Crearea Complexului Logistic la Ungheni: Soluție pentru dezvoltarea transportului și a conexiunilor internaționale

29 Iul. 2024, 17:46
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Iul. 2024, 17:46 // Actual //  bani.md

Crearea Complexului Logistic la Berești, Ungheni este o soluție foarte bună că va rezolva problema cu transportul și va face conexiunea cu portul Constanța și Galați, a explicat economistul Veaceslav Ioniță.

„Transporturile din Ucraina și spre Ucraina au avut un flux bun. Ba mai mult, ucrainenii au venit în Moldova și au ne-au propus să ne ajute la construcția infrastructurii. Autoritățile un pic au întârziat, însă acum s-au apucat de treabă. În prezent problema este fluxul de transport, care este mult mai mic”, a susține Ioniță.

Economistul susține că înființarea complexului logistic descarcă sudul Moldovei și vămile și face conexiune cu porturile din România de la Galați și Constanța. Sper că nu e târziu sper că oamenii de afaceri o salută și este în conformitate cu ce vor ei.

Potrivit Ministerului Economiei, complexul va fi construit pe un teren de aproximativ 18 de hectare, proprietate a statului. Proiectul prevede dezvoltarea unei infrastructuri moderne care să acopere toate tipurile de transport terestru de mărfuri. Aceasta va include căi de acces feroviare și rutiere, macarale pentru containere, platforme de operare a mărfurilor și depozite, asigurând astfel o operare eficientă și rapidă.

Obiectivul principal al proiectului este transformarea terminalului Berești într-un nod logistic regional. Acesta va facilita accesul Republicii Moldova la coridoarele de transport internaționale, contribuind astfel la integrarea țării în rețeaua globală de transport și logistică. Acest lucru este esențial pentru dezvoltarea economică și competitivitatea Moldovei pe piața internațională.

Varianta selectată de factorii de decizie va permite operarea a aproximativ 200.000 de camioane anual, echivalentul a 4 milioane de tone de mărfuri. Această capacitate de operare este crucială pentru a răspunde cererii în creștere și pentru a asigura un flux continuu de mărfuri prin complexul logistic.

Astfel, complexul va deveni un punct în rețeaua de transport regional. Compania internațională implicată în proiect va continua elaborarea studiului de fezabilitate, detaliind valoarea investițiilor necesare și modelul de funcționare și gestionare a complexului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Dec. 2025, 16:53
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
22 Dec. 2025, 16:53 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ministerul Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării a elaborat un proiect de Hotărâre de Guvern care prevede modul de administrare a contingentelor tarifare la importul de zahăr alb și produse zaharoase. Documentul propune ca întreaga cotă de import de 3.000 de tone să fie alocată exclusiv operatorilor economici din industria prelucrătoare, cu excluderea intermediarilor.

Potrivit hotărârii, intervenția este motivată de riscul unor abuzuri din partea intermediarilor, care ar putea importa zahăr în numele procesatorilor și ulterior să aplice marje comerciale suplimentare, afectând competitivitatea producătorilor micro și mici și ducând la majorarea prețurilor produselor alimentare autohtone.

Autoritățile susțin că Asociația Procesatorilor din Industria Alimentară „Speranța-Con” și Camera Comerț și Industrie și  au semnalat anterior riscuri legate de monopolizarea contingentului, lipsa trasabilității importurilor și dificultăți în monitorizarea utilizării reale a zahărului importat.

Proiectul prevede amendarea punctului 3 din hotărârea în vigoare, astfel încât doar procesatorii care importă și utilizează zahărul în nume propriu să poată beneficia de contingentul tarifar preferențial. Măsura are scopul de a preveni situația în care cantitatea integrală de 3.000 de tone ar putea fi valorificată încă de la începutul anului 2026 de un număr limitat de importatori mari, care dispun de capacități logistice și financiare superioare.

Potrivit statisticilor, consumul anual de zahăr diferă în funcție de dimensiunea procesatorilor: microîntreprinderile consumă, în medie, 3–12 tone/an, întreprinderile mici – 15–50 tone/an și utilizatorii industriali – 70–100 tone/an, în funcție de produs și sezon. Datele sunt comparabile cu cele din Uniunea Europeană, unde IMM-urile din sectorul alimentar consumă, de regulă, 12–60 tone de zahăr anual.

Hotărârea urmează să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026, iar implementarea va reveni Ministerului Finanțelor și Serviciului Vamal.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII