Imagini spectaculoase de la Leova – Bumbăta, cel mai scump drum din ţară

18 Iun. 2024, 09:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
18 Iun. 2024, 09:56 // Actual //  Lupu Eduard

Lucrările pentru amenajarea punctului de trecere a frontierei Leova – Bumbăta, a drumului de acces și a parcării pentru camioane au fost finalizate, anunță ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, într-un mesaj pe Facebook.

„De la deschiderea acestui pod, au fost înregistrate peste 39.100 de treceri ale frontierei, demonstrând importanța și utilitatea acestei infrastructuri. În perioada următoare, autoritățile vor colabora cu omologii din România pentru a asigura deschiderea permanentă a punctului de trecere, 24 de ore din 24”, a mai spus ministrul Spînu.

Proiectul a inclus:
– Drum de acces de la punctul de trecere a frontierei de stat Leova-Bumbăta către str. Podul de Flori, cu o lungime de 2,089 km;
– Platforma punctului de trecere a frontierei (PTF) pe o suprafață de aproximativ 11.500 m²;
– Platformă de parcare pe o suprafață de circa 13.000 m², suficientă pentru aproximativ 100 de camioane;
– Drum de ocolire a orașului Leova, cu o lungime de 1,5 km (G99 – str. Podul de Flori), format din trei sectoare.

Valoarea totală a lucrărilor de construcție a drumului de acces și a infrastructurii punctului de frontieră Leova – Bumbăta se ridică la suma de 252,23 milioane de lei. Inițial, pentru construcția drumului erau prevăzuți 260 de milioane de lei, ceea ce face ca fiecare kilometru de drum să coste aproximativ 3,5 milioane de euro, fiind cel mai scump drum construit vreodată în Republica Moldova.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

08 Sept. 2024, 09:13
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
08 Sept. 2024, 09:13 // Actual //  Lupu Eduard

Producătorul auto suedez Volvo a anunţat miercuri că abandonează planul de a produce numai vehicule electrice până în anul 2030, explicând că este nevoie de o abordare „pragmatică şi flexibilă” din cauza condiţiilor dificile din piaţă, scrie CNBC.

Volvo a fost unul dintre primii producătorul auto tradiţionali care au anunţat tranziţia completă la vehicule electrice.

Astfel, compania a transmis că doreşte ca până în 2030 să vândă 90% vehicule electrice, sau plug-in hybrid şi 10% modele conveţionale. Este înlocuită aşadar ţinta setată în anul 2021, când producătorul auto îşi propunea ca până la sfârşitul deceniului să vândă doar maşini electrice.

„Este clar că tranziţia către electrificare nu va fi una liniară, iar clienţii au un nivel diferit de adoptare al noilor tehnologii. Avem o abordare pragmatică şi flexibilă”, a declarat Jim Rowan, CEO al Volvo Cars.

Mercedes-Benz şi Volkswagen au anunţat anterior şi ele modificări ale strategiei privind vehiculele electrice.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău