Lovitură dată de Dacia. Modelul care a rupt gura târgului

01 Oct. 2023, 07:34
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Oct. 2023, 07:34 // Actual //  bani.md

Dacia, preluată de Grupul Renault, a atins o performanță istorică. Dacia Sandero a fost cel mai bine vândut model în Europa în luna februarie. Astfel, modelul mărcii repetă performanța obținută și pe parcursului anului 2023.

Dacia, preluată de Grupul Renault, a atins o performanță istorică. Conform datelor, Dacia a vândut 17.677 de exemplare Sandero. În creștere cu 40,5% față de perioada similară a anului trecut. În cele două luni ale anului, hatchbackul a fost comercializat în 38.206 unități (+30%). Dacia a atins o bornă semnificativă, anunțând că între anii 2004 și 2023 a comercializat un total de 8 milioane de autovehicule.

Dacia atinge o performanță istorică

Compania românească a fost fondată în 1968 sub numele de UAP. Prescurtarea pentru Uzina de Autoturisme Pitești. Inițialele acestei denumiri au fost reflectate în primul logo al companiei.

În anul 1980, numele „Dacia” a fost adoptat oficial, odată cu introducerea unui nou logo ce prezenta inscripția Dacia pe un fundal negru. Un omagiu adus direct poporului antic al Daciei.

Grupul Renault a preluat Dacia în 1999, și în 2003 a fost introdus al treilea logo al companiei. Numele Dacia era afișat pe un fundal albastru. Acest logo a devenit cunoscut în întreaga lume datorită lansării modelului Logan în 2004.

Ulterior, în 2008, odată cu debutul lui Sandero, brandul a dezvăluit un nou logo. În acest nou design, fundalul albastru a fost înlocuit cu o nuanță de gri deschis, iar o parte din forma scutului a fost decupată în mijloc.

Dacia, o poveste de succes sub bagheta Renault

În 2021, Dacia a introdus noul său logo, denumit Dacia Link, care poate fi văzut pe toate modelele sale în prezent. De la debutul Daciei Logan în 2004, care a marcat un moment crucial pentru producătorul român.

Modelele Dacia au fost comercializate în 44 de țări din regiunea Mediteraneeană. Franța este cea mai importantă piață pentru Dacia, urmată de Italia, Germania, Marea Britanie, Spania, Portugalia, Belgia etc. România se află și ea în top 5.

Dacia a fost liderul pieței de retail din Europa pentru al doilea an consecutiv.

De asemenea, compania se află pe primul loc în ceea ce privește piața de retail din Portugalia și Belgia, și ocupă locul al treilea în Franța. De la 2017 și până în prezent, Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină pe piața de retail din Europa.

Portofoliul Dacia cuprinde o varietate de modele de mare succes:  Spring, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Jogger și Logan. Toate aceste modele au contribuit la atingerea pragului de 8 milioane de mașini vândute în ultimii 19 ani.

Cel mai popular model a fost, cu mult în față, Sandero Stepway, care a înregistrat 2.78 milioane de exemplare vândute. Următorul în top este Duster, cu 2.26 milioane de unități vândute, urmat de Logan, care a înregistrat 1.97 milioane de exemplare vândute.

Dacia a vândut în 2022 un număr de 573.800 de vehicule, cu 6,8% mai mult față de anul precedent. Marca românească a depășit pragul simbolic de 8 milioane de automobile vândute de la lansarea modelului Logan, în 2004.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

25 Nov. 2024, 11:14
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
25 Nov. 2024, 11:14 // Actual //  Ursu Victor

Societățile de asigurări din Republica Moldova au înregistrat o creștere de 10,9% a primelor brute subscrise și o majorare de 26% a despăgubirilor plătite în primele nouă luni ale anului 2024, comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Automobilele rămân lider în topul preferințelor clienților pentru asigurare, arată datele Biroului Național de Statistică.

În categoria asigurărilor generale, segmentul auto (CASCO și răspundere civilă auto) continuă să domine: primele brute subscrise pentru asigurările de răspundere civilă auto au crescut cu 9,7%, atingând 1,26 miliarde lei, despăgubirile plătite în acest sector au înregistrat o creștere semnificativă de 23,4%, ajungând la 452,8 milioane lei. În cazul asigurărilor CASCO, primele brute au crescut cu 13,1%, iar despăgubirile cu 13,3%. Aceste evoluții confirmă preferința clienților pentru protecția vehiculelor în fața riscurilor, în contextul unei mobilități crescute și al diversificării portofoliilor de produse oferite de companiile de asigurări.

Asigurările de incendiu și calamități naturale au înregistrat cea mai mare creștere procentuală: primele brute au avansat cu 24,7%, iar despăgubirile plătite au fost de 3,5 ori mai mari decât în 2023. Asigurările de sănătate continuă să câștige teren, cu o creștere de 11,9% a primelor și de 17,1% a despăgubirilor. În schimb, asigurările de viață au stagnat, cu o creștere nesemnificativă de 0,3% la primele subscrise și o scădere de 9% a despăgubirilor plătite.

În ianuarie-septembrie 2024 veniturile și cheltuielile asigurătorilor s-au majorat față de perioada respectivă a anului 2023 cu 18,2% și 22,7% respectiv. Profitul până la impozitare s-a diminuat cu 22,6% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului precedent .

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală