Marea Britanie post-Brexit: lipsă de ouă în magazine şi fără bani de Crăciun, dar cu Manchester şi Liverpool de vânzare

25 Nov. 2022, 05:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
25 Nov. 2022, 05:00 // Actual //  Lupu Eduard

Umilul ou a căzut victimă unei serii întregi de perturbări care au dus la rafturi goale în unele magazine, scrie Bloomberg.

Supermarketurile raţionalizează vânzările, cofetarii şi patiserii analizează alternative, iar fermierii cer măsuri din partea guvernului.

Acum este vorba de ouă, însă săptămâna viitoare sau luna viitoare, noi produse ar putea lipsi de pe rafuri. „Ceea ce se întâmplă pe piaţa ouălor în acest moment poate fi aplicat şi pe piaţa fructelor, sau cerealelor, sau cărnii“, avertizează Tim Lang, profesor la University of London.

Marea Britanie este de asemenea pe cale să rămână fără vitalii muncitori polonezi. Unu din trei muncitori polonezi plănuieşte să se întoarcă în ţara natală sau este indecis dacă să rămână într-o ţară care i-a devenit din ce în ce mai ostilă, notează Deutsche Welle.  Cercetătorii mai multor universităţi britanice au găsit în urma unor sondaje că majoritatea simt că sănătatea mentală li s-a deteriorat, ca şi situaţia financiară.

Se estimează că aproape un milion de polonezi trăiau în Marea Britanie înainte de Brexit. Datele sugerează că aproximativ 200.000 de membri ai comunităţii poloneze au părăsit acum ţara. Aproximativ 11% din migranţii din Marea Britanie muncesc în sectorul transpor­tu­rilor, 10% în agri­cultură şi 9% în sistemul de sănătate. Polonezii reprezintă peste o cincime din numărul de migranţi din UE în UK.

O altă penurie din Marea Britanie priveşte şoferii de autobuze, potrivit BBC. Aproape una din 10 poziţii pentru şoferi de autobuz este va­cantă în UK, relevă datele Confederation of Passenger Transport (CPT).
Salariile mici, programul prelungit şi schimburile care epuizează şoferii rămân în continuare o barieră.

Marea Britanie se confruntă încă de anul trecut cu o penurie generală de şoferi. Penuria de şoferi de autovehicule grele de marfă pesistă şi în acest an, însă ultimele iniţiative introduse de guvern şi industrie au început să dea roade, conform Logistics UK.
Băncile şi magazinele din Marea Britanie ar putea rămâne de asemenea fără cash înainte de Crăciun, relatează The Guardian.

Peste 1.000 de angajaţi ai firmei de securitate G4S care livrează cash şi monede unora dintre cele mai mari bănci şi supermarketuri ale ţării au votat pentru intrarea în grevă în decembrie, putând apărea astfel penurii de cash înaintea Crăciunului.

Britanicii s-au confruntat şi cu o criză de bere în această toamnă.

Lanţul de puburi Wetherspoons a anunţat că unele dintre puburile sale au rămas fără unele branduri de bere din cauza problemelor legate de lanţurile de aprovizionare.

În ceea ce priveşte vânzarea Manchester United şi, după cum spun zvonurile, şi a Liverpool, două cluburi de fotbal de top, acest lucru s-ar putea să nu fie aşa rău precum ar putea să pară deoarece proprietarii lor actuali sunt fonduri de investiţii americane care nu sunt privite cu ochi buni de fanii britanici. Totuşi, se poate pune întrebarea dacă nu cumva cluburile de fotbal sunt afaceri profitabile doar dacă sunt vândute.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău