Moștenitorul Red Bull, Mark Mateschitz, a primit dividende de 582 de milioane de euro (615 milioane de dolari) ca primă plată după ce a moștenit imperiul băuturilor energizante de la tatăl său, decedat anul trecut.
Potrivit Bloomberg, această sumă reprezintă cele mai mici dividende plătite acționarului austriac în ultimii trei ani și reflectă o scădere în profitabilitate anul trecut, deși compania a crescut exponențial.
Creșterea costurilor de marketing și de producție a anulat aproape o creștere de 24% a veniturilor anul trecut, ducând la o stagnare a profitului net. Cu toate acestea, Red Bull a distribuit jumătate din profitul de 1,56 de miliarde de euro al anului trecut între acționarii săi, conform unei rezoluții publicate în registrul corporativ austriac.
Mateschitz deține 49% din Red Bull prin compania sa, ceea ce îl face eligibil pentru o sumă de 383 de milioane de eurodin dividende.
Familia Yoovidhya din Thailanda deține restul de 51% din compania cu sediul în Fuschl am See, aproape de Salzburg.
Cel mai bogat millenial din Europa, Mark Mateschitz, a primit încă 199 de milioane de euro în plus față de distribuția pro-rata, urmând o tradiție de mulți ani a companiei, de a face o plată suplimentară proprietarului austriac.
Chalerm Yoovidhya a primit o plată suplimentară de 3,17 milioane de euro.
Mateschitz a preluat conducerea companiei în 2022, după decesul tatălui său, Dietrich, care a fondat compania. A numit o nouă echipă de conducere, iar pe Oliver Mintzlaff, fostul șef al echipei de fotbal de la Red Bull, l-a numit la conducerea inițiativelor strategice, în timp ce a mutat apropiații tatălui său în compania sa care deține acțiunile Red Bull.
Plățile de sponsorizare ale Red Bull au depășit 1 miliard de euro pentru prima dată anul trecut. Compania a vândut mai mult de 11 miliarde de doze din băutura sa cu cafeină, atingând venituri nete de 9,68 miliarde de euro. Potrivit Bloomberg, Red Bull cheltuie aproape un sfert din cifra de afaceri netă pentru inițiative de marketing, inclusiv deținerea unei echipe de Formula 1, organizarea de evenimente sportive extrem de spectaculoase și sponsorizarea unor sportivi de top precum fotbalistul brazilian Neymar și schiorul alpin Lindsey Vonn.