De la genți Hermes, la ceasuri Rolex: În ce bunuri de lux să investești (FOTO)

15 Mart. 2021, 14:47
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
15 Mart. 2021, 14:47 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

După ce a studiat indicele actualizat al atractivității investiționale a produselor de lux, realizat de către Knight Frank, RBC Style vorbește despre cinci domenii cărora merită să le acordăm o atenție sporită în acest an.

Pe 2 martie, Knight Frank, o companie de consultanță, a prezentat The Wealth Report 2021, un studiu global al bunăstării mondiale, cu un indice actualizat al atractivității investiționale a bunurilor de lux. După cum a arătat studiul, în 2020, doar cinci dintre cele 10 componente ale indicelui au adăugat valoare.

Genți de designer

Valoarea creșterii prețului în anul 2020: +17%

Valoarea creșterii prețului în 10 ani: +108%

Pentru al doilea an consecutiv, gențile Hermès au devenit cel mai profitabil bun dintre toate bunurile de lux. Potrivit lui Knight Frank, în 2020, costul acestora a crescut cu 17%, iar la sfârșitul anului a fost stabilit un nou record de preț pentru o geantă creată de casă franceză: a fost vândută la 437 330 dolari la licitația Christie’s din luna noiembrie. Modelul iconic este Himalaya Niloticus Crocodile Retourne Kelly 25. Suma a fost de patru ori mai mare decât estimarea declarată. Apropo, recordul anterior pentru costul unei genți Hermès a fost stabilit în 2017. Atunci acest obiect de lux s-a vândut atunci contra sumei de 380 mii dolari. Participând la o altă licitație, la fel în anul 2020, geanta Himalaya Niloticus Crocodile Birkin 25 a fost vândută deja cu 388,7 mii dolari, la trei ani distanță.

După cum remarcă Knight Frank, gențile de lux sunt cele mai populare la cumpărătorii din Asia – de aici înregistrările de preț stabilite tocmai la licitațiile online din Hong Kong. Gențile rare, de multe ori realizate într-un singur exemplar sau având trăsături distinctive, au o atractivitate investițională. În cazul modelelor Himalaya, acest element unic este o culoare unică de gradient, realizată manual.

Pentru a revinde în mod profitabil o geantă, trebuie să păstrați ambalajul intact cu întregul set de accesorii conexe: de la fermoare, la cărțile cu recomandări de îngrijire.

Himalaya Niloticus Crocodile Retourne Kelly 25, Hermès

Vinuri de colecție

Creșterea de preț în 2020: +13%

Creșterea de preț timp de 10 ani: +127%

După cum a menționat Miles Davis, un reprezentant al Wine Owners, spre deosebire de crizele financiare anterioare, recesiunea economică cauzată de COVID-19 nu a afectat în niciun fel piața vinurilor de colectare. Consecințele încălzirii globale sunt mult mai importante pentru acest segment. De exemplu, Pinot Noir, care este susceptibil la o creștere a temperaturii, își schimbă gustul. Iar astfel, 2019 este considerat de unii experți drept un an de tranziție pentru vinurile din Burgundia.

Prin urmare, interesul pentru mărcile de epocă continuă să crească: vinurile roșii din Toscana au crescut cu 18%, șampania de epocă – cu 14%, produsele din Burgundia au înregistrat o creștere de 11,5%.

Miles David recomandă să acordați atenție vinurilor din 2014 și 2016: deși sunt încă destul de accesibile, dar în viitorul previzibil – acestea pot deveni destul de rare.

Automobile clasice

Creșterea prețului în 2020: +6%

Creșterea prețului timp de 10 ani: +193%

Până la sfârșitul anului 2019, indicele HAGI Top, care reflectă dinamica costului mașinilor și motocicletelor rare, a scăzut cu 7%, dar în 2020 a arătat, din nou, creștere. Apoi, creatorii indexului au asociat căderea cu modificările legislației de mediu din multe țări, care au descurajat temporar colecționarii să cumpere.

Tranzacționarea online a devenit motorul vânzărilor de mașini clasice în 2020 și acest lucru dă speranță că, dacă măsurile restrictive impuse de pandemie vor fi ridicate, activul ar putea crește și mai mult în 2021. La urma urmei, majoritatea ofertelor se fac la spectacole și mitinguri specializate.

Pentru al doilea an consecutiv, indicele HAGI F, care urmărește valoarea modelelor Ferrari, este în creștere, crescând cu 14% până la sfârșitul anului 2020.

Ceasuri

Valoarea creșterii din 2020: +5%

Valoarea creșterii timp de 10 ani: +89%

Patek Philippe și Rolex continuă să fie producătorii de noutăți ai licitațiilor de ceasuri. O combinație neobișnuită de materiale sau un detaliu necaracteristic al acestora poate crește interesul pentru model și, în consecință, costul acestuia. De exemplu, același este cazul ceasului de oțel Rolex GMT-Master II „Pepsi”, care a primit acest nume datorită cadrului roșu și albastru în 2018. La licitația Phillips din noiembrie 2020, ceasul a fost vândut cu aproape 24 de mii de franci elvețieni, ceea ce reprezintă dublul estimării. De remarcat este că ceasul a ieșit într-o serie de modele cu brățară Jubilee, în timp ce GMT-Master este mult mai caracteristic brățării Oyster.

lux,

GMT-Master II «Pepsi», Rolex

Așa-numitul noul stoc vechi este, în special, cerut în rândul colecționarilor de la Rolex: modele care au fost lansate în urmă cu câțiva ani, dar nu au fost purtate de proprietar și au fost depozitate nedeschise cu etichete netăiate.

Mobilă de designer

Valoarea creșterii în 2020: +4%

Valoarea creșterii timp de 10 ani: +22%

Obiectele de design nu au fost considerate niciodată o investiție bună, dar în ultimul an s-au comportat mai bine decât monedele, diamantele colorate, bijuteriile, whisky-urile rare și operele de artă. Cu toate acestea, trebuie avut în vedere faptul că s-a schimbat și metoda de calcul a indicelui: acum Knight Frank se concentrează pe mobilierul epocii Art Nouveau și de la mijlocul secolului al XX-lea.

În general, obiectele de interior rareori se vând la licitație depășind cu mult estimarea: de regulă, prețul final rămâne în limitele estimării. Publicul continuă să atragă atenția asupra lucrării celor mai mari maeștri ai trecutului, precum Rene Lalique, Joseph Hoffmann și Eileen Gray, care rămâne unul dintre cei mai de succes arhitecți atunci când vine vorba de rezultatele vânzărilor la licitație.

„Scaunul Dragon” Eileen Gray din colecția Yves Saint Laurent a devenit cea mai scumpă piesă de mobilier din secolul al XX-lea. La licitația Christie’s din 2019, a fost vândută cu 21,9 milioane EUR, pe când limita superioară a estimării de 3 milioane EUR.

Realitatea Live

03 Iul. 2025, 09:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
03 Iul. 2025, 09:51 // Actual //  Ursu Victor

Fondatorul Telegram, Pavel Durov, susține că asupra platformei de mesagerie ar putea fi declanșată o campanie coordonată de discreditare, orchestrată prin intermediul presei și al rețelelor sociale. Într-o postare publicată pe canalul său oficial, Durov a prezentat mai multe exemple recente care, în opinia sa, indică o tentativă organizată de a submina încrederea publicului în Telegram.

Primul caz menționat este o știre falsă privind presupusa retragere a Telegram de pe piața rusă. Durov explică faptul că informația a apărut inițial într-o publicație satirică, dar ulterior a fost preluată de canale „serioase” fără a menționa contextul umoristic. „A trebuit chiar să adăugăm etichete de dezmințire sub aceste postări”, a spus el.

Un alt exemplu invocat este controversa legată de presupusa blocare a unor canale OSINT (de informații din surse deschise) din motive politice. Potrivit lui Durov, aceste canale au fost suspendate temporar de algoritmi automați pentru publicarea de date cu caracter personal, dar au fost deblocate rapid. Totuși, unele publicații au continuat să relateze subiectul fără a preciza acest lucru.

Al treilea caz este legat de un „pseudo-investigație” despre presupuse vulnerabilități ale IP-urilor folosite de Telegram. „Deși mai mulți experți independenți au demontat complet afirmațiile tehnice, demontările nu au primit nici pe departe aceeași atenție mediatică”, a subliniat Durov.

În concluzie, el a reiterat că Telegram luptă de peste 12 ani pentru confidențialitatea utilizatorilor și accesul liber la informație – motive pentru care ar deveni adesea ținta unor presiuni mediatice. „Este posibil să nu avem de-a face cu simple greșeli jurnalistice, ci cu o campanie de discreditare bine pusă la punct. Fiți vigilenți!”, a avertizat fondatorul.

Declarațiile lui Durov vin pe fundalul intensificării discuțiilor din Rusia privind controlul mai strict asupra aplicațiilor de mesagerie. Președintele Comisiei pentru politică informațională din Duma de Stat, Serghei Boiațki, a declarat recent că Telegram și WhatsApp ar putea intra sub incidența unor sancțiuni mai dure din cauza refuzului de a localiza datele utilizatorilor și de a elimina conținutul interzis de legislația rusă. Măsurile ar urma să fie aplicate după lansarea unei platforme digitale interne.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO