Premierul Ciucă: Asistăm la crearea artificială de tensiuni și la răspândirea unor narative ostile În Moldova

01 Mart. 2023, 14:18
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
01 Mart. 2023, 14:18 // Actual //  Lupu Eduard

Premierul Nicolae Ciucă a declarat miercuri, într-o declarație comună de presă cu omologul său Dorin Răceanu, că asistăm în prezent la „tot mai multe încercări de destabilizare a Republicii Moldova”, la crearea artificială de tensiuni și la răspândirea unor „narative ostile” construite pe „propagarea intenționată de informații false”.

Ciucă a precizat că i-a transmis premierului moldovean „susținerea de neclintit a României pentru respectarea suveranității și integrității teritoriale a Moldovei”, în fața atitudinii „foarte asertive” a Rusiei.

De asemenea, cei doi premieri au discutat, potrivit lui Nicolae Ciucă,. despre liberalizarea completă a comerțului, reducerea tarifelor de roamnig și despre necesitatea accelerării integrării în ceea ce privește energia electrică.

„România a demonstrat prin fapte că este cel mai sincer și de încredere partener al Republicii Moldova. Vă asigur că România va continua să fie alături de dvs în eforturile de a depăși actualele crize și presiuni hibride la care este supusă Republica Moldova”, a continuat Ciucă.

Potrivit acestuia, România și-a consolidat statutul de prim partener comercial al Moldovei, în condițiile în care comerțul bilateral a crescut cu 1,2 miliarde de dolari în 2022, la 3,6 miliarde dolari.

„Vă asigur dl prim ministru de întreg sprijinul României pentru tot ceea ce înseamnă parcursul european al Republicii Moldova. Ușa guvernului României rămâne în permanență deschisă”, a încheiat el.

La rândul său, Dorin Recean s-a arătat convins că Chișinăul nu este singur în fața provocărilor

Dorin Recean a notat că este „natural” ca prima sa vizită în calitate de premier să fie la București, „cel mai important partener al Chișinăului”.

Acesta a spus că România a ajutat „enorm” Moldova în depășirea crizei energetice.

Recean a încurajat oamenii de afaceri de pe ambele maluri ale Prutului, care „vorbesc aceeași limbă”, să-și extindă investițiile și a pledat pentru facilitarea încheierii de contracte pe termen lung în sectorul energetic.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău