Automobilele electrice intră cu viteză maximă în 2023: Industria apasă puternic pedala de acceleraţie

01 Ian. 2023, 07:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
01 Ian. 2023, 07:56 // Actual //  Lupu Eduard

2022 a fost anul în care vehiculele electrice au prins avânt pe piaţa automobilelor. Chiar dacă nu toţi se pot lăuda că sunt posesorii unui automobil „verde”, încet dar sigur autoturismele electrice devin principala opţiune pentru toată lumea.

Industria auto electrică a fost puternic impulsionată de iniţiativele politice ale guvernelor, dar şi de investiţiile de miliarde de dolari realizate de marii jucători din sector, scrie Tech Crunch.

Legea privind reducerea inflaţiei, pe care administraţia Biden a adoptat-o în august, a avut deja un efect uriaş asupra industriei EV, deoarece producătorii de automobile lucrează pentru a-şi transfera lanţurile de aprovizionare şi fabricile în străinătate. Dar, având în vedere că anumite aspecte ale normelor IRA privind creditele fiscale pentru vehiculele electrice vor fi amânate până în martie 2023, este de aşteptat o accelerarea a vânzărilor de vehicule electrice care va prind contur în primul trimestru al anului 2023.
Conform proiectului de lege, vehiculele electrice s-ar putea califica pentru un credit fiscal de 7.500 de dolari dacă îndeplinesc cerinţele de a fi construite în America de Nord cu materiale fabricate în SUA sau în ţări care au încheiat acorduri de liber schimb cu Statele Unite. Aceste reguli ar fi trebuit să intre în vigoare la 1 ianuarie 2023.

Vânzările de vehicule electrice în 2022 au fost dominate de titluri arhicunoscute precum modelele S, Y şi 3 de la Tesla, Bolt de la Chevrolet şi Mustang Mach-E de la Ford. Aproape fiecare producător auto, a dezvăluit o serie de vehicule electrice impresionante care vor fi lansate în 2023, de la Alfa Romeo Tonale la Indi One. Cele mai multe dintre ele au fost însă orientate către consumatorii de lux. În următorul an, vom vedea şi mai multe modele noi care vor apărea la preţuri mult mai accesibile.

În plus, este de aşteptat ca numărul mare de vehicule electrice noi de pe piaţă să crească pe măsură ce noi fabrici vor fi puse în funcţiune. McKinsey prezice că producătorii auto tradiţionali şi startup-urile EV vor produce până la 400 de modele noi până în 2023.

Toate modelele noi care vor ieşi pe piaţă vor da bătaie de cap reputatului producător Tesla, prezice Shahar Bin-Nun, CEO al Tactile Mobility, o companie de tehnologie a senzorilor AV. Bin-Nun spune că se aşteaptă ca Tesla să domine în continuare piaţa EV din SUA în 2023, însă Ford, Hyundai şi Kia vor reprezenta o concurenţă acerbă pe măsură ce îşi vor mări gamele şi capacităţile de producţie.

Realitatea Live

07 Mai 2024, 14:27
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
07 Mai 2024, 14:27 // Actual //  bani.md

„S-a dorit aplicarea unei lovituri dure importatorului de banane, fiind scoase în evidență doar reţelele Linela şi Fidesco. De ce?” Bloggerul moldovean Eugeniu Luchianiuc este de părerea că Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) ar fi ascuns intenționat unele detalii importante în contextul scandalului bananelor cu pesticide depistate în câteva magazine din țară. Acesta a scris pe blogul său despre câteva lucruri stranii, în opinia sa.

„În primul rând, atunci când ANSA face aşa verificări, e obligată să ia trei probe: una o trimite la propriul laborator, a doua se duce la agentul economic, fiind pusă la dispoziţia şoferului camionului, iar a treia ar trebui să rămână la punctul de trecere a frontierei. În caz de ceva, firma trebuie să poată verifica dacă ANSA chiar are dreptate când spune că a depistat nu ştiu ce. Prima stranietate – ANSA nu a dat şoferului contraproba care i se cuvenea firmei. Eu personal am văzut imagini video (pe care, dacă va fi cazul, le voi publica) cum reprezentantul ANSA preia proba sa, dar în lipsa şoferului. Culmea este că reprezentantul ANSA, contrar tuturor prevederilor în vigoare, bagă proba ce se cuvine agentului economic în cutia de unde s-a prelevat proba, pe care o ambalează la loc. De ce a făcut asta? Cred că ar trebui să explice conducerea ANSA.

A doua stranietate – în presă mult s-a scris că agentul economic a semnat o declaraţie pe proprie răspundere că nu va pune în vânzare marfa până ce nu va obţine rezultatul analizei ANSA. Din câte am înţeles, astfel de declaraţii importatorii scriu aproape în fiecare zi la general şi de cele mai multe ori nu se fac nici un fel de controale. Deci, e o rutină. Acum, agentul economic de unde putea să ştie că marfa sa e verificată de ANSA, dacă ANSA, după prelevarea probelor, nu i-a comunicat acest lucru oficial şi nici contraproba nu i-a fost oferită şoferului. De unde avea să ştie că declaraţiile de rutină, de această dată e ceva pe bune?  E logic că a pus în vânzare marfa, care e uşor perisabilă şi putea să se piardă.

A treia stranietate – după ce ANSA a anunţat că a depistat bananele contaminate, agentul economic a cerut să i se spună unde e contraproba sa. Când aceasta a fost totuşi depistată în una din lăzi, unde a ascuns-o reprezentantul ANSA, ea a fost trimisă de urgenţă la expertiză la acelaşi laborator ANSA. Şi, surpriză – de data aceasta analiza a arătat că reziduul de pesticide clorpirifos în proba de banane analizată nu depăşeşte limita admisibilă. Deci, bananele care erau infectate, acum pot fi consumate bine mersi. Agentul economic a cerut şi a treia probă, care, conform legii, trebuia să fie la vamă – dar răspunsul ANSA a fost confuz. Să vedem dacă nu se vor întâmpla careva stranietăţi şi cu această a treia probă, la care agentul economic nu are acum acces”, scrie bloggerul.

În același timp, bloggerul Eugeniu Luchianiuc se întreabă următoarele:

„În locul importatorului, văzând aceste stranietăţi, eu aş cere o expertiză independentă, nu făcută de ANSA în condiţii numai de ei ştiute. Şi, încă o mare stranietate – deşi acest agent economic livrează marfă în toate reţelele comerciale din ţară, în prim plan au fost scoase doar reţelele Linela şi Fidesco. De ce? Cum credeţi?

Sunt multe indicii că s-a dorit aplicarea unei lovituri dure importatorului, care e cel mai mare din Moldova pe segmentul său. Şi de asemenea sunt indicii că s-a dorit anume scoaterea în prim plan a două branduri concrete. Oare de ce?”, adaugă acesta.

Recent, ANSA a solicitat retragerea din magazine a unui lot de banane din Ecuador, întrucât acestea ar conține pesticide. S-a aflat că ar fi fost puse pe rafturile de la magazinele Linella.

În replică, rețeaua Moldretail Group S.R.L, proprietara magazinelor Linella, a precizat că nu ține de responsabilitatea sa să verifice limita de pesticide. Conform companiei, importatorul S.R.L „Fruct Expert-Plus”, care a furnizat banalele, este unul dintre cei mai mari din Republica Moldova și lucrează cu mai multe rețele, însă alte magazine nu au for menționate în comunicatul emis de ANSA.

„Scandalul bananelor cu pesticide”: ANSA vine cu un nou mesaj adresat agenților economici

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău