VIDEO Vinul moldovenesc are un nou brand. Iată cum explică alegerea directorul Oficiului Național al Viei și Vinului

04 Oct. 2024, 11:04
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
04 Oct. 2024, 11:04 // Actual //  bani.md

De Ziua Națională a Vinului, Oficiul Național al Viei și Vinului lansează noul brand de țară „Wine of Moldova. Unexpectedly Great” /„Vinul Moldovei. Uimitor de Bun”. Acesta va prezenta creațiile vinicole ale producătorilor moldoveni, fie că este vorba de vinuri consacrate, de la producători mari sau mici, cu medalii sau care urmează să se afirme.

Ștefan Iamandi, directorul Oficiului Național al Viei și Vinului, a menționat în cadrul emisiunii „Consens Național” de la Rlive TV, că indiferent de statutul vinurilor moldovenești, industria s-a angajat să producă vinuri de o calitate excepțională, capabile să concureze cu cele mai apreciate vinuri din lume.

„De fiecare dată când cineva gustă vinul nostru rămâne uimit. Noi știm că este excelent, dar străinii rămân surprinși de fiecare dată de calitatea vinurilor noastre, iar mulți dintre ei nici nu știu că Moldova este producător de vinuri. Vrem ca ei să rețină că vinul Moldovei își propune să devină un simbol al excelenței și inovației, aducând în prim-plan cupajul dintre arta tradițională a vinificației și noile tehnologii care pot face numai un vin uimitor de bun”, a  menționat Ștefan Iamandi.

Prezent în studioul Rlive TV, Dumitru Coșleț, expert în domeniul vinului, a afirmat că Republica Moldova a depășit perioada când era etichetată ca producător de vinuri mediocre demidulci sau demiseci. Acum țara trebuie să lucreze mai mult la crearea propriei identități a vinurilor, a spus expertul.

„Vinurile moldovenești încă își caută nișa. Identitatea vinului moldovenesc rămâne deocamdată neclară, nu doar pentru consumatori, dar și pentru unii vinificatori. Avem mai multe stiluri internaționale în Moldova, dar nu avem o identitate care să fie caracteristică doar vinurilor moldovenești și să nu mai fie întâlnită nicăieri în lume, așa cum se întâmplă în Provence, Bordeaux sau Champagne”, a declarat Dumitru Coșleț.

Pentru prima dată Ziua Naţională a Vinului a fost organizată în anul 2002. Până acum brandul de țară a fost „Vinul Moldovei – o legendă vie”. De-a lungul anilor, sărbătoarea a avut mai multe sloganuri, printre care „Eu deVIN sărbătoare”, „Vinul nostru cucerește lumea” sau „Vinul meu aduce pace / Ura-n dragoste preface”.

 

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală