Războiul din Ucraina a adus pierderi uriașe pentru unul dintre cele mai bogate cluburi ale lumii

28 Mart. 2023, 05:30
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
28 Mart. 2023, 05:30 // Actual //  bani.md

Chelsea a înregistrat o pierdere totală netă de 121,3 milioane de lire sterline (138,01 milioane de euro) pentru exerciţiul financiar 2021-22. Cheltuieli extraordinare şi pierderi de venituri după sancţiunile impuse fostului proprietar Roman Abramovici, după cum a anunţat, luni, clubul din Premier League.

Proprietarul rus Roman Abramovic a scos clubul la vânzare la începutul lunii martie a anului trecut, după invadarea Ucrainei de către Rusia. Sancţiunile impuse de guvernul britanic lui Abramovici au complicat, de asemenea, procesul de vânzare.

Chelsea nu a avut voie să vândă bilete, ceea ce a dus la o pierdere de venituri, în timp ce cheltuielile de operare au fost, de asemenea, reduse din cauza restricţiilor guvernamentale până când vânzarea a fost finalizată la sfârşitul lunii mai.

„În această perioadă, clubul a fost restricţionat într-o serie de domenii, inclusiv capacitatea de a vinde bilete pentru meciuri şi abonamente pentru sezon, de a vinde produse, de a accepta rezervări de evenimente, precum şi de a semna contracte cu jucători şi parteneri comerciali, ceea ce a dus la un nivel extraordinar de cheltuieli şi pierderi de venituri”, a anunţat Chelsea.

În plus, este de aşteptat ca unele dintre aceste limitări să aibă un impact asupra finanţelor în anii următori, ca urmare a impactului pe termen lung al restricţiilor privind încheierea de noi contracte.

În schimb, veniturile clubului londonez au crescut, în principal ca urmare a veniturilor mai mari din ziua meciului şi a drepturilor comerciale, pe măsură ce fanii s-au întors pe stadioane în urma pandemiei de Covid-19.

„În ciuda pierderilor din exerciţiul financiar şi a dificultăţilor operaţionale din cauza sancţiunilor, clubul continuă să respecte reglementările financiare ale UEFA şi Premier League”, a anunţat Chelsea.

Chelsea a fost cumpărată de un grup de investiţii condus de omul de afaceri american Todd Boehly şi Clearlake Capital, care a investit peste 600 de milioane de euro în transferuri de jucători în cele două perioade de mercato.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

09 Oct. 2026, 16:15
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
09 Oct. 2026, 16:15 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Freelancerii au de achitat aproape 8 milioane de lei sub formă de impozit unic, cu 17,33% mai mult decât în luna precedentă. Serviciul Fiscal de Stat a trimis 4 235 de avize de plată pentru septembrie, iar termenul de achitare este 26 octombrie.

Avizele au fost expediate la adresele de e-mail indicate la înregistrarea activității și pot fi consultate și în Cabinetul personal al contribuabilului sau în EVO.

Potrivit datelor prezentate de SFS, veniturile înregistrate de antreprenorii independenți au însumat peste 53,12 milioane de lei, iar impozitul unic calculat a ajuns la aproximativ 7,98 milioane de lei.

Circa 54,19% dintre antreprenorii independenți au înregistrat tranzacții în conturile bancare dedicate activității. Totodată, 130 de contribuabili au folosit echipamente de casă și de control conectate la sistemul de monitorizare electronică a vânzărilor, încasările în numerar fiind de aproximativ 1,49 milioane de lei.

SFS îndeamnă freelancerii să verifice sumele din avize înainte de plată. Cei care au emis bonuri fiscale cu date greșite, au restituit clienților bani pentru servicii sau au primit în cont sume care nu țin de activitatea independentă pot solicita modificarea avizului la orice Direcție de deservire fiscală.

Impozitul poate fi achitat prin MPay, selectând serviciul „Impozitul unic perceput de la antreprenorii independenți (freelanceri)”.

La 9 octombrie, în evidența SFS figurau 4 335 de antreprenori independenți. Plățile impozitului unic efectuate de aceștia însumau peste 33 de milioane de lei.

Potrivit SFS, cota impozitului unic este de 15% pentru veniturile anuale de până la 1,2 milioane de lei. Pentru partea de venit care depășește acest plafon se aplică o cotă de 35%.