Numărul de pasageri care au raportat bagaje pierdute în această vară a fost cu 30% mai mare decât în 2019, ultimul an de călătorie normală înainte de pandemie. În 2019, 19 milioane de genți și valize au ajuns cu întârziere în întreaga lume, iar 1,3 milioane nu au mai fost văzute niciodată de proprietari, scrie BBC.
În acest context, tot mai mulți pasageri caută diverse metode pentru a nu-și pierde bagajul. Cei mai mulți dintre ei apelează la tehnologie. Mai exact, ei atașează trackere GPS la bagajele lor, cum ar fi AirTag de la Apple.
Prin intermediul smartphone-ului sau al computerului poți să exact unde se află valiza pe care ai pierdut-o. Într-un articol de luna trecută al Bloomberg, un bărbat care a călătorit din California în Scoția pentru o nuntă și-a putut vedea bagajele mergând la Toronto, Canada, și apoi la Detroit.
Cu toate acestea, în timp ce astfel de dispozitive de etichetare pot oferi pasagerilor liniște sufletească, expertul în industria călătoriilor Eric Leopold spune că ele nu rezolvă problema principală – oprirea restanțelor care împiedică bagajele să prindă aceleași zboruri ca și proprietarii lor.
Soluția propusă de AirPortr
AirPortr, o companie de tehnologie din Marea Britanie, propune o altă soluție pentru a nu pierde bagajul. Potrivit soluției lor, pasagerii nu vor trebui să facă coadă la aeroport pentru a-și înregistra bagajele înainte de zbor. Ei pot folosi aplicația și site-ul său web pentru a aranja ca bagajele lor să fie duse din uşă în uşă. Un angajat al companiei va prelua bagajul de la ușa pasagerului și îl va duce în zona de bagaje a aeroportului până la terminalul pentru check-in. Apoi, la aeroportul de destinație, unul dintre partenerii de transport ai AirPortr va ridica valizele și le va livra la adresa de destinație a persoanei.
Aplicația AirPortr funcționează în prezent în Marea Britanie și Elveția, dar are planuri de extindere la nivel global. Taxele încep de la aproximativ 40 de lire sterline pentru un bagaj, într-un singur sens. Valiza este ridicată cu o zi înainte de a zbura. Prețurile pot fi mai mult decât dublu pentru cei care doresc ca bagajele să fie colectate într-un interval specific în ziua respectivă. Costul crește, de asemenea, cu cât sunteți mai departe de aeroport.