Putin rămâne fără timp. Avertismentul unui ministru german: Maşinăria rusă de război se împotmoleşte în sancţiuni

03 Iun. 2022, 12:32
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
03 Iun. 2022, 12:32 // Actual //  bani.md

Germania trebuie să depună mai multe eforturi pentru a-şi reduce dependenţa energetică faţă de Rusia, dar sancţiunile occidentale ca răspuns la invazia Moscovei în Ucraina continuă să afecteze puternic maşinăria de război rusă, a declarat joi ministrul german al economiei, Robert Habeck.

„Economia rusă se prăbuşeşte”, a declarat Habeck în faţa legislatorilor, adăugând că Germania şi-a jucat rolul în acest caz prin reducerea exporturilor către Rusia în martie cu 60%, o scădere şi mai accentuată fiind aşteptată în aprilie.

La nivelul ţărilor aliate care participă la sancţiuni, exporturile către Rusia au scăzut cu 53% faţă de lunile precedente, în timp ce scăderea în rândul statelor neutre sau pro-ruse a fost de 45%, potrivit ministrului.

„Putin primeşte în continuare bani, dar … timpul nu lucrează pentru Rusia, ci împotriva Rusiei”, a spus el.

Ca urmare a sancţiunilor, Moscova a pierdut accesul la piese cruciale pentru capacitatea sa de a lupta în război, a spus Habeck, cum ar fi „actualizările de securitate pentru avioane, cu rezultatul că avioanele vor fi în curând la sol”.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală