SFÂRŞITUL BENZINEI ŞI MOTORINEI anunţat de liderii europeni. De când vrea UE să interzică complet. Nemții se revoltă

29 Oct. 2022, 21:01
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
29 Oct. 2022, 21:01 // Actual //  Lupu Eduard

Uniunea Creştin-Democrată şi Asociaţia Industriei Auto din Germania (VDA) au denunţat, vineri, planul Uniunii Europene de a interzice fabricarea de vehicule cu motoare pe benzină, motorină sau hibride începând din 2035, în contextul acordului preliminar care va trebui confirmat de Consiliul UE.

Negociatorii Parlamentului European şi cei ai Consiliului UE au ajuns la un acord informal privind aplicarea planului controversat propus de Comisia Europeană, care prevede interzicerea fabricării de autoturisme şi autoutilitare cu propulsie pe benzină şi motorină începând din 2035. Practic, vor fi interzise şi maşinile hibride, întrucât planul va permite doar motoarele cu emisii zero de CO2.

Ca pas intermediar în direcţia obiectivului „emisii zero”, noile standarde în materie de CO2 vor impune totodată o scădere a nivelului mediu al emisiilor produse de autoturismele noi de 55% până în 2030, iar pentru camionete de 50% până în 2030. Acest acord marchează primul pas în adoptarea propunerilor legislative din cadrul pachetului „Pregătiţi pentru 55”, prezentate de Comisie în iulie 2021, şi demonstrează, în perspectiva Conferinţei COP27, implementarea de către UE la nivel intern a angajamentelor sale internaţionale în domeniul climei.

Planul a fost aprobat doar la nivel informal, urmând să fie necesar votul Parlamentului European, prin majoritate, şi cel al Consiliului UE, în unanimitate.

„Acordul transmite un semnal puternic industriei şi clienţilor: Europa îmbrăţişează tranziţia spre mobilitate cu emisii zero”, a declarat Frans Timmermans, vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene responsabil de aplicarea „Acordului Verde European”, citat de site-ul Politico.eu. Acordul a fost salutat de Comisia Europeană şi de Preşedinţia cehă a Consiliului UE.

Pentru obţinerea acordului, oficialii din UE şi din statele membre au respins lobby-ul puternic al reprezentanţilor industriei auto germane. Acordul va conţine însă o clauză privind revizuirea acţiunilor în 2026, ţinând cont de evoluţia tehnologică şi de extinderea infrastructurii energetice pentru vehicule electrice.

Uniunea Creştin-Democrată (CDU), principalul partid de opoziţie din Germania, a contestat planul UE. „Interzicerea totală a tehnologiei motorului cu ardere internă merge prea departe. Din punctul nostru de vedere, trebuia să fie o reglementare voluntară pentru biocombustibili şi carburanţi sintetici”, afirmă deputatul CDU Jens Gieseke.

Şi Asociaţia Industriei Auto din Germania (VDA) contestă planul. Hildegard Müller, preşedintele VDA, consideră că este „ignorant” din partea UE să stabilească obiective pentru anii 2030 „fără a se adapta actualelor evoluţii” la nivel de reţea de încărcare a vehiculelor electrice, de resurse energetice, tarife la electricitate şi ciclu de producţie. Iniţiativa este contestată chiar de unele organizaţii de mediu, care nu cred că producţia de vehicule electrice este mai puţin poluantă, din punctul de vedere al ciclului de fabricare şi materiilor prime, decât actualele tipuri de motoare pe combustie.

Realitatea Live

03 Mai 2024, 15:41
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
03 Mai 2024, 15:41 // Actual //  bani.md

Compania continuă să își extindă rețeaua în Moldova. Acum, clienții pot primi colete nu numai la oficiile și poștomatele Nova Poshta, ci și la punctele de eliberare a coletelor care activează în incinta magazinelor, benzinăriilor, librăriilor, etc.

„Am devenit prima companie logistică din Moldova, care a început să dezvolte noul format – puncte de eliberare Pick Up, în colaborare cu afacerile locale. 50 de puncte Pick Up deja activează. Acum, clienții noștri pot recepționa coletele Nova Poshta până la 10 kg în supermarket-uri, magazine alimentare și nealimentare, cafenele, stații PECO, dar și alte locații. Astăzi, fiecare al zecelea colet este eliberat de la punctul Pick Up al partenerilor. În acest an vom continua să extindem rețeaua și vom deschide încă 400 de puncte de eliberare, astfel vom acoperi majoritatea localităților din țară, pentru a fi și mai aproape de clienții noștri” –  ne spune Serghei Shapran, CEO al Nova Poshta Moldova. 

Pentru a comanda livrarea coletului la punctul Pick Up, trebuie să:

  • alegeți cel mai apropiat punct Pick Up pe site;
  • înregistrați un colet cu o greutate de până la 10 kg și cu o valoare declarată de până la 5.000 de lei;
  • achitați online pentru colet.

Pentru dezvoltarea rețelei, Nova Poshta invită spre colaborare partenerii din regiunile Moldovei. Datorită colaborării, partenerii vor putea să-și mărească numărul de vizitatori, vor crește vânzările și vor primi recompense pentru coletele eliberate.

Compania va asigura suportul logistic și tehnic, întreținere și instruire. Pentru Nova Poshta, aceasta este o oportunitate de a-și extinde rețeaua și de a oferi servicii acolo unde este le este convenabil clienților.

Pentru a deveni partener Nova Poshta, vă rugăm să completați formularul din LINK.

Reamintim că Nova Poshta are 21 de oficii și 260 de poștomate, în cele mai populate zone ale Moldovei.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău