Cel mai bogat om din Ucraina își extinde imperiul energetic în România: DTEK Renewables construiește parc fotovoltaic

22 Aug. 2024, 16:30
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
22 Aug. 2024, 16:30 // Actual //  Lupu Eduard

Rinat Ahmetov, cel mai bogat om din Ucraina și proprietarul conglomeratului energetic DTEK, prin divizia DTEK Renewables International (DRI), pregătește construirea unui nou parc fotovoltaic în România. Proiectul, numit Glodeni 2, situat în județul Mureș, va avea o capacitate instalată de 60 MW, amplasat lângă unitatea solară existentă Glodeni 1 de 53 MW.

Acesta este al patrulea proiect major al DRI în România, consolidând astfel portofoliul companiei pe piața locală la un total de 299 MW. DRI mai deține parcul eolian Ruginoasa de 60 MW din județul Iași și a achiziționat recent un proiect de parc fotovoltaic de 126 MW în Văcărești, județul Dâmbovița. Finas Group, partener strategic al DRI, dezvoltă proiecte solare adiționale de 200 MW în județele Harghita și Sălaj, cu finalizare estimată pentru 2025.

DTEK Renewables International își continuă expansiunea pe piața românească de energie verde, contribuind semnificativ la creșterea capacităților de producție regenerabilă în regiune.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

17 Sept. 2024, 17:24
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
17 Sept. 2024, 17:24 // Actual //  Lupu Eduard

Producătorul chinez de automobile BYD a preluat totalitatea acţiunilor la un joint venture din China cu grupul german Mercedes-Benz Group AG, pe măsură ce un număr din ce în ce mai mare de constructori străini îşi reduc expunerea pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Bloomberg.

BYD a preluat restul de 10% din acţiunile la joint venture-ul Denza pe care nu le deţinea încă, a informat producătorul de automobile electrice într-un comunicat de presă difuzat luni seara, fără a oferi detalii legate de valoarea tranzacţiei.

Decizia pune capăt unui parteneriat care durează de 13 ani şi vine într-un moment în care există tensiuni comerciale între China şi Europa, pe măsură ce Comisia Europeană vrea să impună tarife suplimentare, de până la 36,3%, pentru automobilele electrice importate din China.

Joint venture-ul Denza, un producător de automobile electrice şi hibride din segmentul premium, a fost înfiinţat de BYD şi Mercedes în 2011, când fiecare dintre cei doi parteneri deţinea o participaţie de 50%. Vânzările slabe ale acestui joint venture au convins Mercedes să îşi reducă participaţia, până la 10%, în 2021.

Decizia de a ieşi din acţionariatul joint venture-ului Denza se adaugă provocărilor cu care se confruntă Mercedes, care are dificultăţi în a creşte în China, care timp de mai mulţi ani a fost una din pieţele auto cu cel mai puternic ritm de creştere din lume. Cheltuielile pe articole de lux în China au fost serios afectate de criza din sectorul imobiliar şi încetinirea economică. În paralel, intensificarea războiului preţurilor între producătorii chinezi de automobile electrice a dus la diminuarea cotei de piaţă pentru producătorii auto străini, astfel că Porsche, Ferrari şi BMW au raportat o diminuarea a vânzărilor în China la începutul anului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău