Cele mai frumoase cabane de peste Prut. Mulți turiști nu mai vor să plece de aici

01 Ian. 2024, 14:20
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Ian. 2024, 14:20 // Actual //  bani.md

Cele mai frumoase cabane din România includ Postăvaru din Poiana Braşov, pensiunea Lara din Valea Ierii, supranumită „Elveţia Ardealului”, dar şi cabana Păstrăvarie din judeţul Satu Mare. Turiștii care sunt cazați aici au parte de peisaje spectaculoase, activități, dar și de alte beneficii.

„Lara” din „Elveţia Ardealului”

Pensiunea Lara din „Elveţia Ardealului” este departe de zgomotul şi forfota obositoare a oraşului. Peisajul în care se află această cazare este înconjurată de un lac spectaculos, în care se revarsă mici cascade. Aspectul de conac al pensiunii i-a atras și pe turiștii străini. Aici există și o terasă în aer liber. Pensiunea este localizată în Valea Ierii, la numai 45 de Km de Cluj. Se ajunge pe drum asfaltat prin DJ107M şi DJ107N.

Cabana Postăvaru din apropiere de Poiana Braşov, este cea mai veche din ţară , dar şi una din cele mai frumoase cabane din România. Aceasta este situată la o altitudine de aproximativ 1604 metri şi a fost construită în anul 1883 de membrii Asociatiei Carpatine Ardelene SKV (Siebenbürgische Karpaten Verein), care o administrează şi în prezent.

Această cazare este potrivită pentru cei pasionați de ski și de drumeți, dar și pentru familiile care vor să se relaxeze și să admire peisajul spectaculos.

cabana postavaru

Paltinu din Sibiu

O altă cabană care merită văzută este Paltinu, fosta casă de vânătoare a lui Nicolae Ceauşescu de la Bâlea Lac. A fost construită odată cu Transfăgărăşanul, din dorinţa expresă a lui Nicolae Ceauşescu de a avea o locaţie personală pentru vânătoarea de capre negre. Vila a fost ridicată de trustul Carpaţi, unitate constructoare de elită în perioada comunistă, şi a fost finalizata în anul 1972, cu doi ani înainte de darea în folosinţă a Transfăgărăşanului.

Cabana Paltinu

Cuşma, o altă cabană în care venea Ceauşescu

Una dintre destinaţiile preferate ale cuplului Ceauşescu era Cuşma, care găzduieşte o cabană de vânătoare ce fascinează. Aceasta a fost construită în anul 1977, fiind destinată vizitelor în Bistriţa-Năsăud ale liderului comunist.

cabana cusma

Cabana este situată la 40 de kilometri de municipiul Bistriţa, 30 de kilometri reprezentând drum forestier, care între timp a fost amenajat. Aceasta are 20 de locuri, un living încăpător, o sală de luat masa şi chiar un foişor cochet. Aici se cazează mulți turiști în fiecare an, potrivit Adevărul.

 

Pensiunea Lara
Cele mai frumoase cabane din România. Mulți nu mai vor să plece de aici. Sursa foto Lara

Cabana „Păstrăvărie” din Satu Mare

Cabana „Păstrăvarie” din localitatea Tarna Mare (judeţul Satu Mare) este în topul celor mai căutate cazări. Ea este situată în legendara ţară a dacilor liberi, „Păstrăvăria”. Aici, turiștii pot gusta din bucatele gustoase dar şi din celebra pălincă.

Cabana Păstrăvie

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală