FOTO Drumul de acces către lacul Beleu, reabilitat cu sprijinul Uniunii Europene și PNUD

14 Aug. 2023, 11:55
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Aug. 2023, 11:55 // Actual //  Lupu Eduard

Drumul de acces cu o lungime de 650 de metri către lacul Beleu din Slobozia Mare, raionul Cahul, a fost inaugurat. Evenimentul a avut loc în cadrul festivalului BELEU BIO FEST, desfășurat duminică, 13 august curent. Reabilitarea drumului a fost posibilă grație sprijinului financiar al Uniunii Europene, oferit prin intermediul Programului „EU4Moldova: Regiuni-cheie”, implementat de PNUD și UNICEF.

Proiectul de infrastructură în valoare de 283 000 euro a presupus reabilitarea cu acoperire asfaltică a drumului de acces, construcția a 487 metri pătrați de trotuar pentru pietoni. Adițional, primăria Slobozia Mare a asigurat din bugetul public amenajarea unei parcări auto de 1300 de metri pătrați, instalarea unui WC public, a patru stâlpi de iluminat nocturn și instalarea semnelor de ghidare.

„Mulțumim Uniunii Europene și PNUD Moldova pentru oportunitatea de a accesa proiecte care contribuie la dezvoltarea infrastructurii locale. Renovarea drumului de acces către lacul Beleu s-a regăsit în Strategia de dezvoltare a localității încă din 2016, iar grație Programului ‘EU4Moldova: Regiuni-cheie’ acest proiect important pentru localitatea noastră s-a realizat și odată cu aceasta întreaga Luncă a Prutului de Jos a căpătat o valoare adăugată, devenind un punct de atracție turistică”, a notat Valentina Carastan, Primara satului Slobozia Mare, raionul Cahul.

Reabilitarea drumurilor susține eforturile de creare a oportunităților economice pentru micii producători locali, pentru prestatorii de servicii turistice, dar și pentru întreaga populație. Astfel, se vor crea condiții mai bune de trai pentru localnici și vor fi generate venituri mai mari, vor fi create locuri noi de muncă.

„Acest drum este una dintre numeroasele investiții în infrastructură sprijinite de Uniunea Europeană. Ca urmare, sper că mai mulți cetățeni locali și turiști internaționali vor fi încurajați să se bucure de minunile naturale ale acestui loc”, a declarat Adam Grodzicki, Șeful adjunct al Secției Cooperare a Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova.

Lucrările de construcție s-au desfășurat în perioada iunie 2022 – august 2023.

„Promovarea patrimoniului cultural și turistic al acestei zone deosebite precum este Lunca Prutului de Jos are o importanță deosebită și aduce multiple beneficii atât pentru comunitatea locală, cât și pentru vizitatorii acesteia. Or, aceasta contribuie la creșterea atractivității și vizibilității regiunii, are un impact pozitiv asupra economiei locale, conservă și reînnoiește tradițiile culturale și ajută la dezvoltarea durabilă a comunități”, a menționat Valeria Ieșeanu, Specialistă planificare și dezvoltare parteneriate, PNUD Moldova.

Programul „EU4Moldova: regiuni-cheie” (2019-2024) susține dezvoltarea social-economică inteligentă, incluzivă și durabilă în regiunile Cahul și Ungheni, pentru a asigura cetățenilor o calitate mai bună a vieții. Programul are un buget total de 23 de milioane de euro, este finanțat de Uniunea Europeană și implementat de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) și Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF).

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău