ANRE știe că nu-i pe placul oamenilor. Director, despre carburanți: „Agenția nu este una care să creeze plăcere”

24 Sept. 2021, 10:33
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
24 Sept. 2021, 10:33 // Actual //  MD Bani

„Este o tendință generală că prețurile și tarifele cresc, fie la produsele alimentare, fie la medicamente, fie la produse de gen industrial sau de altă natură”. Întrebat în cadrul emisiunii „Cabinetul din umbră” de la Jurnal TV, despre nemulțumirile oamenilor în legătură cu scumpirile carburanților din ultimele zile, directorul ANRE, Eugen Carpov, a spus că Agenția Națională pentru Reglementări în Energetică nu este o instituție care să creeze plăcere oamenilor, scrie Realitatea.md.

„Da, eu mi-am pus și eu întrebarea asta și pentru mine am găsit un răspuns: ANRE, de fapt, într-o formă mai de glumă este creat pentru a prelua supărarea oamenilor. ANRE nu este o instituție care să creeze plăcere, ANRE stabilește prețuri și tarife. Este o tendință generală că prețurile și tarifele cresc, fie la produsele alimentare, fie la medicamente, fie la produse de gen industrial sau de altă natură. Luați un automobil, în medie costă o sumă, luați-l acum și o să vedeți că prețul este dublu, pentru că pe parcurs se indexează prețurile și cresc, apar tehnologii, apar elemente care generează o creștere de prețuri”, a încercat să explice Eugen Carpov.

„Aceste generări de creșteri ale prețurilor se reflectă și în deciziile pe care noi suntem nevoiți să le adoptăm. Am observat că atunci când un preț crește, este generat un val de nemulțumire, când un preț sau tarif descrește, sunt 2-3 știri, durează 3 ore, după care se uită. Noi ne asumăm acest gen de risc, noi nu suntem pe placul oamenilor, pentru că lucrurile nu sunt chiar așa cum își dorește societatea. Acum suntem într-o perioadă când este o tendință generală pe sectorul energetic de creșteri de prețuri și tarife”, a conchis acesta.

Realitatea Live

19 Nov. 2025, 10:33
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
19 Nov. 2025, 10:33 // Actual //  Ursu Victor

Energocom a publicat un comunicat prin care clarifică procedura de facturare a gazelor naturale și responsabilitățile fiecărei instituții implicate, în contextul nemulțumirilor apărute la unele facturi. Compania subliniază că procesul de citire a contoarelor și transmiterea datelor de consum nu ține de furnizor, ci este responsabilitatea exclusivă a operatorilor de distribuție precum „Chișinău-Gaz”, „Bălți-Gaz”, „Cahul-Gaz” și alții.

Potrivit regulilor în vigoare, furnizorul emite facturile strict pe baza informațiilor comunicate de Operatorul Sistemului de Distribuție (OSD). În situațiile în care operatorul nu reușește să citească contorul – de exemplu, din lipsă de acces –, pot apărea diferențe între consumul real și cel indicat pe factură. „Înțelegem că astfel de situații pot crea neplăceri. Vă asigurăm că suntem aici pentru a vă oferi suportul necesar și pentru a explica procesul în mod transparent”, transmite Energocom.

Compania mai precizează că, potrivit Regulamentului nr. 113/2019, OSD-ul este cel care verifică eventualele neconcordanțe și recalculează consumul dacă este cazul. În cazul în care consumatorii observă diferențe între datele facturate și cele afișate pe contor, aceștia sunt îndemnați să anunțe atât Energocom, cât și operatorul de distribuție. Furnizorul transmite sesizarea către OSD pentru verificări, iar corecțiile necesare se reflectă în factura lunară următoare.

Pentru corectarea situației, consumatorii sunt sfătuiți să permită accesul echipelor distribuitorului pentru verificarea tehnică a echipamentului de măsurare sau pentru înlocuirea contorului, dacă acesta nu mai poate fi citit sau și-a depășit termenul de funcționare. Măsurile sunt necesare pentru a asigura înregistrarea corectă a consumului real.

Energocom mai subliniază că, în cazul în care un consumator achită o sumă mai mare decât consumul efectiv, excedentul este automat considerat avans și se regăsește în facturile următoare, fără pierderi pentru client.

„Suntem mereu alături de consumatori și colaborăm strâns cu operatorii de distribuție pentru a rezolva rapid orice problemă legată de datele de consum. Echipa noastră este disponibilă pentru întrebări și sprijin”, se arată în încheierea comunicatului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII