea o mașină. Acum însă aproape fiecare familie are un automobil și mai mult chiar. În oraș nu avem parcări speciale, iar șoferii parchează în locurile interzise anume din acest motiv. Autoritățile au creat piste pentru cicliști, ok e bine, susținem. Deprinderea rămâne aceeași la moldoveni, întrucât nu se creează locuri alternative de parcare precum, punctul A, B sau C. Șoferii caută scuze, iar asta pentru că municipalitatea nu s-a gândit la o alternativă pozitivă pentru conducătorii auto. Oamenii vor respecta regula doar atâta timp cât timp va sta poliția lângă ei, după vor încălca din nou. Nu mai avem unde evacua mașini”, a declarat Daniel Mazepa, ofițer INSP.

În timpul plimbării prin Chișinău, ofițerii INSP au vorbit și despre o altă „rădăcină” a ambuteiajelor din oraș.

„Mai e și problema construcțiilor. Avem clădiri cu multe etaje, centre comerciale care sunt vizitate zilnic de zeci de oameni cu mașini, dar care nu au locuri pentru parcare. În rezultat, mașinile sunt lăsate pe marginea drumului. Cine le-a dat autorizația? La asta de ce nu s-au gândit. Așteptăm de mulți ani acea bandă de ocolire a orașului, centura care așa și nu o avem acum. Mașinile circulă din toate sectoarele și avem blocaje mari. Pentru a scăpa de mașinile parcate la nimereală, avem nevoie de parcări speciale, cu plată, însă nu prea mare. Oamenii să fie ok și motivați să lase mașina la parcare și nu pe marginea drumului. O altă chestie, modernizarea transportului public, el să fie mai solicitat decât transportul privat. Să investim în autobuzele ecologice, troleibuze. Plata, timpul de așteptare, dar și condițiile să fie bune, ca să atragă locuitorii Capitalei. Va fi mai accesibil pentru oameni. Mașinile private să fie doar pentru distanții mari, pentru plecări în afara țării. Avem nevoie de a lărgi orașul, dar și de aplicare a interdicțiilor de construcție a clădirilor noi în centrul orașului”, a declarat Daniel Mazepa, ofițer INSP.

Ofițerul INSP s-a expus și pe marginea benzilor dedicate transportului public din Capitală.

„Benzile dedicate transportului public. Da, este o soluție logică, optimală, ecologică care trebuie în mai multe zone. Benzile trebuie să fie obligatorii, iar vehiculele să circule din 5 în 10 minute, iar dacă ele vor circula conform graficului, oamenii nu vor mai avea nevoie de mașinile personale. Locuitorii Capitalei vor economisi bani, timp și nu vor mai sta în ambuteiaje atât dimineața, cât și seara. Pe aceste benzi, mașinile de taxi nu pot circula, nu sunt un transport public, ci privat. Legal, nu au dreptul să circule pe aceste benzi. Semafoarele inteligente, la fel, sunt o necesitate a orașului. Poliția nu poate rezolva supraaglomerarea orașului. Nu spunem că totul stă în mâinile primarului general, însă acesta are o echipă mare, oameni care primesc salarii anume pentru a se ocupa de confortul locuitorilor. Ei trebuie să gândească și să aplice în practică soluții pentru ca unele probleme nici să nu mai apară”, a declarat Mazepa.

Mai multe detalii despre plimbarea prezentatorului „Orei de live cu Traian Stoianov” de la RLIVE TV, alături de ofițerii INSP, aflați în video de mai jos sau accesând RLIVE.MD.

Menționăm că în ultima perioadă, ambuteiajele din capitală le dau mari bătăi de cap șoferilor. Anterior, edilului Capitalei a spus că pentru anul viitor sunt planificate circa 105 milioane de lei pentru amenajarea unor parcări de diverse tipuri. De asemenea, se preconizează reorganizarea completă a locurilor de parcare din centrul orașului, în perimetrul străzilor Albișoara, A. Mateevici, M. Viteazul și Ismail.

Ion Ceban a cerut și luni, 20 decembrie, întoarcerea poliției comunitare în gestiunea Primăriei municipiului Chișinău. Edilul a menționat că dacă acest lucru ar fi posibil, problema ambuteiajelor ar putea fi rezolvată în maxim trei luni de zile.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 09:19
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
20 Aug. 2025, 09:19 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Transgaz SA, singurul operator de transport și sistem de gaze naturale din Europa care administrează integral două rețele naționale de transport din țări diferite – România, stat membru UE, și Republica Moldova, stat non-UE –, și-a dublat în prima jumătate a anului veniturile obținute din activitatea de pe piața moldovenească, notează profit.ro.

Potrivit raportului financiar, în ianuarie–iunie 2025, veniturile din transportul de gaze din Republica Moldova au însumat 147 milioane lei, aproape dublu față de 77 milioane lei în aceeași perioadă a anului trecut. Totuși, comparativ cu România, unde veniturile din transport au atins 1,34 miliarde lei, cifra obținută în Republica Moldova rămâne de aproape zece ori mai redusă.

Activitatea pe teritoriul Republicii Moldova este gestionată de filiala Vestmoldtransgaz, la care Transgaz deține indirect 75% din acțiuni. Infrastructura de transport din Moldova aparține însă companiei Moldovatransgaz, fiind închiriată și amortizată pe o perioadă de cinci ani. Contractul cu Moldovatransgaz oferă drept de utilizare a rețelei, însă nu și de prestare directă a serviciului public, iar riscurile de mentenanță și reparații capitale rămân responsabilitatea Moldovatransgaz.

La nivel de grup, Transgaz aproape și-a triplat profitul net consolidat în prima jumătate a anului 2025, acesta urcând la 518,9 milioane lei, față de 183,8 milioane lei în perioada similară din 2024. Rezultatul include performanțele Vestmoldtransgaz, dar și recenta achiziție a Petrostar SA, companie specializată în inginerie tehnologică și proiectare pentru industria de petrol și gaze, unde Transgaz a preluat 51% din capital.

Transgaz este controlată de Secretariatul General al Guvernului României, care deține 58,5% din acțiuni, fiind listată la Bursa de Valori București din 2007. La un preț de 49,05 lei/acțiune, capitalizarea de piață a societății depășește 9 miliarde lei.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII