Cum arată trenul blindat al președintelui Putin: are saună, sală de sport și alte aparate anti-îmbătrânire

07 Iul. 2023, 05:49
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
07 Iul. 2023, 05:49 // Actual //  bani.md

Președintele rus Vladimir Putin preferă din ce în ce mai mult să călătorească cu trenul în loc de avion. Acest lucru a fost confirmat atât de surse apropiate de Kremlin, cât și de serviciile de informațiile occidentale.

Putin călătorește cu un tren blindat de 6,8 miliarde de ruble. În interior există o sală de sport, un hamam, un vagon cu echipament medical, printre o serie de alte facilități. Președintele rus este foarte paranoic și ia toate măsurile pentru a-i asigura siguranța, mai ales după invadarea Ucrainei. Trenul se deplasează cu 160 km/h mai rapid din cauza greutății blindajului său. Unele vagoane cântăresc 100 de tone. Se așteaptă ca versiunea modernizată a trenului lui Putin să fie mai rapidă.

Luxosul tren blindat pe care îl folosește președintele rus Vladimir Putin este dotat, printre altele, și cu numeroase aparate anti-îmbătrânire, folosite chiar de el.

Pe lângă o sală de sport, trenul conține și un spa în care se află o serie de aparate anti-îmbătrânire. În interiorul trenului mai sunt un ventilator pulmonar, un defibrilator și un monitor pentru pacienți.

Pe lângă acestea, în vagoanele luxoase au mai fost descoperite o baie turcească cu un “duș de lux” care include un mod de “spumă aromatică” ce costă peste patru milioane de euro.

De asemenea, include o sală de gimnastică și un salon de cosmetică, potrivit unui raport al Centrului Dossier, care are legături cu politicianul de opoziție Mihail Hodorkovski. “Un duș, o toaletă de dimensiuni normale, un telefon, un televizor Panasonic gigantic, DVD și VHS player, doar pentru a numi câteva.

Totul este finisat cu lemn natural, sunt prezente unele simboluri de stat”, a spus el.
De asemenea, trenul dispune de o linie telefonică securizată dedicată. Versiunea îmbunătățită va include un cinematograf în tren și un nou vagon medical.

Totul este plătit de contribuabilii ruși, care nu știu nimic despre asta, se arată în raport.

“Există un tren-fantomă pe calea ferată rusă”, a declarat Mihail Korotkov, fotograful rus care a emigrat sub presiunea serviciilor de securitate.

“Nu poate fi găsit în niciun orar sau sistem public. Ferestrele sale sunt acoperite cu perdele, locomotivele nu au numere și identificări. Toate celelalte trenuri obișnuite se dau la o parte pentru el. Are un logo Grand Service Express pe părțile laterale, iar plăcuțele arată întotdeauna același traseu: „Evpatoria – Sankt Petersburg”, a relatat Korotkov.

Au fost construite stații speciale pentru locații-cheie ale lui Putin, inclusiv pentru reședința sa principală din regiunea Moscovei, Novo-Ogariovo.

Potrivit unor surse, în exterior trenul lui Putin nu diferă de alte garnituri ale căilor ferate rusești, dar este puternic blindat, echipat cu diverse sisteme, inclusiv complexe de apărare aeriană. Programul de călătorie al lui Putin este atent păzit. Potrivit unor surse, de multe ori schimbă traseul în ultimul moment pentru a minimiza posibilitatea unei tentative de asasinat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

21 Nov. 2025, 09:51
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
21 Nov. 2025, 09:51 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Magnatul Vaja Jhashi, cunoscut drept „baronul cerealelor” din Republica Moldova, a făcut publice cifrele care descriu amploarea imperiului agroindustrial pe care îl conduce. Grupul Trans-Oil, controlat de acesta, domină piața cerealelor și a uleiurilor din țară, unde deține o cotă estimată la 60%, fiind cel mai mare procesator, exportator și operator logistic din sector.

Pe segmentul de procesare, Trans-Oil administrează cinci uzine de producere a uleiului vegetal, situate în Bălți, Ceadîr-Lunga și Giurgiulești în Republica Moldova, în Țăndărei în România și în Sid în Serbia. Împreună, aceste unități au o capacitate totală de procesare de 4.150 de tone de semințe de floarea-soarelui pe zi. În Serbia, în localitatea Sremska Mitrovica, grupul construiește o uzină destinată procesării porumbului pentru producerea amidonului și glucozei, extinzându-și astfel activitatea într-un nou segment industrial.

Trans-Oil dispune de o infrastructură logistică proprie, adaptată volumelor mari de export, care include 175 de vagoane de cale ferată, două nave fluviale pentru transportul uleiului, o navă fluvială pentru transportul cerealelor și două nave maritime — una destinată cerealelor și cealaltă uleiului.

Rețeaua portuară operată de Trans-Oil este una dintre cele mai extinse din regiune. Compania administrează două terminale cerealiere în Giurgiulești în Republica Moldova, două terminale de cereale și ulei în Reni în Ucraina, un terminal cerealier și unul de ulei în Luka–Bačka Palanka și Pančevo în Serbia, precum și un terminal de cereale și ulei în Constanța, România. Capacitatea totală de transbordare depășește 5 milioane de tone de cereale și 0,7 milioane de tone de ulei pe an, consolidând poziția grupului ca jucător regional major în transportul și exportul produselor agricole.

Pentru asigurarea mentenanței tehnice și respectarea normelor legale, companiile grupului au investit aproximativ 9 milioane de dolari în anul financiar încheiat la 30 iunie 2025. Trans-Oil continuă astfel politica de modernizare a infrastructurii, menită să susțină ritmul accelerat al activităților comerciale.

Vaja Jhashi, un apropiat al fostului oligarh Vladimir Plahotniuc, și-a început expansiunea pe piața moldovenească în 2011, consolidându-și poziția prin achiziția de fabrici de ulei, elevatoare și prin construirea terminalelor de la Giurgiulești, obținând totodată finanțări importante de la BERD. Astăzi, el controlează cel mai mare conglomerat agroindustrial din Republica Moldova, cu operațiuni semnificative în România, Serbia și Ucraina, și rămâne una dintre cele mai influente figuri din comerțul regional cu cereale și uleiuri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII