Recolta de grâu moale a Franței, la cel mai scăzut nivel din ultimele patru decenii!

06 Sept. 2024, 12:20
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
06 Sept. 2024, 12:20 // Actual //  bani.md

Asociaţia Generală a Cultivatorilor de Grâu şi alte Cereale din Franța avertizează că randamentele la hectar au fost afectate în mod „structural”.

Potrivit reprezentanților asociației, recolta de grâu moale a Franţei din acest an este preconizată să coboare la cea mai mică valoare din ultimii 40 de ani, notează  Bloomberg.

Preşedintele AGPB, Eric Thirouin, a avertizat joi că producţia de grâu moale din acest an se va situa la aproximativ 26 milioane de tone, un declin de 26% faţă de situaţia de anul trecut. De asemenea, randamentul culturilor de grâu a scăzut cu 17%, până la 6,2 tone la hectar, continuând un trend descrescător care a început în anul 2015.

„Acest trend ne sugerează nouă fermierilor o cădere mult mai gravă şi mai structurală decât am înregistrat în ultimii ani şi care înseamnă distrugerea reală a agriculturii franceze. Acesta este primul meu semnal de alarmă”, a subliniat Eric Thirouin. Potrivit acestuia, veniturile fermierilor vor fi cu trei miliarde de euro mai mici comparativ cu situaţia de anul trecut, în condiţiile în care prăbuşirea recoltei coincide cu creşterea facturilor la energie şi salarii.

Exporturile de cereale ale celui mai mare producător agricol din Uniunea Europeană sunt prognozate să coboare la cel mai redus nivel de după 2001-2002. Ploile fără încetare, lipsa soarelui şi temperaturile scăzute au favorizat răspândirea bolilor, au redus randamentele şi au afectat calitatea culturilor în majoritatea regiunilor agricole din Franţa.

La începutul acestui an, fermierii europeni au organizat demonstraţii de amploare în care au criticat creşterea costurilor, importurile ieftine şi reglementările stricte din UE precum cele incluse în Pactul Verde. Exporturile sunt limitate şi de competiţia venită din Rusia şi Ucraina, a spus Thirouin.

„Avem din ce în ce mai multe reglementări, restricţii şi interdicţii care au căzut asupra noastră, a fermierilor, fără încetare timp de peste 20 de ani şi care, pe cale de consecinţă, ne-au afectat mijloacele de producţie”, a conchis acesta.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII