O moldoveancă, personajul-cheie în operarea curselor un gigant aerian low-cost din Europa

12 Iun. 2023, 12:56
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Lupu Eduard
12 Iun. 2023, 12:56 // Oameni şi Idei //  Lupu Eduard

Zeci de mii de pasageri aleg an de an cursele Ryanair de la Santander spre nenumărate puncte ale Europei. Iar primul zâmbet pe care îl văd la aeroport, atunci când se apropie de ghișeul gigantului low-cost, este al Ecaterinei Manza, originară din Chișinău, care este o figură cheie în operarea curselor aeriene. Tânăra muncește pe aeroport în calitate de auxiliar la sol sau „azafata de tierra”.

„Istoria vieții mele în Spania începe când eram foarte mică. Am ajuns în Spania la doar 8 ani, împreună cu părinții mei, care au fost sprijinul meu esențial pentru a începe o viață într-o țară total necunoscută. Iar dragostea mea pentru aviație a început când am călcat prima oară pe un aeroport, mă uitam mereu la oamenii care lucrau în interior sau la însoțitorii de bord. Mi-au plăcut dintotdeauna avioanele, mereu mi-a plăcut să zbor, să mă aflu printre nori, ador senzația aceea când avionul decolează. Și în timp ce creșteam, cercetam lumea aviației, mi s-a părut o lume foarte frumoasă și elegantă, pe lângă marea responsabilitate pe care o presupune această vocație. Când am decis să mă înscriu la o academie pentru a deveni însoțitoare de bord, mi-am dat seama și mai mult că este ceea ce îmi place!”, povestește Ecaterina.

Ea spune că drumul spre aviație o fost uneori frustrant și alteori complicat, dar nu trebuie să renunți niciodată, pentru că totul vine, scrie dininimadiasporeiunite.

„Am parcurs o cale lungă, cu multe ore de studiu și efort pentru a promova toate disciplinele de aviație. A trebuit să vorbesc fluent mai multe limbi străine. În aviație, fiecare loc de muncă necesită studii diferite, dar toți trebuie să cunoască în special limbile străine, sunt obligatorii limbi ca engleza, spaniola, franceza și altele. Mai multe limbi vorbite sunt un avantaj pentru fiecare aspirant. De asemenea, trebuie să fii eficient în echipă, să reziști presiunii și să poți gestiona corect situațiile de stres”, mai spune moldoveanca.

„În prezent muncesc ca și „azafata de tierra” sau auxiliar la sol pe Aeroportul Seve Ballesteros, la compania Ryanair. Sarcinile mele sunt: să întâmpin pasagerii, întrucât suntem primul zâmbet pe care pasagerul îl vede; să fac check-in-ul bagajelor,; să efectuez îmbarcarea zborurilor la timp; să verific corectitudinea documentelor, de asemenea – tot ce este relaționat cu securitatea aeroportului și a pasagerilor.”

Ecaterina a vorbit și despre sacrificii.

„Este vorba de orarul zborurilor, curse care întârzie. Nu știi niciodată la ce oră pleci acasă. Știi ora la care vii, dar nu și pe cea la care pleci”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

10 Mai 2024, 12:07
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
10 Mai 2024, 12:07 // Actual //  Lupu Eduard

Nouriel Roubini, celebrul expert și profesor emerit de economie la Stern School of Business de la Universitatea din New York, este renumit pentru predicțiile sale pesimiste despre starea economiei globale.

Însă acum, el scoate adevărul la iveală, într-o analiză intitulată ”Inevitabilul șoc”, adică colapsul cu care lumea globalizată se va confrunta în câteva luni de acum înainte și pe care nici măcar băncile centrale nu-l pot contracara.

„După ani de politici fiscale, monetare și de credit extrem de relaxate și declanșarea unor șocuri negative majore ale ofertei, presiunile stagflaționiste pun acum presiune asupra unui munte masiv de datorii din sectorul public și privat”, spune economistul american, avertizând că „Mama tuturor crizelor economice se profilează și nu va fi nimic de făcut în privința asta”, potrivit Yahoo News.

Pentru a-și argumenta punctul de vedere, Roubini evidențiază datele privind datoria, descrise drept „uimitoare”. El scrie: „Datoria globală totală a sectorului privat și public ca pondere din PIB a crescut de la 200% în 1999 la 350% în 2021. Raportul este acum de 420% în economiile avansate și de 330% în China. Statelor Unite, este la 420%, ceea ce este mai mare decât în timpul Marii Depresiuni și după cel de-Al Doilea Război Mondial”.

Acest supraîmprumut se desfășoară de mult timp și ratele scăzute au menținut „zombii insolvenți” precum „gospodăriile, corporațiile, băncile, băncile din umbră, guvernele și chiar țările întregi” sus în timpul crizei din 2008 și în pandemia COVID.
Însă acum inflația, alimentată de aceleași politici fiscale, monetare și de credit ultra-relaxate, a pus capăt „aceste zori financiari ai morților”, scrie Roubini răspicat, iar băncile centrale nevoite să majoreze ratele dobânzilor, „zombii se confruntă cu creșteri puternice legate de costurile de serviciu ale datoriilor”.

Această schimbare radicală reprezintă „un triplu șanț”, deoarece inflația erodează, de asemenea, venitul real al gospodăriilor și reduce valoarea activelor acestora, cum ar fi bunurile imobiliare și financiare.

„Același lucru este valabil și pentru corporațiile, instituțiile financiare și guvernele fragile și cu efect de levier excesiv: se confruntă cu o creștere bruscă a costurilor de împrumut, scăderea veniturilor și a veniturilor și scăderea valorii activelor, toate în același timp”.

Spre deosebire de crizele menționate mai sus, politicile ultra-relaxate nu mai pot fi implementate deoarece ar arunca mai mult combustibil pe focul inflației, iar asta, subliniază economistul, înseamnă o recesiune profundă și prelungită, precum și o criză financiară severă.

„Pe măsură ce bulele de active izbucnesc, ratele de serviciu ale datoriei cresc, iar veniturile ajustate la inflație scad în rândul gospodăriilor, corporațiilor și guvernelor, criza economică și prăbușirea financiară se vor hrăni unele pe altele”, subliniază economistul Nouriel Roubini.

„Cu siguranță”, scrie Roubini, „economiile avansate care se împrumută în propria monedă pot folosi o criză de inflație neașteptată pentru a reduce valoarea reală a unor datorii nominale pe termen lung cu rată fixă.

Guvernele nu sunt dispuse să ridice taxele sau să reducă cheltuielile pentru a-și reduce deficitele, monetizarea deficitului băncii centrale va fi din nou văzută drept calea celei mai puține rezistențe, dar nu poți păcăli toți oamenii, tot timpul”.

„Mama tuturor crizelor de datorii stagflaționiste poate fi amânată, nu evitată”, conchide Roubini în Project Syndicate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău