Moldovenii se plâng pe compensațiile gaz. La aproape 2000 de cetățeni suportul nu corespunde cu vulnerabilitatea

17 Ian. 2023, 11:55
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
17 Ian. 2023, 11:55 // Actual //  MD Bani

Aproape 2000 de familii din Republica Moldova au primit compensații la gaz, care nu corespund cu gradul de vulnerabilitate, anunță SA „Moldovagaz”.

Potrivit unui comunicat de presă, de cele mai multe ori, consumatorii se plâng pe discrepanță între nivelul de vulnerabilitate indicat în factură față de nivelul atribuit în contul personal al consumatorului, lipsa recalculării compensației pentru luna noiembrie 2022 în decembrie anului trecut, precum și cuantumul compensației acordate în general.

„În acest sens, furnizorul informează că atribuirea nivelului de vulnerabilitate este competența Ministerului Muncii și Protecției Sociale, iar SA „Moldovagaz” nu are dreptul să influențeze atribuirea inițială a nivelului de vulnerabilitate energetică, nici să-l schimbe ulterior. Într-o astfel de situație, consumatorul urmează să apeleze la „linia verde” guvernamentală 0 8000 5000, sau la adresa de e-mail support@compensatii.gov.md a Guvernului. După efectuarea modificărilor corespunzătoare în baza de date de către Ministerului Muncii și Protecției Sociale, furnizorul va primi un temei legal pentru efectuarea modificărilor în propria bază de date de consumatori. De menționat că până în prezent au fost identificate circa 2 mii de cazuri de astfel de neconcordanțe, iar SA „Moldovagaz”, împreună cu autoritățile publice centrale, lucrează asupra eliminării acestor discrepanțe într-un timp cât mai scurt”, se arată în comunicatul de presă.

Așadar, SA „Moldovagaz” poate interveni în cazul în care în factură nu este indicată recalcularea compensației pentru perioadele anterioare de consum în baza informației actualizate primite din partea Ministerului Muncii și Protecției Sociale în lunile următoare.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău