Cum arată trenul blindat al președintelui Putin: are saună, sală de sport și alte aparate anti-îmbătrânire

07 Iul. 2023, 05:49
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
07 Iul. 2023, 05:49 // Actual //  bani.md

Președintele rus Vladimir Putin preferă din ce în ce mai mult să călătorească cu trenul în loc de avion. Acest lucru a fost confirmat atât de surse apropiate de Kremlin, cât și de serviciile de informațiile occidentale.

Putin călătorește cu un tren blindat de 6,8 miliarde de ruble. În interior există o sală de sport, un hamam, un vagon cu echipament medical, printre o serie de alte facilități. Președintele rus este foarte paranoic și ia toate măsurile pentru a-i asigura siguranța, mai ales după invadarea Ucrainei. Trenul se deplasează cu 160 km/h mai rapid din cauza greutății blindajului său. Unele vagoane cântăresc 100 de tone. Se așteaptă ca versiunea modernizată a trenului lui Putin să fie mai rapidă.

Luxosul tren blindat pe care îl folosește președintele rus Vladimir Putin este dotat, printre altele, și cu numeroase aparate anti-îmbătrânire, folosite chiar de el.

Pe lângă o sală de sport, trenul conține și un spa în care se află o serie de aparate anti-îmbătrânire. În interiorul trenului mai sunt un ventilator pulmonar, un defibrilator și un monitor pentru pacienți.

Pe lângă acestea, în vagoanele luxoase au mai fost descoperite o baie turcească cu un “duș de lux” care include un mod de “spumă aromatică” ce costă peste patru milioane de euro.

De asemenea, include o sală de gimnastică și un salon de cosmetică, potrivit unui raport al Centrului Dossier, care are legături cu politicianul de opoziție Mihail Hodorkovski. “Un duș, o toaletă de dimensiuni normale, un telefon, un televizor Panasonic gigantic, DVD și VHS player, doar pentru a numi câteva.

Totul este finisat cu lemn natural, sunt prezente unele simboluri de stat”, a spus el.
De asemenea, trenul dispune de o linie telefonică securizată dedicată. Versiunea îmbunătățită va include un cinematograf în tren și un nou vagon medical.

Totul este plătit de contribuabilii ruși, care nu știu nimic despre asta, se arată în raport.

“Există un tren-fantomă pe calea ferată rusă”, a declarat Mihail Korotkov, fotograful rus care a emigrat sub presiunea serviciilor de securitate.

“Nu poate fi găsit în niciun orar sau sistem public. Ferestrele sale sunt acoperite cu perdele, locomotivele nu au numere și identificări. Toate celelalte trenuri obișnuite se dau la o parte pentru el. Are un logo Grand Service Express pe părțile laterale, iar plăcuțele arată întotdeauna același traseu: „Evpatoria – Sankt Petersburg”, a relatat Korotkov.

Au fost construite stații speciale pentru locații-cheie ale lui Putin, inclusiv pentru reședința sa principală din regiunea Moscovei, Novo-Ogariovo.

Potrivit unor surse, în exterior trenul lui Putin nu diferă de alte garnituri ale căilor ferate rusești, dar este puternic blindat, echipat cu diverse sisteme, inclusiv complexe de apărare aeriană. Programul de călătorie al lui Putin este atent păzit. Potrivit unor surse, de multe ori schimbă traseul în ultimul moment pentru a minimiza posibilitatea unei tentative de asasinat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

18 Sept. 2025, 17:06
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
18 Sept. 2025, 17:06 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Grampet Group, controlat de milionarul român Gruia Stoica, anunță intrarea pe piața materialelor pentru infrastructură prin compania BITUROM – specializată în procesarea și comercializarea bitumului rutier. Compania a început vânzîrile și în Republica Moldova.

Noua fabrică, amplasată pe platforma fostei rafinării RAFO Onești, este prezentată drept cea mai modernă unitate de topire a bitumului din România, cu o capacitate de până la 18 tone pe oră și operare complet automatizată. Prima linie a început deja producția, iar echipamentele pentru alte trei stații de producție de bitum 50/70 și bitum polimerizat au fost contractate. Capacitatea totală anuală va fi de 400.000 tone, echivalentul a 60% din necesarul României.

„Este un pas important pentru consolidarea prezenței grupului în domeniul logisticii integrate și în industria materialelor pentru infrastructură”, a declarat Gruia Stoica, președinte al Grampet Group.

Grupul, care operează în Bulgaria, Ungaria, Croația, Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia, deține 450 de locomotive și 20.000 de vagoane, transportând anual peste 15 milioane de tone de marfă. În portofoliu se regăsesc și cinci terminale logistice la frontierele cu Ucraina și Republica Moldova, precum și fabrici în România și Ungaria pentru reparația vehiculelor feroviare.

Activitatea companiei în Republica Moldova a fost însă marcată de scandaluri. În 2013, CFM a modernizat cinci trenuri sovietice la Remar Pașcani, parte a Grampet Group, într-un contract de circa 11 milioane de euro. Două dintre garnituri au luat ulterior foc: una în 2014, la un an după reabilitare, pe ruta spre Ungheni, și alta în decembrie 2022, pe cursa Chișinău–Iași.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII