Cei mai mari producători de biciclete din UE. România se regăsește în TOP 5

12 Sept. 2022, 16:03
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
12 Sept. 2022, 16:03 // Actual //  MD Bani

Uniunea Europeană a produs anul trecut aproximativ 13,5 milioane de biciclete, o creştere cu 11% faţă de 2020. Iată care sunt cei mai mari producători de biciclete din UE, potrivit Eurostat.

Cei mai mari producători de biciclete din UE

  1. Portugalia – 2,9 milioane de biciclete;
  2. România (2,5 milioane);
  3. Italia (1,9 milioane);
  4. Germania (1,4 milioane);
  5. Polonia (1,2 milioane);

Câte biciclete a exportat UE în 2021?

În 2021, UE a exportat biciclete în valoare de 921 milioane de euro (atât electrice cât şi neelectrice) către ţările din afara blocului comunitar, şi a importat din afara UE biciclete de 1,896 miliarde de euro, scrie Agerpres.

Datele pentru 2021 arată că UE a exportat 1.487.700 biciclete neelectrice, în valoare de 433 milioane de euro, şi a importat 5.743.700 unităţi, în valoare de 1,046 miliarde de euro. Comparativ cu 2020, numărul bicicletelor neelectrice exportate a crescut cu 16% în 2021, în timp ce importurile au urcat cu 17%.

Anul trecut, 315.800 biciclete electrice, în valoare de 488 milioane de euro, au fost exportate de UE, în timp ce blocul comunitar a importat 1.148.600 biciclete neelectrice, în valoare de 849 milioane de euro, din ţările din afara blocului comunitar. Comparativ cu 2020, numărul bicicletelor electrice exportate a crescut cu 15% în 2021 în timp ce importurile au urcat cu 37%.

În 2021, Marea Britanie a fost principala destinaţie pentru exporturile UE de biciclete neelectrice (30%), urmată de Elveţia (21%), Statele Unite (6%), Norvegia şi Australia (ambele 5%).

De asemenea, Marea Britanie şi Elveţia au fost principalele destinaţii pentru exporturile UE de biciclete electrice (38% şi, respectiv, 27%), urmate de Norvegia (13%) şi Statele Unite (8%).

De unde a importat UE biciclete în 2021?

În 2021, importurile de biciclete neelectrice din ţările din afara blocului comunitar au venit în special din Cambodgia (27%), Taiwan (26%), China (10%), Bangladesh (8%) şi Turcia (5%), în timp ce importurile de biciclete electrice în UE au venit în special din Taiwan (57%), Elveţia (13%), Vietnam (11%), China (7%) şi Turcia (6%).

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII