Aproape 2000 de familii din Republica Moldova au primit compensații la gaz, care nu corespund cu gradul de vulnerabilitate, anunță SA „Moldovagaz”.
Potrivit unui comunicat de presă, de cele mai multe ori, consumatorii se plâng pe discrepanță între nivelul de vulnerabilitate indicat în factură față de nivelul atribuit în contul personal al consumatorului, lipsa recalculării compensației pentru luna noiembrie 2022 în decembrie anului trecut, precum și cuantumul compensației acordate în general.
„În acest sens, furnizorul informează că atribuirea nivelului de vulnerabilitate este competența Ministerului Muncii și Protecției Sociale, iar SA „Moldovagaz” nu are dreptul să influențeze atribuirea inițială a nivelului de vulnerabilitate energetică, nici să-l schimbe ulterior. Într-o astfel de situație, consumatorul urmează să apeleze la „linia verde” guvernamentală 0 8000 5000, sau la adresa de e-mail support@compensatii.gov.md a Guvernului. După efectuarea modificărilor corespunzătoare în baza de date de către Ministerului Muncii și Protecției Sociale, furnizorul va primi un temei legal pentru efectuarea modificărilor în propria bază de date de consumatori. De menționat că până în prezent au fost identificate circa 2 mii de cazuri de astfel de neconcordanțe, iar SA „Moldovagaz”, împreună cu autoritățile publice centrale, lucrează asupra eliminării acestor discrepanțe într-un timp cât mai scurt”, se arată în comunicatul de presă.
Așadar, SA „Moldovagaz” poate interveni în cazul în care în factură nu este indicată recalcularea compensației pentru perioadele anterioare de consum în baza informației actualizate primite din partea Ministerului Muncii și Protecției Sociale în lunile următoare.