Paranoia lui Vladimir Putin l-a făcut să călătorească cu un tren special care nu poate fi interceptat

07 Apr. 2023, 04:35
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
07 Apr. 2023, 04:35 // Actual //  bani.md

Președintele rus Vladimir Putin călătorește cu un tren special pentru a evita utilizarea avioanelor care pot fi monitorizate pe dispozitivele de urmărire a zborurilor, a declarat un fost ofițer federal de securitate care a lucrat cu liderul rus.

Trenul este conceput să arate ca „un tren obișnuit”, a spus Gleb Karakulov, fost căpitan în Direcția de Comunicații Prezidențială a Serviciului Gărzii Federale. „La fel ca toate celelalte trenuri ale Căilor Ferate Ruse – este gri cu o dungă roșie”, a spus el.

Timp de 13 ani, Karakulov a fost însărcinat cu criptarea comunicațiilor lui Putin și a călătorit cu liderul rus în peste 180 de călătorii de afaceri în străinătate. Karakulov a fugit în octombrie în timp ce îl însoțea pe Putin într-o călătorie în Kazahstan, a informat presa. El este unul dintre cei mai importanți ofițeri de informații care au dezertat recent.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Într-un interviu cu jurnalistul rus Ilia Rozhdestvenskii, fostul ofițer a vorbit despre obiceiurile și personalitatea liderului rus. De asemenea, a vorbit și despre trenul special pe care îl folosește președintele rus. „De ce îl folosește președintele?” l-a întrebat Rozhdestvenskii. „Pentru că este mai puțin vizibil. Avioanele apar pe anumite radare”, a răspuns Karakulov.

Trenul a început să fie folosit de Vladimir Putin începând cu luna august/septembrie 2021. Relatarea lui Karakulov este similară cu cea a lui Mikhail Korotkov, un observator de trenuri rus care ani de zile a urmărit și fotografiat un tren blindat folosit de Putin. Korotkov a descris trenul ca fiind un „tren fantomă” cu un orar secret și ferestre special ecranate, precum și o mașină cu o cupolă, despre care se credea că era folosită pentru depozitarea echipamentelor de comunicații.

Comunicații secrete

Karakulov a spus că echipa sa nu a fost niciodată anunțată în prealabil cu privire la momentul în care ar putea să-l însoțească pe Putin, dar trebuie să fie  ntotdeauna pregătită pentru o astfel de misiune.

De asemenea, s-a constatat că mai multe dintre casele lui Putin sunt conectate la gări secrete, inclusiv reședința lui Putin din Valdai. Echipa lui Karakulov a fost însărcinată să stabilească comunicații secrete pentru Putin pe iahturi, elicoptere, un adăpost în Kazahstan și avioane, potrivit Business Insider.

 

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală