Revolut acuză Meta pentru gestionarea fraudelor: Gigantul tech ar trebui să despăgubească victimele

04 Oct. 2024, 09:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
04 Oct. 2024, 09:31 // Actual //  Ursu Victor

Firma britanică de tehnologie financiară Revolut a criticat joi Meta Platforms, compania-mamă a Facebook, pentru abordarea sa de a combate frauda, spunând că gigantul tehnologic din SUA ar trebui să despăgubească direct persoanele care sunt victime ale înşelătoriilor prin intermediul platformelor sale de socializare, transmite CNBC.

La o zi după ce Meta a anunţat un parteneriat cu băncile britanice NatWest şi Metro Bank cu privire la un cadru de partajare a datelor conceput pentru a ajuta la prevenirea ca clienţii săi să cadă pradă schemelor de fraudă, Revolut a spus că pactul ”nu îndeplineşte foarte mult din ceea ce este necesar pentru a combate frauda la nivel global”.

Într-o declaraţie, Woody Malouf, directorul pentru criminalitate financiară al Revolut, a declarat că planurile Meta de a combate frauda financiară pe platformele sale se rezumă la ”pasi mici, când ceea ce are nevoie industria cu adevărat este un salt uriaş înainte”.

”Aceste platforme nu au nicio responsabilitate în despăgubirea victimelor şi, prin urmare, nu au niciun stimulent să facă ceva în acest sens. Un angajament faţă de partajarea datelor, deşi este necesar, pur şi simplu nu este suficient de bun”, a adăugat Malouf.

CNBC a contactat Meta pentru comentarii. Noi reforme în industria plăţilor vor intra în vigoare în Regatul Unit pe 7 octombrie, care impun băncilor şi firmelor de plăţi să acorde victimelor aşa-numitei fraude autorizate cu plata push (APP) o despăgubire maximă de 85.000 de lire sterline (111.000 de dolari).

Autoritatea de reglementare a sistemului de plăţi din Marea Britanie a recomandat anterior o sumă maximă de compensare de 415.000 de lire sterline pentru victimele fraudei, dar a dat înapoi în urma reacţiilor băncilor şi firmelor de plată.

Malouf de la Revolut a spus că, în timp ce compania sa este de acord cu măsurile luate de guvernul Marii Britanii pentru a combate frauda, ​​Meta şi alte platforme de social media ar trebui să îşi facă partea lor pentru a-i despăgubi financiar pe cei care sunt victime ale fraudei ca urmare a înşelătoriilor care apar pe site-urile lor.

Compania fintech a publicat joi un raport în care susţinea că 62% dintre fraudele raportate de utilizatori pe platforma sa de banking online provin de la Meta, în scădere faţă de 64% anul trecut.

Facebook a fost cea mai comună sursă a tuturor înşelătoriilor raportate de utilizatorii Revolut, reprezentând 39% din fraude, în timp ce WhatsApp a fost a doua cea mai mare sursă de astfel de evenimente, cu o cotă de 18%, a declarat banca în ”Raportul privind securitatea consumatorilor şi criminalitatea financiară”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

01 Apr. 2025, 16:52
 // Categoria: Uncategorized // Autor:  Ursu Victor
01 Apr. 2025, 16:52 // Uncategorized //  Ursu Victor

Consiliul Concurenței a venit cu precizări oficiale privind recentele creșteri ale prețurilor la carnea de porc, după apariția unor declarații alarmante în spațiul public și preluări mediatice care au ridicat suspiciuni privind eventuale înțelegeri de cartel sau abuzuri din partea comercianților.

Potrivit instituției, în contextul unei economii de piață, formarea prețurilor este influențată de factori obiectivi, precum cererea și oferta, costurile de producție și transport, nivelul taxelor, fluctuațiile internaționale sau balanța de importuri și exporturi. Consiliul nu are atribuții de a stabili, plafona sau modifica prețuri, și nici nu poate sancționa companiile doar pentru că își majorează prețurile.

Totuși, autoritatea de concurență monitorizează cu atenție piața și intervine în cazul identificării unor practici anticoncurențiale, precum înțelegeri între concurenți privind fixarea prețurilor sau abuzul de poziție dominantă. În acest moment, Consiliul analizează situația de pe piața cărnii de porc pentru a detecta eventuale semnale care ar putea indica astfel de comportamente ilegale.

„Îndemnăm producătorii, comercianții și consumatorii să ne sesizeze orice comportament suspect. Vom interveni acolo unde legea ne permite”, se menționează în comunicatul oficial.

Consiliul Concurenței reiterează că își menține angajamentul de a asigura o piață corectă și competitivă, în beneficiul consumatorilor și al unei economii sănătoase.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | FEROVIARII AU IEȘIT DIN NOU LA PROTEST ÎN FAȚA GUVERNULUI ȘI PREȘEDINȚIEI
NO COMMENT | FEROVIARII AU IEȘIT DIN NOU LA PROTEST ÎN FAȚA GUVERNULUI ȘI PREȘEDINȚIEI
NO COMMENT | NOUA MINISTRĂ A DEZVOLTĂRII ECONOMICE ȘI DIGITALIZĂRII A DEPUS JURĂMÂNTUL
NO COMMENT | NOUA MINISTRĂ A DEZVOLTĂRII ECONOMICE ȘI DIGITALIZĂRII A DEPUS JURĂMÂNTUL
NO COMMENT | SALVATORII ATENŢIONEAZĂ DESPRE PERICOLELE INCENDIILOR DE VEGETAŢIE
NO COMMENT | SALVATORII ATENŢIONEAZĂ DESPRE PERICOLELE INCENDIILOR DE VEGETAŢIE
NO COMMENT | INTERVENŢIA POMPIERILOR LA LICHIDAREA INCENDIULUI DIN CAPITALĂ
NO COMMENT | INTERVENŢIA POMPIERILOR LA LICHIDAREA INCENDIULUI DIN CAPITALĂ