Cea mai mare ambiție a „bucătarului lui Putin”. Evgheni Prigojin este cel care pune la punct tactica armatei ruse

25 Dec. 2022, 18:52
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
25 Dec. 2022, 18:52 // Actual //  Lupu Eduard

„Bucătarul lui Putin ”și Serghei Surovikin, comandantul forțelor ruse din Ucraina, s-au aliat pentru a captura orașul Bahmut. Mercenarii din grupul Wagner fac tot posibilul pentru a-i face pe plac șefului lor.

Kirilo Budanov, șeful serviciilor de informații ale armatei ucrainene (GUR), a declarat că Evghnei Prigojin și Serghei Surovikinputerea s-au aliat și vor să arate puterea pe care o au. Budanov a mai spus că a observat că „Bucătarul lui Putin” este cel care dictează tactica forțelor ruse din sud-estul Donbasului, iar ambițiile lui pentru a cuceri regiunea sunt tot mai mari. În ceea ce îl privește pe Surovkin, el a fost de acord să se alieze cu Prigojin pentru a i se opune ministrului Apărării al Federației Ruse, Serghei Șoigu. Înțelegerea celor doi a făcut ca armele pe care armata rusă le avea să ajungă la mercenarii Wagner.

„Aici există o problemă ideologică și mediatică. De aceea unitățile Wagner încearcă atât de fanatic să captureze orașul Bahmut. Trebuie să arate că sunt o forță și că pot face ce nu a putut armata rusă. Vedem clar și înțelegem această tactică”, a spus șeful GUR. Oficialul ucrainean a mai adăugat că principalul scop din punct de vedere strategic este ocuparea orașului Bahmut. Prigojin vrea controlul asupra acestui oraș pentru ca forțele ruse să își deschidă drumul spre alte orașe din Donbas.

„Bucătarul lui Putin” vrea cu orice preț să controleze orașul Bahmut

Lupta pentru Bahmut a devenit decisivă pentru ca armta rusă să înainteze în Ucraina. În plus, pentru Prigojin viitorul orașului este foarte important. Acesta i-a criticat în repetate rânduri pe comandanții lui Vladimir Putin. De asemenea, el a subliniat că cei mai buni soldați din Rusia sunt cei ai grupului Wagner. Omul de încredere al președintelui rus a primit permisiunea să recruteze prizonierii ruși și a obținut finanțare guvernamentală generoasă după ce a promis că va captura Bahmut.

Mihail Hodorkovski, fost prizonier politic și om de afaceri rus, a spus că proprietarul PMC Wagner a fost cel care a cerut numirea generalului Serghei Surovikin la conducerea forțelor ruse din Ucraina. Hodorkovski a mai adăugat că „bucătarul lui Putin” are mai multă influență în politică față de șeful diplomației, Serghei Lavrov sau față de ministrul Apărării Serghei Șoigu.

Realitatea Live

24 Mai 2024, 17:02
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
24 Mai 2024, 17:02 // Actual //  Soroceanu Olga

Digitalizarea sistemului educațional reprezintă o prioritate pentru Republica Moldova. Tranziția digitală înseamnă crearea unui sistem comun care permite autorităților să reformeze sistemul de învățământ, iar instituțiilor de resort să aibă acces la date actualizate. În acest sens, cu sprijinul Uniunii Europene și al Guvernului Austriei, sunt demarate o serie de proiecte care au menirea de a îmbunătăți și consolida sistemul educațional digital.

În cadrul programului „EU4Moldova: Comunități Locale”, Agenția Austriacă pentru Dezvoltare (ADA), în parteneriat cu Fundația Europeană pentru Formare (ETF), a organizat un eveniment dedicat digitalizării sistemului de Învățământ Profesional Tehnic (ÎPT).

Acesta a reunit principalii actori ai dezvoltării sistemului ÎPT: Centrele de Excelență, comunitatea donatorilor care sprijină consolidarea ÎPT, industria TIC și reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova, care au lansat discuții și dezbateri privind importanța accelerării digitalizării învățământului profesional, având la bază rezultatele unei cercetări aprofundate efectuate de către ETF.

Documentul de cercetare relevă principalele constatări pe acest domeniu și include o serie de recomandări adaptate atât la nivel național, cât și la nivel instituțional, bazate pe rezultatele unui sondaj amplu care acoperă toate cele 88 de instituții ÎPT din Moldova, fiind completat de o serie de interviuri cu actorii implicați activ la realizarea acestui deziderat.

Componentele de bază ale documentului țin de: infrastructura digitală a instituțiilor de învățământ, competențele digitale ale cadrelor didactice de toate categoriile, aplicațiile educaționale, inclusiv pentru evaluarea digitală a elevilor care permite feedback rapid și cuantificat, oportunitățile de formare a competențelor digitale pentru predare-învățare, nivelul competențelor digitale ale elevilor și oportunitățile de dezvoltare a acestora prin acreditarea în baza cursurilor autorizate de către minister.

Mai mult, documentul oferă  informații esențiale despre programele de formare concepute pentru perfecționarea competențelor digitale a personalului didactic, care reprezintă drept o oportunitate de formare continuă menită să consolideze comptențele digitale ale pedagogilor, cât și date despre instrumentele digitale dezvoltate, întru buna gestionare a informațiilor despre volumul de muncă al elevilor și profesorilor. Această abordare, pedagogia digitală, are menirea să susțină elevii în asimilare facilă și animată a informației teoretice și practice. Obiectivul central este formarea competențelor profesionale ale elevilor din ÎPT prin instrumente digitale, care fac procesul de învățare mai ușor, mai rapid, mai țintit, mai interesant.

De asemenea, Sistemului Informațional de Management în Educației (SIME) este consolidat cu suportul Uniunii Europene și Guvernului Austriei. Acest fapt îi va permite Ministerului Educației și Cercetării să ia decizii strategice privind dezvoltarea sistemului de educație și formare profesională, având la bază date veridice și actualizate asupra funcționalității sistemului ÎPT pe întreg teritoriul țării.

Ce înseamnă modernizarea SIME? Aceasta presupune extinderea funcționalității cu două module noi, și anume: „Registrul electronic” – care va fi utilizat de către profesori și va permite gestionarea datelor privind rezultatele elevilor, prezența, monitorizarea calificărilor oferite de instituții, printre altele, și „Agenda electronică” care va permite monitorizarea automată a prezenței elevilor și va preveni tendințele de absenteism. În mod similar, profesorii vor putea utiliza agendele electronice pentru a monitoriza progresul academic al elevilor și vor putea distribui cu ușurință anunțuri, teme, conținut educațional, dar și multe altele.

Până la finele anului 2025, toate activitățile sus menționate se vor realiza în cadrul programului „EU4Moldova: Comunități Locale” întru realizarea obiectivelor privind alinierea standardelor la nivel internațional a sistemului educație, la capitolul utilizării instrumentelor TIC în procesul de predare – învățare, obiectiv stipulat în Strategia Națională „Educație – 2023”.

Programul „EU4Moldova: Comunități Locale”, este finanțat de Uniunea Europeană, Ministerul Federal German pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (BMZ), Cooperarea Austriacă pentru Dezvoltare (ADC) și Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Polone – Asistența Poloniei; și implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ), Agenția Austriacă pentru Dezvoltare (ADA) și Solidarity Fund PL (SFPL) în Moldova.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău