După prăbuşirea pieţei crypto, urmează căderea pieţei de fintech. Valoarea Klarna s-a prăbușit la 6,5 miliarde USD

02 Iul. 2022, 22:43
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Iul. 2022, 22:43 // Actual //  Lupu Eduard

Compania de plăţi fintech Klarna este pregătită să obţină capital nou la o evaluare de aproximativ 6,5 miliarde de dolari, o fracţiune din valoarea de 46 de miliarde de dolari la care a fost evaluată în urmă cu doar un an, scrie FT.

Tranzacţia de 600 de milioane de dolari, care este în curs de finalizare, va implica investitori, inclusiv Sequoia Capital şi Mubadala din Abu Dhabi, care vor pune bani în compania suedeză, au adăugat două dintre aceste persoane.

Scăderea dramatică a valorii a ceea ce a fost una dintre cele mai valoroase companii private din Europa evidenţiază inversarea extremă a sentimentelor faţă de start-up-urile care consumă bani şi urmăresc creşterea economică.

De asemenea, arată cum investitorii s-au dezamăgit de companiile de tipul „cumpără acum, plăteşte mai târziu”, cum ar fi Klarna, care oferă o formă de credit pe termen scurt.

Cu numai un an în urmă, Klarna a reuşit să îşi dubleze evaluarea la 46 de miliarde de dolari după o rundă de finanţare de 639 de milioane de dolari, pe fondul unei explozii a comerţului electronic în timpul pandemiei de coronavirus. Acea rundă de finanţare a fost condusă de japonezii de la SoftBank, grupul de investiţii care se află în spatele unui pariu dezastruos în grupul de partajare a birourilor WeWork.

Klarna, consilierul său Goldman Sachs şi Sequoia, al cărui partener Michael Moritz este şi preşedintele Klarna, au refuzat fiecare să comenteze. Mubadala nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii. The Wall Street Journal a raportat pentru prima dată noile condiţii de finanţare.

Compania a fost fondată în 2005 şi este un pionier al afacerii „cumpără acum, plăteşte mai târziu”, care permite clienţilor să amâne plăţile sau să le împartă în rate. Cu toate acestea, 40% din tranzacţiile sale sunt acum plătite integral prin opţiunea „Pay Now”.

Noua evaluare ar fi cea mai mică evaluare a Klarna din august 2019, când valora 5,5 miliarde de dolari, şi urmează unei serii de eforturi de a strânge numerar în acest an, potrivit unor persoane informate în legătură cu acest subiect.

În luna mai, compania a apelat la investitori, inclusiv firme de investiţii instituţionale şi birouri de familie, pentru noi bani la o evaluare de 25 de miliarde de dolari. Cu toate acestea, nu a reuşit să obţină o tracţiune semnificativă, potrivit persoanelor respective.

De asemenea, Klarna a redus cu 10% din cei peste 7.000 de angajaţi, directorul general Sebastian Siemiatkowski descriind anul 2022 ca fiind un „an tumultuos”.

O lună mai târziu, unii investitori au fost abordaţi cu oportunitatea de a investi la o evaluare sub 20 de miliarde de dolari, potrivit aceloraşi persoane.

Evaluarea redusă reflectă o rătăcire mai amplă pe piaţa fintech. Inflaţia galopantă a determinat investitorii să adopte o abordare mai precaută, oprind fluxul de bani uşori care a contribuit la creşterea sectorului până la cote ameţitoare.

Realitatea Live

25 Apr. 2024, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
25 Apr. 2024, 16:31 // Actual //  Lupu Eduard

Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a anunțat că un studiu preliminar de fezabilitate pentru construcția unui tronson de cale ferată electrificată, cu ecartament european, între Chișinău și Ungheni, va fi elaborat până la finalul acestui an.

Această decizie a fost luată în urma discuțiilor purtate în cadrul celei de-a șasea reuniuni a Comitetului de conducere pentru integrarea sistemelor de transport UE-Ucraina-Moldova, care a avut loc la Košice, Slovacia. La întâlnire au participat secretarul de stat al ministerului, Mircea Păscăluță, alături de reprezentanți din Ucraina, România, alte state membre UE și ai Comisiei Europene.

În cadrul reuniunii s-au discutat proiectele actuale și viitoare finanțate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), investițiile în transporturi, reformele din sectorul feroviar și extinderea Rețelei Transeuropene de Transport (TEN-T). Participanții au subliniat necesitatea de a spori capacitatea de tranzitare a încărcăturilor ucrainene pe calea ferată.

Un punct important pe agenda discuțiilor a fost proiectul privind construcția unui coridor feroviar electrificat Chișinău-Ungheni cu ecartament european. A fost menționat că, cu sprijinul JASPERS, serviciul de consultanță tehnică al Băncii Europene de Investiții, se va elabora până la finalul anului un studiu de prefezabilitate pentru acest proiect, care va include și elemente de design conceptual.

În timpul reuniunii, reprezentanți din Ungaria, Polonia și Slovacia au prezentat etapele de dezvoltare a rețelelor feroviare europene și modelele de finanțare utilizate. De asemenea, s-au discutat eforturile continue de reabilitare a infrastructurii rutiere și progresul proiectelor de reabilitare finanțate prin CEF 2022.

Mircea Păscăluță, secretar de stat în cadrul Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, a subliniat importanța unei noi abordări în introducerea și utilizarea proiectelor bazate pe o viziune regională amplă și cooperarea între parteneri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău