Energia verde scumpește cursele de avion – avertismentul companiilor aeriene

07 Dec. 2022, 13:35
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
07 Dec. 2022, 13:35 // Actual //  Lupu Eduard

Liniile aeriene de pasageri cresc prețurile odată cu mișcarea industriei spre atingerea țintei de reducere a emisiilor de carbon, care sunt stabilite la net zero până în 2050, a spus marți șeful asociației globale de comerț, potrivit Reuters.

Willie Walsh, director general la International Air Transport Association, din care fac parte cele mai mari linii aeriene din lume, a făcut un apel spre Europa să grăbească producția de SAF – Sustainable Aviation Fuel (combustibil sustenabil folosit în aviație).

Prețurile biletelor de avion au crescut deja anul acesta ca rezultat al prețurilor mari pentru combustibilul convențional, fosil, pe care îl folosesc în prezent aeronavele.

“Nu putem aștepta ca o industrie care face în medie profit de $1 pe client să absoarbă creșterea imensă a prețurilor combustibilului cu care ne-am confruntat în ultima perioadă,” a spus Walsh reporterilor la întâlnirea anuală cu presa. “Industria nu va putea absorbi costurile tranziției la zero emisii.”

Grupurile de protecție a mediului argumentează că prețurile mari ale biletelor de avion ar putea contribui la reducerea emisiilor printr-o creștere mai lentă – sau, posibil, o reducere – a traficului aerian.

Walsh a lăudat eforturile Statelor Unite de a crește producția de combustibil curat, în contrast aparent cu obiecțiile UE potrivit cărora noile subvenții americane ar putea crea concurență neloială. Acesta a mai spus că inițiativa UE de a obliga aeroporturile să ofere cantități crescute de SAF este “nonsens total”, pentru că acest tip de combustibil nu este disponibil în cantitate suficientă și nu poate fi găsit peste tot.

“Răspunsul Europei la problemă penalizează populația,” a spus Walsh.

În luna iulie Parlamentul European a susținut implementarea de noi reguli în aviație, care impun ținte precise de înlocuire a kerosenului cu surse de combustibil mai puțin poluatoare, în timp ce a extins definiția a ce anume reprezintă combustibil verde.

În Statele Unite administrația Biden a lansat o provocare guvernului de a furniza cel puțin 3 miliarde de galoane de SAF pe an până în 2030. Sectorul aviatic este considerat unul dintre cele mai dificil de de-carbonizat sectoare pentru că alte surse de energie nu pot înlocui ușor combustibilul actual.

Subvențiile date anul acesta de SUA prin Inflation Reduction Act includ sume semnificative pentru industria SAF sub forma creditelor fiscale, însă liderii industriei din Europa, inclusiv Airbus, spun că această legislație a SUA nu este corectă.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

05 Feb. 2023, 05:47
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Feb. 2023, 05:47 // Actual //  Lupu Eduard

Vestea despre un presupus balon spion chinez care plutește deasupra SUA i-a făcut pe mulți să se întrebe de ce Beijingul ar dori să folosească un instrument relativ nesofisticat pentru supravegherea continentului american.

China a spus că balonul, observat deasupra statului Montana, este doar o „navă civilă” care a deviat de la ruta planificată, dar SUA suspectează că este un dispozitiv de „supraveghere la înaltă altitudine”. Oricare ar fi capacitățile acestui balon, SUA au considerat amenințarea suficient de serioasă pentru a amâna vizita secretarului de stat Antony Blinken în China, care urma să aibă loc pe 5 și 6 februarie.

Baloanele sunt una dintre cele mai vechi forme de tehnologie de supraveghere. Armata japoneză le-a folosit pentru a lansa bombe incendiare în SUA în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. De asemenea, au fost utilizate pe scară largă de SUA și Uniunea Sovietică în timpul Războiului Rece. Mai recent, SUA s-ar fi gândit să adauge baloane de mare altitudine la rețeaua de supraveghere a Pentagonului.

Aceste dispozitive aeriene zboară în general la o altitudine de peste 20 de kilometri, aceasta fiind de două ori mai mare decât altitudinea de croazieră a aeronavelor comerciale și dincolo de limita suveranității aeronautice a statelor. Aceste baloane arată ca niște dirijabile și sunt alimentate de baterii de lungă durată sau panouri solare. Acestea sunt capabile să poarte o sarcină utilă între 50 și 250 de kg.

Baloanele sunt încă o modalitate ieftină de a obține informații

„În viitor, vom avea baloane deasupra capului timp de mai multe luni, ceea ce ar putea duce la un cost mai mic decât în spațiu”, spune generalul Frédéric Parisot, adjunctul șefului forțelor aeriene franceze.

Experții militari spun că utilizarea baloanelor de mare altitudine reprezintă o modalitate de spionaj mai ieftină decât utilizarea sateliților. Ele se dirijează doar prin schimbarea altitudinii, folosind computere pentru a calcula puterea și direcția curenților de aer, în diferitele straturi ale atmosferei. Pe lângă supraveghere, dirijabilele pot transporta însă și bombe.

Potrivit The Guardian, în 2019, armata americană a folosit până la 25 de baloane experimentale de mare altitudine, alimentate cu energie solară, pentru a efectua teste de supraveghere pe arii extinse. Acestea au fost echipate cu radare de înaltă tehnologie, concepute pentru a urmări simultan mai multe vehicule, pe timp de zi sau de noapte. Au fost folosite pentru a monitoriza traficul de droguri și potențialele amenințări la adresa securității interne.

Secretarul de stat Antony Blinken spune că „decizia Chinei de a trimite un balon de supraveghere deasupra Statelor Unite este „un gest de neacceptat și iresponsabil”. „Este o violare a suveranității noastre, este o violare a legislației internaționale. De aceea, i-am transmis în această dimineață lui Wang Yi, responsabilul de politici externe al Chinei că îmi amân vizita”, a spus el.

Oficialii Pentagonului au subliniat că balonul chinez „nu reprezintă o amenințare militară sau fizică pentru oameni”. Totuși, președintele american Joe Biden a refuzat să atace dispozitivul de teamă să nu producă daune sau victime la sol.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău