Crearea Complexului Logistic la Ungheni: Soluție pentru dezvoltarea transportului și a conexiunilor internaționale

29 Iul. 2024, 17:46
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Iul. 2024, 17:46 // Actual //  bani.md

Crearea Complexului Logistic la Berești, Ungheni este o soluție foarte bună că va rezolva problema cu transportul și va face conexiunea cu portul Constanța și Galați, a explicat economistul Veaceslav Ioniță.

„Transporturile din Ucraina și spre Ucraina au avut un flux bun. Ba mai mult, ucrainenii au venit în Moldova și au ne-au propus să ne ajute la construcția infrastructurii. Autoritățile un pic au întârziat, însă acum s-au apucat de treabă. În prezent problema este fluxul de transport, care este mult mai mic”, a susține Ioniță.

Economistul susține că înființarea complexului logistic descarcă sudul Moldovei și vămile și face conexiune cu porturile din România de la Galați și Constanța. Sper că nu e târziu sper că oamenii de afaceri o salută și este în conformitate cu ce vor ei.

Potrivit Ministerului Economiei, complexul va fi construit pe un teren de aproximativ 18 de hectare, proprietate a statului. Proiectul prevede dezvoltarea unei infrastructuri moderne care să acopere toate tipurile de transport terestru de mărfuri. Aceasta va include căi de acces feroviare și rutiere, macarale pentru containere, platforme de operare a mărfurilor și depozite, asigurând astfel o operare eficientă și rapidă.

Obiectivul principal al proiectului este transformarea terminalului Berești într-un nod logistic regional. Acesta va facilita accesul Republicii Moldova la coridoarele de transport internaționale, contribuind astfel la integrarea țării în rețeaua globală de transport și logistică. Acest lucru este esențial pentru dezvoltarea economică și competitivitatea Moldovei pe piața internațională.

Varianta selectată de factorii de decizie va permite operarea a aproximativ 200.000 de camioane anual, echivalentul a 4 milioane de tone de mărfuri. Această capacitate de operare este crucială pentru a răspunde cererii în creștere și pentru a asigura un flux continuu de mărfuri prin complexul logistic.

Astfel, complexul va deveni un punct în rețeaua de transport regional. Compania internațională implicată în proiect va continua elaborarea studiului de fezabilitate, detaliind valoarea investițiilor necesare și modelul de funcționare și gestionare a complexului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

14 Nov. 2025, 08:56
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
14 Nov. 2025, 08:56 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Firma americană de private equity Carlyle Group analizează o potențială preluare a operațiunilor internaționale deținute de gigantul petrolier rus Lukoil. Portofoliul, evaluat la aproximativ 22 de miliarde de dolari, este în prezent afectat de sancțiunile impuse de SUA, iar orice tranzacție se află într-o fază preliminară, depinzând esențial de obținerea unei aprobări de la autoritățile de la Washington.

Restricțiile recente adoptate de Statele Unite împotriva Lukoil, ca parte a strategiei de a exercita presiune asupra Kremlinului în contextul războiului din Ucraina, au blocat deja o tentativă anterioară de vânzare a acestor active, cea către compania Gunvor.

Potrivit Financial Times, portofoliul internațional al Lukoil este diversificat și include rafinării strategice în Europa (România, Bulgaria și Olanda), participații la zăcăminte petroliere majore din țări precum Kazahstan, Irak și Mexic, alături de o rețea extinsă de stații de carburanți la nivel global.

Conform publicației Financial Times, Carlyle se află în etapa de analiză a oportunității și caută să obțină o licență specială de la guvernul american care i-ar permite să demareze procesul de verificare a activelor (due diligence). Deși și-a comunicat interesul către Lukoil, fondul de investiții nu a luat încă o decizie finală privind înaintarea unei oferte formale.

Analiștii subliniază că principalul obstacol în calea unei astfel de tranzacții este reprezentat de complexitatea sa juridică și geografică, accentuată de regimul de sancțiuni care vizează direct companiile rusești.

Amintim că în Moldova Lukoil are o prezență semnificativă, controlând peste 100 de stații PECO din cele 500 existente în țară și deține peste 25% din piața de retail de carburanți, asigurând aproape 45% din importul de motorină și fiind singura companie care furnizează combustibil pentru avioane, în timp ce Rosneft lipsește de pe piața locală.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII