Grupul Renault a avut un an 2023 bun, mai ales datorită vânzărilor din Europa, iar 2024 este un an cu foarte multe lansări, inclusiv a treia generație Duster și versiunea restilizată a electricei Spring. Profitul net a fost de 2,3 miliarde euro anul trecut, iar capitalizarea de piață este de 12,3 miliarde dolari.
Marca Renault anunță pentru acest an șapte lansări de vehicule noi :
două vehicule noi, integral electrice – Scenic E-TECH electric (care oferă peste 600 km de autonomie în ciclu WLTP), și Renault 5 E-TECH electric.
două vehicule hibride noi în Europa, inclusiv Rafale E-Tech. noul Renault Master (versiunea ICE și complet electrică).
două vehicule noi pe piețele din afara Europei: Kardian și un model Renault Korea Motors.
Renault are o capitalizare de piață de 12 miliarde dolari, iar minimul ultimilor ani a fost în aprilie 2022, când a scăzut sub 7 miliarde dolari, Cea mai bună capitalizare din ultimul deceniu a fost în martie 2018, cu peste 34 miliarde dolari. Cea mai ridicată capitalizare din istorie a fost în octombrie 2007, de peste 47 miliarde dolari.
Veniturile grupului la nivel mondial au crescut cu 13% anul trecut, spre 52,4 miliarde euro, în special fiindcă au mers bine vânzările din Europa și au avut cifre bune modele mai scumpe precum Megane E-Tech.
Profitul net a fost de 2,32 miliarde euro, față de o pierdere de 716 milioane euro în 2022, anul în care au fost cheltuieli mari din cauza ieșirii din Rusia. Marja operațională a fost de 7,9% anul trecut, față de 5,9% în 2022.
Grupul spune că are un portofoliu de comenzi „solid” în Europa, echivalent cu 2,5 luni de vânzări.
Vânzările mondiale ale Renault Group au crescut cu 9% față de 2022, ajungând la 2.235.000 de unități. În Europa, vânzările au crescut cu 18,6% pe o piață în creștere cu 13,9%.
Renault este cel mai bine vândut brand auto francez pe plan mondial. Marca ocupă locul 2 în Europa (autoturisme + vehicule utilitare), și este lider pe piața europeană a vehiculelor utilitare. Clio a devenit cel mai vândut model din Franța în 2023 (toate canalele de vânzare combinate) și este pe locul 3 în Europa.
Dacia s-a clasat pe locul 11 pe piața europeană (autoturisme + utilitare), în creștere cu 4 locuri față de anul precedent. Pe piața europeană de autoturisme, Dacia figurează în top 10. Totodată, Dacia a ocupat locul al doilea pe segmentul de retail în Europa.
Ce spune Renault despre electrice și hibride
Marca Renault a ocupat locul 3 în Europa în segmentul autoturismelor electrificate, cu vânzări în creștere cu 19,7% față de 2022. Acestea au reprezentat 39,7% din vânzările de autoturisme ale mărcii în Europa (din care 11,3% EV).
Această tendință a fost susținută de o creștere cu 62% a vânzărilor de vehicule hibride (HEV). Austral, Clio și Captur se numără printre primele 10 vehicule hibride cele mai vândute din Europa.
Dacia și-a început deja strategia de electrificare: versiunea Hybrid 140, lansată în ianuarie 2023, reprezintă deja mai mult de 25% din comenzile modelului Jogger, iar Dacia Spring și-a păstrat locul al treilea în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice din Europa către clienții persoane fizice.