Milioane de oameni din Sri Lanka nu au mâncare, medicamente și se bat pentru combustibil

06 Iul. 2022, 11:15
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
06 Iul. 2022, 11:15 // Actual //  MD Bani

Sri Lanka este „în faliment”, a declarat premierul Ranil Wickremesinghe. Țara se confruntă cu cea mai gravă criză financiară din ultimele decenii. Milioane de oameni nu au alimente, medicamente și combustibil. Recent, guvernul a declarat că stocurile de benzină mai ajung doar pentru o singură zi, scrie CNN.

Wickremesinghe, premierul din Sri Lanka, le-a spus parlamentarilor că negocierile cu Fondul Monetar Internațional (FMI) pentru a relansa economia „prăbușită” a țării sunt „dificile”, deoarece națiunea sud-asiatică de 22 de milioane a intrat în discuții ca o țară în faliment, nu cu una în curs de dezvoltare.

„Participăm la negocieri ca o țară în faliment. Prin urmare, trebuie să ne confruntăm cu o situație mai dificilă și mai complicată decât negocierile anterioare. Din cauza stării de faliment în care se află țara noastră, trebuie să prezentăm separat (FMI) un plan privind sustenabilitatea datoriilor. Numai atunci când sunt mulțumiți de acel plan putem ajunge la un acord la nivelul personalului. Acesta nu este un proces simplu”, a declarat Wickremesinghe în parlament.

Sri Lanka se confruntă cu cea mai gravă criză financiară din ultimele șapte decenii, după ce rezervele de schimb valutar au scăzut la minime record, banii fiind cheltuiți pentru a plăti importurile de alimente, medicamente și combustibil.

Activitatea școlilor a fost suspendat, iar combustibilul a fost limitat la serviciile esențiale. În mai multe orașe mari, inclusiv în capitala comercială, Colombo, sute de oameni stau la coadă ore întregi pentru a cumpăra combustibil, uneori ajungându-se la confruntări cu poliția și armata.

Duminică, ministrul energiei din Sri Lanka, Kanchana Wijesekera, a declarat că țara mai are mai puțin de o zi de combustibil.

Oamenii nu mai au mâncare în Sri Lanka

Criza economică din Sri Lanka duce la situații extrem de grele. Oamenii spun că le este dificil să-și cumpere alimente de bază cum ar fi pâinea sau laptele.

„În ceea ce privește combustibilul și alimentele, țara noastră va trebui să se confrunte cu această criză la un moment dat. Combustibilul era limitat. Prețurile alimentelor au crescut. Din cauza recentelor crize globale, această situație s-a acutizat și noi”, a spus Wijesekera.

Marți, prim-ministrul Wickremesinghe a spus că speră ca un raport privind restructurarea datoriilor și sustenabilitatea să fie prezentat FMI până în august. Odată ce există un acord, va fi pregătit un program cuprinzător de asistență pentru împrumuturi pentru o perioadă de patru ani, a afirmat Wickremesinghe.

Wickremesinghe a spus că până la sfârșitul acestui an, inflația va crește la 60%. Sri Lanka ar fi primul stat care este posibil să-și declare falimentul, în contextul în care la nivel internațional toate statele lumii sunt afectate de criză.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală