JPMorgan Chase a implementat în ultimele săptămâni un asistent generativ de inteligență artificială pentru zeci de mii de angajați ai săi, aceasta fiind faza inițială a unui plan mai amplu de introducere a tehnologiei în întregul gigant financiar.
Programul, denumit LLM Suite, este deja disponibil pentru mai mult de 60 000 de angajați, ajutându-i cu sarcini precum scrierea de e-mailuri și rapoarte. Se așteaptă ca software-ul să devină în cele din urmă la fel de omniprezent în cadrul băncii ca și programul de videoconferință Zoom, au declarat pentru CNBC persoane care cunosc planurile.
Mai degrabă decât să-și dezvolte propriile modele de inteligență artificială, JPMorgan a conceput LLM Suite pentru a fi un portal care permite utilizatorilor să acceseze modele lingvistice externe de mari dimensiuni – programele complexe care stau la baza instrumentelor generative de inteligență artificială – și l-a lansat cu LLM al producătorului ChatGPT OpenAI, au declarat persoanele respective.
“În cele din urmă, ne-ar plăcea să putem trece destul de ușor de la un model la altul, în funcție de cazurile de utilizare”, a declarat într-un interviu Teresa Heitsenrether, directorul de date și analiză al JPMorgan. “Planul este să nu fim dependenți de niciun furnizor de modele”.
Măsura luată de JPMorgan, cea mai mare bancă americană după active, arată cât de repede a pătruns IA generativă în corporațiile americane de la apariția ChatGPT la sfârșitul anului 2022. Banca rivală Morgan Stanley a lansat deja o pereche de instrumente bazate pe OpenAI pentru consilierii săi financiari. Iar gigantul tehnologiei de consum Apple a declarat în iunie că integrează modele OpenAI în sistemul de operare a sute de milioane de dispozitive de consum, extinzându-i în mod considerabil aria de acoperire.
Tehnologia – salutată de unii drept “revoluția cognitivă”, în cadrul căreia sarcinile efectuate anterior de lucrătorii din domeniul cunoașterii vor fi automatizate – ar putea fi la fel de importantă ca apariția electricității, a tiparniței și a internetului, a declarat în aprilie Jamie Dimon, CEO al JPMorgan.
Este probabil că “va crește practic fiecare loc de muncă” în cadrul băncii, a spus Dimon. JPMorgan avea aproximativ 313.000 de angajați în luna iunie.
Banca oferă angajaților ceea ce este în esență ChatGPT de la OpenAI într-un ambalaj aprobat de JPMorgan la mai mult de un an după ce a restricționat utilizarea ChatGPT de către angajați. Acest lucru este motivat de faptul că JPMorgan nu a dorit să își expună datele furnizorilor externi, a declarat Heitsenrether.
“Deoarece datele noastre sunt un diferențiator cheie, nu vrem ca acestea să fie utilizate pentru a antrena modelul”, a spus ea. “L-am implementat în așa fel încât să putem valorifica modelul, păstrând în același timp protecția datelor noastre.”
Banca a introdus LLM Suite pe scară largă în cadrul companiei, cu grupuri care îl utilizează în divizia de consum a JPMorgan, în banca de investiții și în activitatea de gestionare a activelor și a patrimoniului, au declarat oamenii.
Aceasta poate ajuta angajații la redactare, rezumarea documentelor lungi, rezolvarea problemelor folosind Excel și generarea de idei.
Dar punerea sa pe birourile angajaților este doar primul pas, potrivit lui Heitsenrether, care a fost promovat în 2023 pentru a conduce adoptarea de către bancă a acestei tehnologii de ultimă oră.
“Trebuie să îi înveți pe oameni cum să facă inginerie promptă care este relevantă pentru domeniul lor pentru a le arăta ce poate face de fapt”, a spus Heitsenrether. “Cu cât oamenii se adâncesc mai mult în ea și descoperă la ce este bună și la ce nu este, cu atât începem să vedem ideile înflorind cu adevărat.”Inginerii băncii pot utiliza, de asemenea, LLM Suite pentru a încorpora funcții din modele AI externe direct în programele lor, a spus ea.