Ne așteaptă o CRIZĂ a forței de muncă? Ungaria şi alte state vor să introducă vaccinarea obligatorie la locul de muncă

16 Sept. 2021, 13:04
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
16 Sept. 2021, 13:04 // Actual //  MD Bani

SUA, Franţa şi alte ţări au in­trodus vaccinarea obligatorie pentru anumite categorii de angajaţi, însă mulţi dintre aceştia au declarat că-şi vor părăsi mai degrabă locul de muncă decât să se vaccineze. De asemenea, și alte state printre care și Ungaria vor să stabilească această regulă pentru angajați. În acest context apare întrebarea: „Vor adânci astfel de măsuri criza forţei de muncă?”.

Cu toate că până în prezent în Ungaria a fost obligatorie vaccinarea pentru angajaţii din sistemul de sănătate, țara vrea să treacă la o altă etapă. Acum, se poartă negocieri pentru introducerea vaccinării drept condiţie a angajării, însă nu a fost luată încă nicio decizie în acest sens, potrivit Portfolio.

De asemenea, alte state precum SUA, Franţa şi alte ţări au in­trodus vaccinarea obligatorie pentru anumite categorii de angajaţi, însă mulţi dintre aceştia au declarat că-şi vor părăsi mai degrabă locul de muncă decât să se vaccineze.

În SUA, milioane de angajaţi vor fi obligaţi să se vaccineze împotriva coronavirusului. Decizia celei mai mari economii a lumii ridică semne de întrebare despre impactul asupra pieţei forţei de muncă, aflată deja sub presiune, şi despre ce alte ţări vor urma o cale similară.

În Franța, milioane de cetăţeni din prima linie care au refuzat vaccinarea ar putea fie să fie suspendaţi, fie să-şi piardă locurile de muncă, potrivit Financial Times. Aproximativ 2,7 milioane de cetăţeni francezi au fost obligaţi să se vaccineze printr-o lege care a intrat în vigoare la începutul lunii august.

Măsura s-a dovedit eficientă în ceea ce priveşte creşterea rapidă a vaccinării în rândul angajaţilor din sănătate şi centrelor de îngrijire.

Guvernul german, pe de altă parte, susţine în continuare cu fermitate că nu va face vaccinarea obligatorie, o idee şocantă într-o ţară unde chiar şi dreptul angajaţilor de a şti dacă angajaţii le sunt vaccinaţi a stârnit reacţii puternice, scrie Ziarul Financiar.

Criticile privitoare la vaccinarea obligatorie includ argumentul că o astfel de măsură i-ar afecta disproporţionat pe cei cu venituri mai scăzute, dar ar fi acest lucru adevărat într-o perioadă în care piaţa locurilor de muncă este în plină efervescenţă?

Alte guverne şi companii vor monitoriza cu siguranţă îndeaproape ce se întâmplă în ţările ce impun vaccinarea obligatorie pentru a vedea cât capital politic şi propriu este investit după instituirea unor astfel de cerinţe.

Adevăratul cost al vaccinării obligatorii ar putea fi mai puţin ecolomic şi mai degrabă politic şi social.

Realitatea Live

23 Ian. 2025, 11:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
23 Ian. 2025, 11:14 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Tariful de transport al petrolului rusesc marca ESPO din portul Kozmino către China a crescut de cinci ori, ajungând la 7 milioane de dolari, în urma sancțiunilor impuse de Statele Unite asupra sectorului energetic din Rusia.

Conform surselor din industrie, costul transportului petrolului rusesc către porturile chineze este acum semnificativ mai mare decât înainte de sancțiuni. Săptămâna aceasta, prețul transportului de petrol din portul Kozmino a atins 7 milioane de dolari, în creștere față de 5,5 milioane de dolari săptămâna trecută și de cinci ori mai mare comparativ cu tariful de 1,5 milioane de dolari înregistrat înainte de sancțiuni.

Porturile din China au devenit mai prudente în privința manipulării petroliere rusești, ceea ce a afectat tranzacțiile pe ruta ESPO. Totodată, sancțiunile au dus la includerea pe lista neagră a mai multor nave care operau anterior pe această rută. Pentru a suplini deficitul, vasele care anterior deserviseră porturile occidentale ale Rusiei s-au orientat către transporturile destinate Chinei.

Un exemplu este vasul tanker Legend, care s-a alăturat recent transporturilor de pe ruta ESPO. Acesta a încărcat petrol în portul Kozmino pe 20 ianuarie și urmează să descarce încărcătura în portul Huizhou, în sudul Chinei. Anterior, vasul Aframax transportase petrol marca Urals din porturile rusești Ust-Luga și Primorsk către piețele occidentale.

Această schimbare subliniază impactul sever al sancțiunilor asupra pieței petroliere din Rusia, dar și adaptarea transportatorilor care caută să mențină fluxurile comerciale către Asia.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală