Indesit, LG, Asko, Samsung, etc. Codurile de eroare ale mașinilor de spălat și semnificația lor

06 Iun. 2021, 14:54
 // Categoria: Actual // Autor:  Otilia Cotruța
06 Iun. 2021, 14:54 // Actual //  Otilia Cotruța

Mașinile de spălat moderne sunt o adevărată comoară pentru gospodinele din ziua de azi, căci le scutește de spălarea, uscarea și uneori chiar de călcarea hainelor. Mașinile de spălat au o mulțime de funcții utile, printre care este și diagnosticul automatizat al erorilor. Să vedem ce ne poate spune mașina de spălat despre starea sa tehnică.

Codurile de eroare la mașinile de spălat

Indesit, Ariston

F01 – probleme cu funcționarea motorului din cauza unui scurt circuit în lanțul director.

F02 – lipsă semnal de la tehno-generator despre funcționarea motorului.

F03 – probleme cu funcționarea senzorului de temperatură.

F04 – probleme la senzorul de nivel de apă.

F05 – probleme cu scurgerea apei.

F06 – erori în funcționarea butoanelor în seria CM (Ariston Dialogic).

F07 – avertizare că elementul de încălzire nu are contact cu apa.

F08 – erori în funcționarea elementului de încălzire.

F09 – erori în funcționarea controlerului electronic.

F10 – probleme cu senzorul de nivel de apă.

F11 – probleme cu funcționarea pompei de scurgere.

F12 – lipsă contact între controlerul electronic și modulul de indicatori.

F13 – probleme cu uscătorul (erori în rețeaua de control t0).

F14 – probleme cu uscătorul (uscătorul nu pornește).

F15 – probleme cu uscătorul (uscătorul nu se oprește).

F17 – eroare de fixare la închiderea ușii.

F18 – erori la microprocesor.

Candy

E01 – eroare de fixare la închiderea ușii.

E02 – probleme la alimentarea cu apă: debitul este prea mic sau prea mare.

E03 – problemele la sistemul de scurgere a apei.

E04 – probleme la influxul de apă, nivelul acesteia depășește norma.

E05 – probleme cu senzorul de temperatură, nu are loc încălzirea apei.

E07 – probleme la motor (tehno-generatorul este defect).

E09 – probleme la motor (axul este blocat).

Asko

Е01, Motor fault — probleme la motor.

Е02, Water inlet fault — probleme cu influxul de apă.

Е03, Draining fault — probleme la sistemul de scurgere a apei.

Е04 — influxul de apă este prea mic.

Е05, Е06 — probleme cu sistemul de încălzire a apei.

Door lock fault — eroare de fixare la închiderea ușii.

Floaming — se formează prea multă spumă.

Overfilling, Over flov — exces de apă în cuvă.

Termistor fault — eroare la senzorul de temperatură.

Pressure sensor error — eroare la senzorul de nivel de apă.

Samsung

Е1 — probleme la influxul de apă.

Е2 — probleme la scurgerea apei (timpul de scurgere este prea mic sau prea mare).

Е3 — nivelul de apă este prea mare.

Е4 — greutatea rufelor încărcate depășește norma.

Е5, Е6 — probleme cu încălzirea apei.

Е7 — eroare la senzorul de temperatură.

Е8 — regimul termic nu este respectat.

Е9 — au loc scurgeri de apă neprevăzute.

LG

PE — probleme cu senzorul de nivel de apă.

FE — nivelul de apă este prea mare.

dЕ — eroare de fixare la închiderea ușii.

IE — probleme cu influxul de apă (debitul este prea mic).

OE — probleme cu scurgerea apei: verificați furtunul și filtrele.

UE — cuva nu este balansată.

tE — regimul termic nu este respectat.

LE — eroare la mecanismul de blocare,

CE — motorul este suprasolicitat.

E3 — sistemul nu poate verifica încărcarea cuvei.

AE — eroare la sistemul de oprire automată a mașinii.

E1 — scurgeri de apă neprevăzute în partea de jos a mașinii.

HE — probleme cu sistemul de încălzire a apei.

SE — eroare la întrerupătorul motorului.

Kaiser

Е01 — lipsă semnal de închidere a ușii.

Е02 — timpul de umplere a cuvei cu apă depășește 2 minute.

Е03 — timpul de scurgere a apei depășește 1,5 minute.

Е04 — nivelul de apă este prea mare.

Е05 — probleme cu influxul de apă. Dacă după 10 minute nu se va atinge nivelul normal, mașina se va opri.

Е06 — probleme la sistemul de scurgere a apei. Dacă după 10 minute apa nu va fi scursă, mașina se va opri.

Е07 — scurgeri de apă neprevăzute în partea de jos a mașinii.

Е08 — parametrii rețelei electrice nu corespund normelor.

Е11 — eroare de fixare la închiderea ușii.

Е21 — probleme în funcționarea motorului.

Е22 — motorul funcționează fără a primi semnal de comandă.

Е31 — eroare la senzorul de temperatură (scurt circuit).

Е32 — eroare la senzorul de temperatură (lipsă contact).

Е42 — ușă blocată prea târziu.

Electrolux, Zanussi

Е11 — probleme cu influxul de apă.

Е13 — scurgeri de apă neprevăzute în partea de jos a mașinii.

Е21 — probleme cu scurgerea apei: apa nu a putut fi evacuată timp de 10 minute.

Е23 — probleme cu pompa de scurgere a apei.

Е24 — probleme cu scurgerea apei: lanț rupt la pompă.

Е33 — date divergente la senzorii de nivel de apă.

Е35 — nivelul de apă în cuvă depășește norma.

Е36 — eroare la senzorul ce semnalizează un nivel de apă insuficient.

Е37 — eroare la senzorul de nivel de apă nr. 1.

Е39 — eroare la senzorul de scurgere a apei.

Е41 — eroare de fixare la închiderea ușii.

Е42 — probleme cu lacătul de fixare a ușii.

Е43 — lipsă semnal la senzorul de fixare a ușii.

Е44 — eroare la senzorul de fixare a ușii.

Е45 — lipsă semnal de închidere a ușii în controlerul electronic.

Е51 — probleme cu motorul din cauza unui scurt circuit în elementul de control.

Е52 — lipsă contact între controlerul electronic și tahogenerator.

Е53 — probleme cu lanțul motorului.

Е54 — eroare la unul din grupurile de contact a releului la motor.

Е61 — regimul termic nu este respectat: apa nu atinge temperatura necesară.

Е71 — eroare la senzorul de temperatură (rezistență ridicată).

Е82 — eroare la selectorul electronic.

Е83 — eroare la citirea datelor de pe selector.

Е84 — eroare de configurare a mașinii de spălat.

Această informație este extrem de utilă! Distribuiți-o neapărat și prietenilor dvs.!

Realitatea Live



19 Iun. 2021, 13:30
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
19 Iun. 2021, 13:30 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Fostul director al Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică, Victor Parlicov, spune despre noua metodologie aprobată de ANRE referitor la plafonarea prețurilor la carburanți, că este împotriva principiilor economiei de piață, încurajează instituirea monopolului și are menirea de a-i elimina pe petroliștii mici. Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Piatnitsa s Anatoliem Golea” de la RTR Moldova.

Potrivit expertului în domeniul energetic, Victor Parlicov, noua metodologie de calcul e distructivă pentru piața petrolieră din Republica Moldova, întrucât nu pot fi stabilite reguli similare pentru petroliști care au cheltuieli și profitabilitate complet diferite.

„Tentativa de a reglementa prețurile prin instituirea unui plafon pe o piață concurențială nu este o soluție bună și din start este sortită eșecului. Dacă în lege este indicat că suntem o economie de piață, atunci trebuie să creăm condiții pe piața concurențială, ca petroliștii să se bată între ei pentru consumator. Acum ANRE are misiunea de a stabili o marjă, care de facto, este imposibil de stabilit, pentru că fiecare companie are contracte diferite, costuri diferite”, a spus Victor Parlicov.

Astfel, în opinia expertului, noua metodologie de calcul va duce la instituirea unui monopol pe piață și-i va elimina pe petroliștii mici.

„Există riscul ca de pe piață să dispară petroliștii mici. Ei nu se vor încadra în marja stabilită de ANRE pentru că nu poți să pui pe aceeași balanță un agent economic care vinde o tonă de combustibil pe zi cu unul care vinde 10 tone. Dacă se dorește lichidarea petroliștilor mici, probabil, este o decizie bună”, a declarat Victor Parlicov.

Noua lege, promovată în Parlament de deputatul independent Alexandru Oleinic, prevede că prețurile la carburanți sunt stabilite de fiecare agent economic în parte și nu pot depăși prețurile-plafon stabilite de ANRE. Prețul-plafon este calculat de instituția regulatoare în fucție de cotațiile bursiere Platts, cotele accizelor și cotele TVA prevăzute de Codul Fiscal. Periodicitatea de recalculare este de 14 zile.