Cum să răcorim aerul din birouri. Recomandări de la specialiști

04 Aug. 2021, 14:08
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
04 Aug. 2021, 14:08 // Actual //  MD Bani

Agenția pentru Eficiență Energetică anunță lansarea celui de al doisprezecelea spot informativ, care vine și cu un pliant ce conține informații privind menținerea aerului rece în birou.

Uneori, tot ce trebuie pentru performanță și voie bună în oficiu este o gură de aer proaspăt. Mai ales vara, când biroul este aerisit și răcit suficient, colegii se pot concentra mai bine și se îmbolnăvesc mai rar. Dacă doriți să aveți cheltuieli mai mici dar nu vă permiteți schimbări radicale, Agenția pentru Eficiență Energetică vine cu sfaturi:

  • Deschideți periodic ferestrele. Ventilarea regulată sporește productivitatea și previne durerile de cap;
  • Obișnuiți-vă să aerisiți încăperea de dimineață – deschideți larg toate geamurile ca să răciți pereții biroului cu brizele de aer matinal;
  • Folosiți jaluzele sau obloane. Astfel veți economisi energia prin utilizarea rațională a ventilatorului sau aparatelor de aer condiționat;
  • Înverziți biroul. Plantele cresc umiditatea, filtrează poluanții și transformă dioxidul de carbon în oxigen;
  • Utilizați eficient aparatele de aer condiționat. Nu le setați la performanțe maxime. Încercați să păstrați aceeași temperatură în tot oficiul. Diferențele de temperatură din hol sau toaletă pot duce la probleme circulatorii sau răceală.

Puteți accesa spotul pe link-ul de mai jos:

 

Amintim că, Agenția pentru Eficiență Energetică este autoritatea administrativă în subordinea Ministerului Economiei și Infrastructurii și are misiunea de a implementa politica de stat în domeniul eficienței energetice, performanței energetice a clădirilor, precum și a valorificării surselor de energie regenerabilă, inclusiv prin atragerea și gestionarea resurselor financiare în vederea finanțării proiectelor în domeniile respective într-un mod durabil din punct de vedere al mediului înconjurător și a schimbărilor climatice.

Realitatea Live

19 Nov. 2025, 16:37
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
19 Nov. 2025, 16:37 // Actual //  Grîu Tatiana

Societatea pe Acțiuni „Energocom” a înregistrat în 2023 pierderi de 315,5 milioane de lei din cauza stabilirii prețului de vânzare a gazelor naturale sub costurile reale, arată raportul Curții de Conturi pentru perioada 2021–2023 care a fost examinat de Comisia parlamentară pentru control al finanțelor publice. În 2021 și 2022, societatea a raportat profituri nete din activitatea de furnizare a gazelor naturale de aproape 354 mii de lei și, respectiv, 100,7 milioane de lei.

Auditul evidențiază mai multe probleme în gestionarea gazelor naturale: stocul de securitate în valoare de aproximativ 541,4 milioane de lei este ținut fără reglementări clare, existând riscuri privind integritatea cantitativă și calitativă; dosarele de achiziții nu au fost păstrate integral; iar costurile stocurilor ar putea să nu fie recuperate din cauza unor litigii în curs. De asemenea, procesul de creare și menținere a stocului nu a fost în totalitate transparent și nu asigură o evidență completă a tranzacțiilor.

Raportul menționează și creanțele cesionate de la S.A. „Termoelectrica” în valoare de aproximativ 1,33 miliarde de lei, care nu au fost evaluate corespunzător în contabilitate, iar rambursarea lor a fost întârziată din cauza semnării tardive a graficului de eșalonare. De asemenea, filialele externe, inclusiv „Energocom Gas & Power” S.R.L. din România, nu au avut un impact semnificativ asupra activității societății, evidențiind necesitatea reevaluării strategiilor operaționale și financiare.

În ceea ce privește energia electrică, prețurile nereglementate au fost stabilite conform reglementărilor interne, iar compania a înregistrat profit net de 81,5 milioane de lei între 2021 și 2023: 2,9 milioane de lei în 2021, 20,8 milioane de lei în 2022 și 57,8 milioane de lei în 2023.

Curtea de Conturi a prezentat o serie de recomandări pentru remedierea situațiilor constatate, printre care reglementarea gestionării dosarelor de achiziții, consolidarea sistemelor informaționale pentru a integra datele contabile și de trading, aplicarea standardelor internaționale pentru reevaluarea stocurilor de gaze naturale, monitorizarea creanțelor și activității filialelor externe. Societatea a acceptat recomandările și urmează să implementeze măsurile necesare.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII