Marea Britanie redevine cea mai mare piață de capital din Europa, pe fondul turbulențelor politice din Franța

18 Iun. 2024, 11:22
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Iun. 2024, 11:22 // Actual //  bani.md

Turbulenţele politice din Franţa au provocat ţării pierderea titlului de cea mai mare piaţă de capital din Europa, la mai puţin de doi ani de când a obţinut poziţia în detrimentul Marii Britanii, transmite Bloomberg.

În urma turbulenţelor politice provocate de decizia preşedintelui Emmanuel Macron de a convoca alegeri legislative anticipate, firmele franceze au pierdut săptămâna trecută aproximativ 258 miliarde de dolari din capitalizarea bursieră. Acţiunile Societe Generale SA, BNP Paribas SA şi Credit Agricole SA, toate mari deţinătoare de obligaţiuni guvernamentale, au pierdut fiecare peste 10%.

Acţiunile firmelor franceze valorează acum în mod colectiv 3.130 miliarde de dolari, sub nivelul titlurilor companiilor din Marea Britanie – 3.180 miliarde de dolari – conform datelor analizate de Bloomberg. Indicele principal CAC 40 al Bursei de la Paris a pierdut toate câştigurile realizate în 2024, o schimbare semnificativă după nivelul ridicat record înregistrat luna trecută.

“Suntem într-o perioadă în care nu există certitudini privind următoarele trei-patru săptămâni şi piaţa ar putea deveni şi mai instabilă”, a avertizat Alberto Tocchio, manager de portofoliu la Kairos Partners.

În acelaşi timp, o serie de factori, inclusiv îmbunătăţirea creşterii economiei mondiale şi majorarea activităţii de fuziuni şi achiziţii (M&A), au readus popularitatea acţiunilor companiilor din Marea Britanie în rândul investitorilor.

“Apreciem acţiunile firmelor din Regatul Unit atât din motive de evaluare, când şi pentru portofoliul diversificat. În plus, incertitudinile politice par mai ridicate în alte ţări, cel puţin deocamdată”, a apreciat Ulrich Urbahn, director în cadrul Berenberg.

Indicele principal FTSE 100 al Bursei de la Londra a atins anul acesta un nivel ridicat record, pe fondul avansului acţiunilor firmelor dependente de exporturi, cum ar fi Shell Plc şi Unilever Plc. În ultimele trei luni, indicele londonez a avut o evoluţie mai bună decât indicele Euro Stoxx 50.

Pe scară globală, Marea Britanie este acum a şasea cea mai mare piaţă de capital.

În Franţa, analiştii nu sunt convinşi că va urma o redresare a pieţei de capital, din cauza incertitudinilor politice şi a celor legate de finanţele publice. Turbulenţele vin într-un moment în care acţiunile companiilor de lux din Franţa sunt deja sub presiune din cauza redresării inegale din China.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală