VIDEO „Ziua Carierei la BNM” a reunit zeci de tineri dornici să activeze în sectorul bancar al Republicii Moldova

17 Feb. 2023, 17:51
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
17 Feb. 2023, 17:51 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Aproape o sută de participanți au venit astăzi la Banca Națională a Moldovei (BNM) pentru a o descoperi în calitate de angajator, în cadrul evenimentului „Ziua Carierei la BNM”. Ca să asigure și prezența altor doritori la manifestare, banca centrală a organizat, în același timp, evenimentul și în format online.

Astfel, participanții au aflat direct de la angajații Băncii Naționale cum ar putea să se alăture echipei de profesioniști din sectorul bancar al Republicii Moldova.

Guvernatorul Băncii Naționale, Octavian Armașu, care a adresat celor prezenți un cuvânt de salut, s-a referit la specificul  funcționării unei bănci centrale, diversitatea domeniilor de intervenție ale acesteia, cât și la oportunitățile oferite de banca centrală angajaților săi.

„BNM este în căutare permanentă de specialiști tineri, cu pregătire academică în domeniul bănci și finanțe, economiști, matematicieni,  ingineri în tehnologii informaționale. BNM poate să le ofere acestor specialiști o pistă bună de lansare unde oamenii pot să își dezvolte mai departe cunoștințele… Cererea noastre de cadre noi este mare și așteptările sunt mari. Știți că BNM acum urmează să preia mai multe responsabilități de supraveghere. Mă refer la supravegherea sectorului de asigurări, a instituțiilor financiare nebancare, ni se lărgește mandatul de stabilitate financiară, respectiv vom avea nevoie de cadre noi. BNM vrea să dezvolte dimensiunea de FinTech,  cea a sistemelor de plăți, incluziunea și educația financiară. Astfel, avem nevoie de oameni care să vină să lucreze cu entuziasm și abnegație, pentru că așa muncim noi la Banca Națională”, a precizat Octavian Armașu.

Evenimentul a inclus un panel de discuții, în cadrul căruia participanții au primit răspunsuri la o serie de întrebări legate de domeniile de activitate ale BNM. Au urmat nouă ateliere de lucru tematice, în cadrul cărora au fost abordate subiecte ca supravegherea bancară, raportările statistice, sistemele de plăți, tehnologiile și securitatea informațională, relații externe și integrare europeană, piețe financiare, reglementare și autorizare, stabilitate financiară, contabilitate și raportare financiară. Un moment special a fost vizita la muzeul BNM, unde invitații au avut parte de o prezentare despre însemnele monedei naționale.  De asemenea, vizitatorii au luat cunoștință de posturile vacante de la BNM, cerințele față de potențialii viitori angajați și oportunitățile de dezvoltare profesională oferite de BNM.

Evenimentul „Ziua Carierei la Banca Națională a Moldovei” este la cea de-a doua ediție, fiind organizat în colaborare cu instituțiile de învățământ superior din țară.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău