Visa și Emerging Europe au realizat un studiu privind privind leadershipul și antreprenoriatul feminin în Europa de Est și de Sud-Est, Asia Centrală și Caucaz. În cadrul studiului au participat și femei antreprenoare din Republica Moldova.
Rezultatele studiului arată că, în Republica Moldova, principala motivație a femeilor de a porni o afacere este dorința de a crește veniturile – 63 %.
De asemenea, respondentele din Republica Moldova au spus că cele mai mari provocări în înființarea și gestionarea unei afaceri în țara lor au fost nivelul înalt de concurență – 43% și acumularea de capital – 39%.
Studiul mai arată că femeile din Republica Moldova sunt în mare parte preocupate de posibila deteriorare a situației lor financiare – 41% și de eșecul afacerii – 38%.
Studiul amplu a cuprins un sondaj online cu 2.000 de antreprenoare sau femei care desfășoară activități independente din 11 țări, inclusiv Republica Moldova, 75 de interviuri aprofundate și focus grupuri.